نرم افزار حسابداری ارزی

نرم افزار حسابداری ارزی یکی از محبوب ترین نرم افزار های حسابداری صرافی ها است. اگر نمی دانید نرم افزار حسابداری ارزی چیست؟ این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله از سری مقالات آموزش حسابداری از پایه تا پیشرفته، به معرفی انواع نرم افزار های حسابداری ارزی خواهیم پرداخت. البته برای کسب اطلاعات […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

نرم افزار حسابداری ارزی یکی از محبوب ترین نرم افزار های حسابداری صرافی ها است. اگر نمی دانید نرم افزار حسابداری ارزی چیست؟ این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله از سری مقالات آموزش حسابداری از پایه تا پیشرفته، به معرفی انواع نرم افزار های حسابداری ارزی خواهیم پرداخت.

البته برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بعد از این مطلب، مقاله بهترین نرم افزار حسابداری را نیز مطالعه کنید.

نرم افزار حسابداری ارزی چیست؟

حسابداری ارزی به انگلیسی Currency accounting اصطلاحی است که ارز مورد استفاده یک بنگاه را برای ثبت کلیه معاملات و صورت های مالی آنها تعریف می‌کند. ارز حسابداری می‌تواند متفاوت از پولی باشد که در آن شرکت محصولات خود را می ‌فروشد.

در دنیای امروز استفاده از ارزهای مختلف در معاملات شرکت ها و موسسات اقتصادی کاربرد وسیعی دارد. به همین دلیل، نرم افزار حسابداری ارزی کاربردهایی برای دسترسی به اطلاعاتی همچون نرخ برابری ارزهای مختلف و مقایسه آن ها با نرخ پایه ارز کشور، گزارش های متنوع از حساب های ارزی، تسعیر حساب ها، حفظ و نگهداری سوابق و نرخ های برابری ارزهای مختلف برای نظارت و ساماندهی مجموعه اطلاعات حیاتی دارد.

نرم افزار حسابداری ارزی
نرم افزار حسابداری ارزی

علت استفاده از نرم افزار حسابداری ارزی

برای شرکت ها یا سرمایه گذارانی که چندین ارز را اداره می کنند و مدام در حال معاملات بین المللی هستند تعامل نرخ ارز و تبدیل آن ها می‌تواند بسیار کار پیچیده و سختی باشد. بنابراین نرم افزار حسابداری ارزی به منظور رفع مشکلات تبادلات چند ارزی تولید شده است و شما بدون هیچ گونه دشواری میتوانید آن ها را ثبت و برسی کنید.

همچنین برای این شرکت ها، معرفی نرخ های برابری ارز به ریال در نرم افزارهای حسابداری چند ارزی اهمیت دارد. اگر شرکتی در سطح جهانی تجارت و فعالیت می ‌کند یا در تدارک گسترش کسب و کار خود به صورت بین المللی است، داشتن یک نرم افزار حسابداری که از چندین ارز پشتیبانی کند، می‌تواند نقش مهمی را در محاسبات آن کسب و کار ایفا کند.

بنابراین حصول اطمینان از درستی هرگونه معامله ای که انجام می شود بسیار مهم است و باید دسترسی به آنها برای بررسی های بعدی امکان پذیر باشد. با داشتن نرم افزار حسابداری ارزی می‌توانید نرخ ارز در زمان واقعی را ردیابی و مدیریت کنید. این مزایای نرم افزار حسابداری می‌تواند تأثیرات گسترده ای در کل سیستم های مالی شرکت شما داشته باشد.

در ادامه مقاله با بهترین سایت حسابداری ایران همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

