آموزش حذف نرم افزار در ویندوز

اگر شما از کاربران ویندوز می باشید که نرم افزارهای زیادی را روی سیستم عامل خود نصب کرده اید و در حال حاضر به دلایلی مانند کند شدن سیستم و یا عدم نیاز به آن نرم‌افزار می خواهید آن را پاک کنید میتوانید از آموزشی که در این مقاله به شما داده می شود استفاده کرده و برای حذف کامل نرم افزار اقدام کنید. همچنین باید بدانید که در این روش هایی که در این آموزش برای شما توضیح داده می شود شما می توانید نرم افزارهایی که به صورت ناخواسته از طریق ویروس و کاربران دیگر نصب شده است را حذف نمایید. لازم به ذکر است که ما در این آموزش روش های مختلفی را برای حذف نرم افزار به شما ارائه می دهیم البته پیشنهاد می شود که شما زمانی که می خواهید یک نرم افزار حذف کنید از نرم افزاری جانبی که در ادامه به شما معرفی می شوند کمک بگیرید.
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: آموزش مجازی
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

 

حذف نرم افزار از طریق کنترل پنل

در این قسمت می خواهیم آموزش حذف نرم افزار از کنترل پنل را به شما ارائه دهیم که برای این منظور شما به قسمت کنترل پنل مراجعه کرده و سپس با انتخاب گزینه programs and features لیستی از انواع برنامه های نصب شده روی ویندوز خود را مشاهده می کنید، که شما می توانید برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرده و با انتخاب گزینه uninstall or change نرم افزاری را که می خواهید از روی سیستم خود حذف کنید را به راحتی حذف نمایید، به همین راحتی شما می توانید نرم افزار مربوطه را از روی سیستم خود حذف کنید.

در ادامه مقاله آموزش حذف نرم افزار در ویندوز با ما همراه باشید تا راه کار های مختلف حذف نرم افزار را با هم بررسی کنیم.

پیشنهاد ویژه: شرکت در دوره آموزش icdl در آموزشگاه آریا تهران

 

آموزش حذف نرم افزار در ویندوز

 

حذف نرم افزار با استفاده از نرم افزار

 

باید بدانید که حذف یک نرم افزار از طریق قابلیت های خود ویندوز به صورت کامل صورت نمی پذیرد و برخی از فایل ها هنوز در کامپیوتر شما باقی می ماند به این دلیل که شاید شما بعدا بخواهید نرم افزار را دوباره نصب نمایید و تنظیمات نرم افزار به صورت پیش فرض قبل از حذف برای شما باقی بماند ام اگر شما می خواهید به صورت کامل از تمام سیستم یک نرم افزار را پاک نمایید می‌توانید از نرم‌افزارهای حذف کننده که تعدادشان هم بسیار زیاد می باشد استفاده کنید.

خوشبختانه نرم افزارهای زیادی برای حذف کامل و جامع نرم افزار از سیستم شما به وجود آمده که در لیست زیر برخی از بهترین ها برای شما نام برده شده است.

این نرم افزار ها همچنین فایل های مربوط به رجیستری و پوشه App Data یک نرم افزار را حذف می کنند و سیستم شما را کاملاً از وجود آن نرم‌افزار پاک می نمایند.

همچنین باید بدونی که برخی از نرم افزارها توسط سیستم حذف نمی شوند اما شما می توانید به راحتی با استفاده از نرم افزارهای زیر آنها را حذف نمایید.

 

آموزش حذف نرم افزار در ویندوز

 

حذف کامل نرم افزار با uninstaller

افزایش سرعت کامپیوتر از طریق حذف نرم افزار های برخی از افراد به این دلیل می خواهند که نرم افزارهای اضافی کامپیوتر خود را به صورت کامل حذف کند تابا پاک شدن مقداری از فضای کامپیوتر در سرعت کامپیوتر شان افزایش یابد اما باید بدانید که حذف نرم افزار از ویژگی یک سیستم برای افزایش سرعت کامپیوتر باید به صورت کامل انجام بپذیرد لذا پیشنهاد می‌شود که برای حذف یک نرم افزار از طریق کنترل پنل خود ویندوز اقدام نکنید بلکه با استفاده از نرم افزار معرفی شده یعنی نرم افزار uninstaller اقدام به حذف آن نرم افزار به صورت کامل کنید.

اما اگر شما به یک نرم افزار نیازمند هستید و به اجبار می خواهید آن را حذف کنید به شما پیشنهاد می شود که از این کار دست نگه دارید و از طریق آموزش افزایش سرعت کامپیوتر اقدام به بالا بردن سرعت کامپیوتر خود کنید البته باید بدانید که بسیاری از نرم افزارها دارای آپشن ای برای راه اندازی خودکار پس از روشن شدن سیستم می باشند که با غیرفعال کردن این موضوع در نرم افزار می توانید سرعت کامپیوتر خود را بدون حذف یک نرم افزار بالا ببرید. طی

پیشنهاد ویژه: هرچه سریع تر برای دریافت مدرک icdl معتبر اقدام کنید.

حرف آخر

حذف نرم افزار برای کاربران ویندوزی یک موضوع مهم می باشد چرا که بسیاری از نرم افزار ها علاوه بر آن که خیلی کم به کار می آیند با این حال فضای زیادی از کامپیوتر و سرعت کامپیوتر شما را اشغال می کنند و یا اینکه بدون اطلاع شما از اینترنت شما استفاده می کنند. ما در این آموزش حذف نرم افزار به دو روش را برای شما ارائه کرده ایم.

برای درخواست ارائه آموزش های کامپیوتر آن را در بخش نظرات به آریا تهران اطلاع دهید.