زندگی نامه بیل گیتس

ویلیام هنری گیتس سوم معروف به «بیل گیتس»  کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی است که در آمریکا به دنیا آمد و تا سال ۲۰۱۷ به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته می‌شد. بیل گیتس به همراه پل آلن، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت بود که به مدت بیست و پنج سال مدیرعامل مایکروسافت بود مجموعا سی […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

ویلیام هنری گیتس سوم معروف به «بیل گیتس»  کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی است که در آمریکا به دنیا آمد و تا سال ۲۰۱۷ به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته می‌شد.

بیل گیتس به همراه پل آلن، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت بود که به مدت بیست و پنج سال مدیرعامل مایکروسافت بود مجموعا سی و نه سال، ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت. او اکنون از هیئت مدیره این شرکت کناره‌گیری کرده است، اما همچنان سهام‌دار عمده مایکروسافت است.

پیشنهاد ویژه: به وب سایت رسمی آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران خوش آمدید. اگر به یادگیری صفر تا صد کار با کامپیوتر علاقمند هستید، حتما شرکت در کلاس کامپیوتر مجتمع فنی آریا تهران را از دست ندهید.

زندگی‌نامه بیل گیتس

بیل گیتس متولد سال ۱۹۵۵ در سیاتل آمریکاست و در خانواده‌ای تاجر و سیاست‌مدار که به خدمات اجتماعی اهمیت می‌دادند، ‌بزرگ شد. پدرش وکیل دادگستری و مادرش معلم مدرسه و از اعضای هیئت‌مدیره یک خیریه بود.

پس از آنکه گیتس به علاقه خود به نرم‌افزار پی برد، در سن سیزده سالگی شروع به یادگیری برنامه‌نویسی کرد. اینجا پایه‌های اولیه اولیهٔ مایکروسافت شکل گرفت. زمانی که رایانه‌ها تازه پا به عرصه وجود گذاشتند، هنوز بزرگ‌تر و گران‌تر از آنی بودند که مدرسه بتواند تهیه کند. به همین جهت مدرسه صندوقی برای جمع‌آوری هزینه اجاره یک سال رایانه برپا کرد. از جمله شاگردانی که علاقه زیادی به این وسیله جدید نشان دادند، بیل گیتس، پل آلن و چند نفر دیگر بودند که همگی در آینده از برنامه‌نویسان ارشد مایکروسافت شدند.

بیل گیتس در دانشگاه هاروارد شد با استیو بالمر آشنا شد که بعدها به یکی مدیران ارشد مایکروسافت تبدیل شد.

اما سپس دانشگاه را در سال دوم رها کرد تا همراه دوستش پل آلن تمام انرژی‌اش را صرف مایکروسافت کند. ( پیشنهاد می کنیم مقاله مایکروسافت چیست را مطالعه کنید. )

موسس مایکروسافت به همراه دوستش اولین دفتر کار خود را در آلبوکرکی تاسیس کردند و بعد از مدتی شرکت خود را به ثبت رساندند، این شرکت مایکروسافت نام گرفت که در آن به ساخت نرم‌افزار برای رایانه‌های خانگی می‌پرداختند و ریاست شرکت به عهده بیل گیتس بود. هدف او تولید نرم‌افزارهای کاربردی و کم‌هزینه‌ای بود که همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند.

مایکروسافت روز به روز در حال پیشرفت بود و کارمندان زیادی به این شرکت اضافه می شدند در همین زمان بود که بیل گیتس نسخه‌ای از زبان برنامه‌نویسی بیسیک را برای نخستین میکروکامپیوتر نوشت.

در سال ۱۹۸۰ شرکتی به نام IBM برای توسعه کامپیوترهای شخصی، تصمیم بر ساخت کامپیوترPC  گرفت.

اما این شرکت تصمیم گرفته بود اموری نرم‌افزار را به شرکت دیگری بسپارد که مایکروسافت با خوش‌شانسی این فرصت را به دست آورد و پس از تولید نسخه اولیه سیستم عامل،‌ سیستم عامل ویندوز را هم معرفی کرد که طبق آمار، بیش از ۹۵٪ از صاحبین کامپیوترهای شخصی در سراسر دنیا از محصولات مختلف مایکروسافت استفاده می کنند.

در سال ۲۰۰۰ بیل گیتس مدیرعاملی مایکروسافت را به استیو بالمر سپرد، ولی همچنان به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیئت مدیره این شرکت، تا سال ۲۰۱۴ به فعالیت خود ادامه داد و سپس این جایگاه را نیز به تامسون سپرد.

بیل گیتس و ملیندا فرنچ پس از آن که ملیندا به عنوان مدیر تولید به مایکروسافت پیوست، با هم آشنا شدند و با یکدیگر ازدواج کردند.

در بیوگرافی بیل گیتس ذکر شده است که خانه‌ بیل گیتس یکی از مدرن‌ترین و گران‌ترین خانه‌های جهان با منظره‌ای از دریاچه واشینگتن است. همچنین در بین دارایی‌های بیل گیتس، مجموعه‌ای از نوشته‌های لئوناردو داوینچی نیز هست که او در سال ۲۰۰۴ به مبلغ ۳۰٫۸ میلیون دلار در یک حراجی خریده‌است. او و همسرش صاحب یک بنیاد خیریه بزرگ نیز هستند.