کاربردهای نرم افزار حسابداری ارزی

بطور خلاصه کاربردهای نرم افزار حسابداری ارزی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • با نرم افزار حسابداری ارزی شما به سرعت می توانید عملکرد ارزی را در میان نهادها مقایسه کنید و به مدیریت سفارشات خارجی بپردازید.
  • شما می توانید ارز و زبان گزارش خود را انتخاب کنید و عناوین حساب ارز محلی را مطابق با مقررات کشور خود مطابقت دهید و به راحتی بین مشاهدات تلفیقی و محلی برای بینش بیشتر، ارقام را تغییر دهید.
  • داده ها در هر کجا و هر زمان در دسترس هستند و اظهارنامه های مالی شما آماده هستند.
  • در نرم افزار حسابداری ارزی مدیریت چند واحد پول به طور کامل اتوماتیک و با صرفه‌جویی در زمان و افزایش دقت است.
  • نرم افزار حسابداری چند ارزی از نرخ ارز بروزرسانی شده برای ایجاد تسعیر ارز بهره می‌گیرد و تضمین می‌کند که شما بیشترین پول خود را به دست می‌آورید.
  • حتی دسترسی فوری به اطلاعات منافع و خسارت‌های ارزی را فراهم می‌کند و شما انعطاف‌پذیری لازم برای ایجاد گزارش‌های لازم را دارید.
  • هنگامی که شما ارزش ارز پایه حساب های ترازنامه که در یک ارز خارجی نگهداری می شود در نرم افزار حسابداری ارزی تنظیم می کنید، این تغییر ارزش است. شما به طور کلی در پایان هر دوره حسابداری، ارزشیابی را انجام می دهید تا ارزش مبادله واقعی دارایی ها و بدهی ها را نشان دهد، زیرا نرخ مبادله بین مبادلات ارز خارجی متغیر است و حساب سود یا زیان گاهی اوقات به عنوان مبادله جبران ناپذیر شناخته می شود.

پیشنهاد مطالعه: در خصوص دارایی های می توانید مقاله انواع دارایی در حسابداری را مطالعه کنید.

کاربردهای نرم افزار حسابداری ارزی
کاربردهای نرم افزار حسابداری ارزی

نرم افزار حسابداری چند ارزی مناسب چه کسب و کارهایی است؟

همانطور که گفته شد، نرم افزارهای حسابداری ارزی با توجه به نیاز مدیران و صاحبان شرکت هایی که با ارزهای مختلف مبادلات انجام می‌دهند امکان ارزیابی واحد های مختلف ارزی را به مدیران می‌دهد و آن ها را در راستای حرکت به سوی اهداف و تبادلات ارزی یاری می‌دهد.

شرکت‌هایی که در کشورهایی با ارزهایی بجر ارزهای بین‌المللی دلار، یورو و … فعالیت می‌ کنند بیش از بقیه نیاز به این تبادلات ارزی دارند. در این حوزه ها به منظور ساده‌سازی صورت‌های مالی، مشاغلی که دارای نیازهای پیچیده مدیریت ارزی هستند، کلیه معاملات خود با استفاده از نرم افزارهای حسابداری ارزی به سادگی ثبت و بررسی می کنند.

همچنین در جامعه امروزی که قیمت ارز لحظه ای در حال نوسان است، شما می ‌توانید نرخ ارز مورد نظر خود را در نرم افزار حسابداری ارزی بصورت لحظه‌ای محاسبه کنید و نرخ های مختلف ارز را در نرم افزار خود داشته باشید. بنابراین، دیگر شما نیاز به محاسبه نرخ ارز روز ندارید و به سهولت نرخ ارز به روز را در معاملات تجاری خود خواهید داشت.

نرم افزارهای حسابداری چند ارزی با توجه به نیاز مدیران و صاحبان شرکت هایی که با ارزهای مختلف مبادلات انجام می دهند، امکان ارزیابی واحد‌های مختلف ارزی را به مدیران می‌دهد و به آنان را در راستای حرکت به سوی اهداف و تبادلات ارزی یاری می‌دهند.

این که شما یک تاجر کوچک خرده فروشی هستید یا یک واردکننده و صادر کننده بین المللی چندان فرقی ندارد، همگی این مشاغل روزانه چالش خرید و فروش با ارزهای مختلف را برای شما در پی خواهد داشت.

تعیین ارزهای پیش فرض، برای مشتریان و فروشندگانی که با ارز دیگری کار می‌کنند می بایست با دقت انجام شود که این کار نیازمند استفاده از نرم افزارهای دقیق حسابداری است.

