اکوتوریسم چیست؟

اکو توریسم یا Eco Tourism که معادل فارسی آن بوم گردی می باشد سفری مسئولانه به دامان طبیعت می باشد که تنها هدف آن افزایش زندگی طبیعی و تلاش برای بهبود وضعیت طبیعت می باشد و راهنمای اکوتوریسم کسی که با علم روش ها بهبود وضعیت طبیعت و زندگی مردم محلی اقدام به راهنمای بوم گردان در سفر به طبیعت می کنند.

به طور کلی اگر کسی به عنوان بوم گرد یا طبیعت گرد وارد طبیعت شود هیچ نباید هیچ تاثیر منفی روی طبیعت بگذارد. عدم آلودگی محیط زیست، احترام به قومیت ها و … ازجمله مواردی است که فرد باید آن را رعایت کند.

ما در دوره آموزش راهنمای طبیعت گردی و اکوتوریسم با ارائه مباحث مختلف در طبیعت گردی شما را برای ورود به این عرصه به عنوان یک راهنمای مناسب برای طبیعت گردان آماده می کنیم. با این حال شما اگر شما تنها برای دریافت دیپلم گردشگری می خواهید اقدام به شرکت در این دوره نمایید می توانید با آموزشگاه آریا تهران تماس حاصل فرمایید.

اکوتوریست کیست؟

اکوتوریست کسی است که علاوه بر علاقه به طبیعت و گشت و گذار در آن خود را مسئول حفظ این زیبایی و موهبت می داند و در این راستا تلاش های زیادی انجام می دهد. اکو توریست از هیچ تلاشی برای حفظ مهم ترین دغدغه خود یعنی طبیعت دریغ نمی کند. لذا هر طبیعت و بوم گردی نمی تواند که اکوتوریست باشد.

بازار کار اکوتوریسم

شاخه راهنمای اکوتوریسم به طور معمول رشته ای می باشد که در ایران به آن بهای بسیار کمی در گردشگری داده شده. با این حال رقابت بسیار کم در این حوزه باعث می شود تا بازار کار در صورت شناخت به راحتی فراهم شود.

افرادی هم که برای مهاجرت اقدام به فراگیری مباحث مربوط به گردشگری مانند اکوتریسم می کنند می توانند از این که یک شغل مناسب البته در صورت تلاش برای بدست آوردن آن در خارج از کشور خوشحال باشند.

شرکت در نظرسنجی این دوره

مشاهده و یا دانلود جلسات دوره شما

توضیحات تکمیلی

موضوع

, , ,

نام دوره در فنی و حرفه ای

راهنمای طبیعت گردی و اکوتوریسم

کد استاندارد

5-91/36/1/3

مهارت پیش نیاز

راهنمای عمومی گردشگری

نوع تدریس

شفاهی، کتبی

طول دوره

2 ماه

مخاطبین

ــ

مشاغل مربوط

این شغل با مشاغلی چون تورهای طبیعت گردی آژانس های مسافرتی و نیز هتلداری و مراکز ارائه دهنده خدمات مسافرتی و دیگر مشاغل مرتبط با این حوزه گردشگری در ارتباط می باشد .

انتخاب زمان برگزاری دوره

فقط تماس

نقد و بررسی‌ها

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای طبیعت گردی و اکوتوریسم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.