بیل گیتس رهنمودهای مذهبی مسیحیت را از نظر اخلاقی ستایش می‌کند و فعالیت‌های بنیاد خیریه خود را مدیون حضور در کلیسا می‌داند؛ اما خودش این  مورد را بیشتر نوعی باور اخلاقی می‌داند تا باور مذهبی.

در صورت علاقه می توانید در دوره آفیس آموزشگاه آریا تهران نیز شرکت کنید.

آدرس ایمیل بیل گیتس

آدرس ایمیل بیل گیتس به‌طور گسترده‌ای در جهان پخش شده و گفته می‌شود در سال ۲۰۰۴، نزدیک به چهار میلیون ایمیل دریافت کرده‌است که بیشتر آن‌ها اسپم هستند. اما به گفته خودش، در بین ایمیل‌های دریافتی، تعداد زیادی ایمیل درخواست برای پیشنهادهای پولدار شدن یا درخواست کمک مالی از بیل گیتس است که به نظر بیل گیتس کمی‌ آزاردهنده و خنده‌دار است.

سایت شخصی بیل گیتس

سایت شخصی بیل گیتس

بیل گیتس سایتی شخصی با عنوان «نگاهی درونی به جهان» ساخته است هدفش بررسی جنبه‌های مختلف زندگی و کار بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت است.

در صفحه خوشامدگویی نوشته شده است: “من یادداشت‌های زیادی از گفت‌و‌گوها و تجربیاتم با همکارانم برداشته‌ام که فکر می‌کنم به اشتراک گذاشتن آنها در یک وب‌سایت می‌تواند جالب باشد.”

اوامیدوار است با راه‌اندازی این سایت به مواردی چون انرژی پاک، زلزله هائیتی، پاندمی‌های جهانی و تحول آموزشی بپردازد و افراد ر ابه فکر وادارد.

لینک وب سایت بیل گیتس   www.thegatesnotes.com

توصیه های بیل گیتس به جوانان

توصیه‌های بیل گیتس به جوانان

در زمان یکی از سخنرانی‌های بیل گیتس در دانشگاه دانشجویی از پکن گفت: «وقتی من کودک بودم، همه می‌پرسیدند که وقتی بزرگ شدم می‌خواهم چه کار کنمو جواب من این بود که می خواهم ثروتمندترین فرد در دنیا شوم. آیا برای کسی که دوست دارد یکی مثل شما باشد توصیه ای دارید؟»

توصیه مهم بیل گیتس در مورد ثروت و موفقیت به او چنین بود: «رویای من این نبود که ثروتمند شوم. و حتی بعد از دیدن شرکت می‌گفتم: واووووو! ثروتمند شدن باید عجیب باشد و خب، کاملاً عجیب بود. زیرا ثروت بالاتر از یک حد مشخص، یک مسئولیت است که در پایان آن را یا برای بچه‌هایتان می‌گذارید (که ممکن است برایشان خوب نباشد) یا سعی می‌کنید که برای بخشیدن آن هوشمندانه عمل کنید. من می‌توانم نیاز به داشتن میلیون‌ها دلار را درک کنم، چون پول و ثروت آزادی قابل توجهی با خودش می‌اورد. اما بعد از آن ناگهان به نقطه‌ای می‌رسید که پول دیگر اهمیتی ندارد.»

او در صحبت دیگری در پاسخ به مارک زکربرگ می‌گوید: « من در مورد مهارت‌های مختلف، خیلی ساده بودم و فکر می‌کردم اگر کسی آی‌کیوی بالایی داشته باشد، می‌تواند در هر کاری موفق باشد. اما در واقع ترکیب مهارت‌هاست که باعث خلق چیزی جدید و شایسته می‌شود. در واقع این تفکری ساده از معنای باهوش بودن بود، که فرد باهوش می‌تواند همه‌ی مشکلات را حل کند و من آرزو می‌کنم که ای کاش در این مورد بهتر فکر می‌کردم.»

سوالات متداول

آیا بیل گیتس هنوز هم ثروتمندترین فرد دنیاست؟

خیر، در واقع این عنوان تنها تا سال ۲۰۱۷ برای او بود.

راه‌ّهای تماس با بیل گیتس چیست؟

تنها راه تماس با او از طریق سایت شخصی و همچنین ایمیل اوست.

راز موفقییت بیل گیتس چیست؟

از نظر خود بیل گیتس تلاش مداوم و انرژی داشتن و همچنین لذت بردن از کاری که انجام می‌ٔدهید می‌تواند باعث موفقیت شود و در این راه باید خستگی‌ناپذیر باشید.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره زندگی و بیوگرافی بیل گیتس و شرکت او مایروسافت صحبت کردیم و توصیه‌ّهایی که او به جوانان برای موفقیت و پیشرفت می‌کند را بیان کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

در صورت علاقه می توانید از آموزش رایگان آفیس نیز استفاده کنید.