ویژگی ها و امکانات که نرم افزار حسابداری ارزی باید داشته باشد؟

امکانات و ویژگی هایی که نرم افزارهای حسابداری ارزی باید داشته باشد امکان محاسبه و ثبت تسعیر نرخ ارز با دقت بالا به منظور محاسبه دقیق نوسانات ارزی و همین طور امکان معرفی چندین ارز با سند چند ارزی به صورت نامحدود، امکان ثبت اسناد به صورت ارزی و ریالی به طور همزمان در سیستم، امکان معرفی ارز پایه به عنوان یکی از پایه ای ترین ویژگی های نرم افزار حسابداری ارزی می‌باشد.

اما برخی از ویژگی هایی که یک نرم افزار حسابداری ارزی برای کاربرد داشتن در کسب و کار ها باید داشته باشد، در زیر آمده است:

  • معرفی نرخ های برابری ارز به ریال
  • امکان ثبت چند نرخ در یک روز
  • تعریف ضریب تبدیل ارزها به یک دیگر
  • نرخ ها و کنترل روی تک ارزی بودن یا چند ارزی بودن
  • تشخیص نوع ارز به حساب های تسعیر پذیر در سطح معین ( برای کسب اطلاعات بیشر ، حتما مقاله حساب معین چیست را مطالعه کنید)
  • ورود اطلاعات اسناد ارزی به صورت ریالی و تبدیل آن به مقدار ارز مورد نظر و برعکس آن
  • برقراری کنترل های لازم
  • صدور سند تسعیر به صورت دستی توسط کاربر در صورت تغییر نرخ برابری ارز به ریال
  • انتخاب نرخ ارز و حساب های مورد نظر برای تسعیر در صورت داشتن چند نرخ در یک روز

معرفی نرم افزارهای حسابداری ارزی

در ادامه برای آموزش دقیق تر به معرفی برخی نرم افزار های حسابداری ارزی خواهیم پرداخت.

نرم افزار حساب ارزی

نرم افزار حساب ارزی نوین

در باور بیشتر مدیران، مدیریت علم و هنری است که در آن نیاز به اموختن الزامی است. هر چند نقش عمده مدیریت به دلیل رویارویی با چالش های روزانه مانند چالش های کمبود منابع انسانی، افت و خیز های ارزی و فروش و تحلیل و بررسی های ارزهای گوناگون به وجود می‌آید و تجربی است.

در نرم افزار حسابداری ارزی نوین امکان ترجمه کل نرم افزار به زبان دیگر امکان پذیر است و همچنین امکان چاپ گزارشات مهم همچون فاکتور، گزارشات صورت حساب و … به چند زبان وجود دارد.

یکی از قابلیت های مهم این نرم افزار ارائه یک نرم افزار واحد با چند زبان است. یعنی مدیریت می‌تواند نرم افزار را فارسی رویت کند، گزارشگری کند و کاربران و اپراتور ها با زبان عربی کار کنند و عملیات های خود را انجام دهند.

در این خصوص خواندن مقاله حسابداری مدیریت چیست، خالی از لطف نیست.

ویژگی های نرم افزار حسابداری ارزی زرین

این نرم افزار نیز یکی از نرم افزار های چند ارزی است که برای شرکت هایی با توانایی فروش منطقه ای و سازمان ها ارزی مناسب است.

کشورهایی که زرین در آن خدمات نرم افزاری ارایه می دهد:

  • ایران
  • عراق
  • ترکیه
  • افغانستان
  • امارات

زبانهایی که نر افزار چند ارزی زرین پشتیبانی می کند:

  • انگلیسی
  • عربی
  • فارسی
  • کردی

یکی از امکانات ویژه نرم افزار ارزی زرین، محاسبه دقیق قیمت تمام شده یک محصول می باشد. زیرا بدست اوردن قیمت یک محصول که با یک ارز خریداری شده و با چندین ارز هزینه های مختلفی برای ان انجام می شود مساله ای است که در تعیین قیمت محصول و همچنین بررسی سود شرکتهای ارزی تاثیر گذار است.

مسئله ای که پیچیدگی این موضوع را بالا می برد تغییر نرخ های ارز در تعیین قیمت تمام شده محصول موجود و همچنین قیمت کالای اماده برای فروش است.

تعیین دقیق قیمت بدون نرم افزار تخصصی فرایندی ناممکن هست. از این رو نرم افزار ارزی زرین با رویکرد خاصی و استفاده از روشهای جدید محاسبه قیمت تمام شده را بر اساس ارزهای مختلف به مشتریان عرضه می کند.

