ماکرونویسی یکی از قابلیت‌های اکسل است که به کمک آن می‌توانید کد‌هایی را تایپ کنید که اجرای آن‌ها می‌تواند به شما در تسهیل کارهای روزانه‌تان کمک کند. با استفاده از ماکرونویسی، می توانید فرمول ها، توابع و دستورات پیچیده را به صورت خودکار و با سرعت بالا در اکسل اجرا کنید. با شرکت در دوره آموزش ماکرونویسی ویژه بازار کار آریا تهران می توانید به صورت حرفه ای کد نویسی در اکسل را یاد بگیرید.

دوره آموزش ماکرونویسی در اکسل ویژه بازار کار

در این بخش قصد داریم یک دوره ی حرفه ای مخصوص بازار کار را برای شما معرفی کنیم. این دوره شامل آموزش صفر تا صد ماکرونویسی در اکسل و آموزش vba پیشرفته در اکسل می باشد. این دوره را بهترین اساتید اکسل و حسابداری سازمان فنی و حرفه ای برگزار می کنند. به همین دلیل با خیال راحت می توانید در این دوره شرکت کنید.

ما به شما قول می دهیم با شرکت در دوره آموزش ماکرونویسی در اکسل این مهارت را هر چه سریعتر فرا خواهید گرفت و سپس می توانید با خیالی آسوده وارد بازار کار شوید و بهترین درآمد را کسب کنید.

کلاس های آموزش ماکرونویسی در تهران

در آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران، کلاس های آموزش ماکرونویسی در اکسل به صورت عمومی و خصوصی برگزار می گردد. در هر کدام از این کلاس ها سرفصل هایی که تدریس می شوند یکسان می باشند و از نظر محتوایی هیچ تفاوتی ندارند. اما باید به این نکته اشاره کنیم که در کلاس های خصوصی آموزش ماکرونویسی فرصت بیشتری برای پرسش و پاسخ و رفع اشکال وجود دارد.

هزینه دوره آموزش ماکرونویسی در اکسل

همانطور که گفتیم این دوره به صورت خصوصی و عمومی برگزار می شود و هزینه دوره آموزش ماکرونویسی خصوصی آموزشگاه آریا تهران ساعتی محاسبه می گردد. همچنین می توانید در صورت نیاز جلسات بیشتری را برای رفع اشکال و تمرین بیشتر رزور کنید.

برای یادگیری صفر تا صد مهارت اکسل به صورت کاملا کاربردی و حرفه ای برای ورود به بازار کار و دیدن فیلم های آموزشی رایگان ماکرونویسی در اکسل و برنامه نویسی vba، به صفحه آموزش اکسل مراجعه کنید.

سرفصل های دوره آموزش ماکرونویسی در اکسل

در بخش زیر تمامی سرفصل هایی که در دوره آموزش ماکرونویسی در اکسل که توسط بهترین اساتید آموزشگاه تدریس می شود را قرار داده ایم. سرفصل های دوره آموزش ماکرونویسی در اکسل به صورت زیر است:

  • آشنایی با ماکرو نویسی در اکسل و زبان vba
  • روش ایجاد اجرا و ضبط ماکرو ها
  • اصول ماکر و نویسی در اکسل
  • ایجاد زیر برنامه
  • تعریف متغیر ها وثابت ها
  • عملکرد توابع و کاربرد آنها
  • انتقال داده ها بین کاربر وبرنامه
  • تعریف ساختار های شرطی
  • تعریف واستفاده از حلقه ها
  • ایجاد و استفاده از فرم ها

ماکرونویسی در اکسل چیست

ماکرونویسی در اکسل یک ابزار ضبط و پخش است که به سادگی مراحل اکسل شما را ضبط می کند و ماکرو آن را هر چند بار که بخواهید پخش می کند. ماکروهای VBA در زمان صرفه جویی می کنند زیرا کارهای تکراری را خودکار می کنند. این یک قطعه کد برنامه نویسی است که در محیط اکسل اجرا می شود اما برای برنامه ریزی ماکروها نیازی به کدنویسی ندارید. اگرچه، برای ایجاد تغییرات پیشرفته در ماکرو، به دانش اولیه VBA نیاز دارید. در این مقاله به آموزش ماکرونویسی در اکسل pdf و آموزش vba در اکسل pdf پرداخته ایم.

اگر میخواهید به یک حسابددار حرفه ای تبدیل شوید و در این زمینه هیچ اطلاعاتی ندارید و یا میخواهید به صورت تخصصی سرفصل های حسابداری را یاد بگیرید میتوانید در کلاس های آموزش حسابداری آریا تهران شرکت کنید. با شرکت در دوره های آریا تهران می توانید مدرک فنی حرفه ای نیز دریافت کنید.

ماکرونویسی در اکسل چیست
ماکرونویسی در اکسل چیست

آموزش vba در اکسل 

VBA مخفف Visual Basic for Applications است. این یک زبان برنامه نویسی است که اکسل از آن برای ثبت مراحل شما در حین انجام کارهای روتین استفاده می کند. برای بهره مندی از مزایای استفاده از ماکرونویسی در اکسل نیازی نیست که یک برنامه نویس یا یک فرد بسیار حرفه ای باشید. اکسل دارای ویژگی هایی است که به طور خودکار کد منبع را برای شما تولید می کند. در ادامه به آموزش vba پیشرفته در اکسل و آموزش صفر تا صد vba در اکسل خواهیم پرداخت پس تا انتها با ما همراه باشید.

اگر میخواهید خیلی سریع وارد بازار کار حسابداری شوید و کسب درآمد از مهارت های خود داشته باشید شرکت در دوره حسابداری آریا تهران با دریافت مدرک فنی حرفه ای بین المللی به شما پیشنهاد میشود.

آموزش صفر تا صد ماکرونویسی در اکسل

ماکرو چیست؟ ماکروها یکی از ویژگی های توسعه دهندگان هستند. به طور پیش فرض، برگه توسعه دهندگان در اکسل نمایش داده نمی شود. شما باید آن را از طریق گزارش سفارشی نمایش دهید. اگر نیاز به اجرای ماکرو دارید، باید ماکروهای در حال اجرا را فعال کنید و فقط ماکروهایی را اجرا کنید که می‌دانید از یک منبع قابل اعتماد هستند.

اگر می‌خواهید ماکروهای اکسل را ذخیره کنید، باید کتاب کار خود را با فرمت .xlsm ذخیره کنید. نام ماکرو نباید حاوی هیچ فاصله ای باشد. هنگام ایجاد یک ماکرو، همیشه توضیحات ماکرو را پر کنید. این به شما و دیگران کمک می کند تا بفهمید ماکرو چه کاری انجام می دهد. همچنین اگر به دنبال دانلود رایگان آموزش ماکرونویسی در اکسل در قسمت نظرات آن را بنویسید.

اگر اطلاع کافی از حسابداری ندارید و یا در مورد معرفی رشته حسابداری و بازار کار نیاز به کمک دارید مقاله حسابداری چیست را مطالعه کنید.

آموزش ماکرونویسی در اکسل ۲۰۱۶

اکنون در این آموزش حرفه ای ماکرونویسی در اکسل، نحوه ایجاد ماکرو در اکسل را یاد خواهیم گرفت:

برای این آموزش ماکرو اکسل، ما با نمونه کدهای vba در اکسل زیر برای نوشتن ماکرو در اکسل استفاده خواهیم کرد. برای اجرای برنامه VBA باید به گزینه توسعه دهنده در اکسل دسترسی داشته باشید. همانطور که در مثال ماکرونویسی در اکسل زیر نشان داده شده است گزینه developer را فعال کنید و آن را به نوار اصلی خود در اکسل پین کنید.

اگر به دنبال بهترین آموزشگاه حسابداری هستید پیشنهاد ما این است که به آموزشگاه حسابداری آریا تهران مراجعه کنید تا بتوانید به سرعت وارد بازار کار شوید.

مرحله اول آموزش رایگان ماکرونویسی در اکسل و برنامه نویسی VBA:

در نوار بالا روی گزینه File کلیک کنید. سپس Options را انتخاب کنید.

آموزش ماکرونویسی در اکسل 2016
آموزش ماکرونویسی در اکسل ۲۰۱۶

مرحله دوم آموزش جامع ماکرونویسی در اکسل:

در این مرحله ی آموزش کد نویسی در اکسل pdf، حالا یک پنجره دیگر باز می شود، در آن پنجره مراحل زیر را انجام دهید.

  • روی Customize Ribbon کلیک کنید.
  • تیک گزینه Developer را فعال کنید.
  • روی دکمه OK کلیک کنید.
آموزش ماکرونویسی در اکسل 2016
آموزش ماکرونویسی در اکسل ۲۰۱۶

مرحله سوم آموزش ماکرو نویسی در اکسل به زبان ساده:

اکنون نحوه برنامه نویسی به زبان برنامه نویسی VBA را نشان خواهیم داد. همه برنامه ها در VBA باید با Sub شروع و با End sub پایان یابد. در اینجا name، نامی است که می خواهید به برنامه خود اختصاص دهید. در حالی که sub مخفف یک زیر روال است که در قسمت بعدی آموزش خواهیم آموخت. نمونه کدهای vba در اکسل را می توانید در بخش زیر مشاهده کنید.

Sub name()
.
.
. 
End Sub

ما یک برنامه اولیه VBA ایجاد خواهیم کرد که یک کادر ورودی را برای درخواست نام کاربر نمایش می دهد و سپس یک پیام تبریک نمایش می دهد.

 برای دانلود نمونه سوالات عملی حسابداری مقدماتی فنی حرفه ای با جواب به صفحه لینک داده شده مراجعه کنید.

  • در اولین مرحله آموزش کدنویسی در اکسل از صفر تا صد یک work book جدید ایجاد کنید.
  • آن را در فرمت کاربرگ فعال با ماکرو اکسل *.xlsm ذخیره کنید.
  • روی تب DEVELOPER کلیک کنید.
  • بر روی INSERT کشویی زیر نوار کنترل کلیک کنید.
  • همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است command button را انتخاب کنید.
آموزش ماکرونویسی در اکسل 2016
آموزش ماکرونویسی در اکسل ۲۰۱۶

مرحله چهارم آموزش کدنویسی در اکسل از مبتدی تا پیشرفته:

  • دکمه command را در هر نقطه از کاربرگ بکشید.
  • سپس پنجره ای مانند صفحه زیر خواهید دید.
آموزش ماکرونویسی در اکسل 2016
آموزش ماکرونویسی در اکسل ۲۰۱۶
  1. نام ماکرو را به btnHelloWorld_Click تغییر نام دهید.
  2. بر روی دکمه new کلیک کنید.
  3. پنجره ای جدید با کد VBA زیر را دریافت خواهید کرد.
آموزش ماکرونویسی در اکسل 2016
آموزش ماکرونویسی در اکسل ۲۰۱۶

مرحله پنجم آموزش کار با ماکروها در اکسل:

کدهای دستورالعمل زیر را وارد کنید.

Dim name As String
name = InputBox("Enter your name")
MsgBox "Hello " + name

در اینجا:

Dim name as String: متغیری به نام name ایجاد می کند. متغیر متن، عدد و کاراکترهای دیگر را می پذیرد زیرا ما آن را به عنوان یک رشته تعریف کرده ایم.
name = InputBox(Enter your name”): تابع داخلی InputBox را فراخوانی می کند که پنجره ای با عنوان Enter your name را نمایش می دهد. سپس نام وارد شده در متغیر name ذخیره می شود.
MsgBox “Hello” + name: تابع داخلی MsgBox را فراخوانی می کند که Hello و نام وارد شده را نمایش می دهد.

اگر می خواهید به عنوان حسابدار در شرکتی استخدام شوید مقاله سوالات مصاحبه حسابداری میتواند به شما در مصاحبه کمک کند.

پنجره کد کامل شما اکنون باید به شکل زیر باشد:

آموزش ماکرونویسی در اکسل 2016
آموزش ماکرونویسی در اکسل ۲۰۱۶
  • پنجره کد را ببندید.
  • بر روی دکمه ۱ کلیک راست کرده و edit text را انتخاب کنید.
آموزش ماکرونویسی در اکسل 2016
آموزش ماکرونویسی در اکسل ۲۰۱۶
  • بر روی Say Hello کلیک کنید.
  • سپس کادری مانند تصویر زیر نمایش داده می شود.
آموزش ماکرونویسی در اکسل 2016
آموزش ماکرونویسی در اکسل ۲۰۱۶
  • نام خود را وارد کنید.
  • جعبه پیام زیر را دریافت خواهید کرد.
آموزش ماکرونویسی در اکسل 2016
آموزش ماکرونویسی در اکسل ۲۰۱۶

برای اینکه راحت تر مراحل را متوجه شوید و سریع تر انجام دهید و برای دانلود آموزش ماکرونویسی در اکسل به فیلم های آموزشی رایگان ماکرونویسی در اکسل و برنامه نویسی vba که در زیر قرار دادیم مراجعه کنید. همچنین برای دانلود پکیج ماکرونویسی در اکسل و دانلود رایگان آموزش ماکرونویسی در اکسل می توانید به سایت های مربوطه مراجعه کنید.

برای اینکه با نحوه آزمون فنی و حرفه ای حسابداری آشنا شده باشید حتما در تست حسابداری شرکت کنید.

سوالات متداول
هزینه دوره آموزش ماکرونویسی در اکسل چقدر است؟

سرفصل های دوره آموزش ماکرونویسی در اکسل چیست؟

شرکت در نظرسنجی این دوره

مشاهده و یا دانلود جلسات دوره شما

توضیحات تکمیلی

نقد و بررسی‌ها

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش ماکرونویسی در اکسل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.