نرم‌افزار حسابداری چند ارزی ارز یسافت

به کمک این نرم افزار حسابداری، قیمت تمام‌شده، تعدیل و تراز را به سیستم اتوماتیک خواهید سپرد. از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعریف دلخواه سه واحد ارزی و یک واحد اصلی همراه با تعداد ارقام اعشار، عناوین واحدهای اصلی و فرعی و سمبول‌های آنها.
  • نگهداری جمع گردش و مانده هر چهار حساب ریالی و ارزی در یک خط برای همه سرفصل‌های کل و تفصیلی.
  • وضعیت حساب ارزی و ریالی هر شخص به‌صورت جداگانه در هر لحظه معلوم است. مثلا یک شخص یک مانده حساب ریالی، یک مانده حساب یورویی، یک مانده حساب دلاری و یک مانده حساب یوآنی دارد که با یک کلیک قابل نمایش و گزارش است.
  • صندوق ‌ها به تعداد نامحدود قابل تعریف‌ هستند. هر صندوق می‌تواند دارای چهار نوع موجودی ارزی باشد. جمع گردش و مانده موجودی‌ها در هر لحظه معلوم است و برای تهیه گزارش ریز حساب بدهکاری و بستانکاری، هر صندوق یک حساب دفتری دارد که به‌سرعت تهیه می‌شود.
  • کالاها گروه‌بندی می ‌شوند. هر کالا می‌تواند یک واحد اصلی، یک واحد فرعی و یک زیر واحد داشته باشد که این واحدها به نسبت‌های مختلف به‌هم مربوط می‌شوند. امکان تعریف مشخصات و تصویر اجناس وجود دارد. جدولی برای ثبت قیمت فروش لحظه‌ای کالاها وجود دارد.
  • اکانت‌های اینترنتی، حسابهای بانکی و سهامداران نیز دارای یک حساب اصلی و سه حساب ارزی در سیستم حسابداری ارزی هستند. √ ارزش دفتری هزینه‌ها و درآمدها در نرم افزار حسابداری چند ارزی به همراه حساب‌های چهارگانه ارزی به‌صورت جداگانه‌ در هر لحظه قابل تهیه است.
  • وضعیت دقیق چک‌های دریافتنی و چک‌های پرداختنی ثبت و کنترل می‌شود. چک‌ها می‌توانند وصول شوند، مرجوع شوند، از بانک برگشت بخورند، پشت‌نویسی شوند و یا مستقیما به‌صندوق واریز شوند.جابجایی پول بین بانک‌ها و صندوق‌ها با کارمزد یا بدون کارمزد ممکن است.
  • و…

نرم افزار ارزی به سامان پیشرو رایانه

نرم افزار حسابداری ارزی شرکت به سامان پیشرو رایانه با نگهداری معادل ارزی مربوط به هر سطر از سند قادر به ارایه گزارشات ریالی و ارزی (هر ارز دلخواه) می باشد. امکانات بیشتر در رابطه با این سیستم به شرح زیر میباشد:

  • امکانات حسابداری ارزی
  • امکان تعریف ارزهای مختلف و صدور سند ارزی در هر آرتیکل و گزارشگیری از آن
  • نگهداری معادل ارزی هرآتیکل در همان سطر د ر هنگام صدور سند
  • نمایش معادل ارزی هر آرتیکل
  • تعریف انواع سند و امکان گزارشگیری به تفکیک انواع سند
  • امکان صدور سند تسعیر ارز به‌صورت میان‌دوره و پایان‌دوره به صورت استاندارد
  • امکان تعیین تعداد کد در هر یک از سطوح سیستم حسابداری و کنترل آن در هنگام تعریف حساب‌ها
  • کنترل ماهیت حساب‌ها (بدهکار یا بستانکار میان‌دوره یا پایان‌دوره)
  • تقویم هوشمند جهت جلوگیری از صدور سند مالی در ایام تعطیل
  • امکان صدور سند به تاریخ میلادی • امکان گزارشگیری بر مبنای ارزهای مختلف
  • امکان مشاهده تاریخچه تغییرات نرخ ارز
  • امکان رزرو کد اسناد مالی
  • امکان تعریف و استفاده از شرح‌های استاندارد جهت تسریع در عملیات ورود اطلاعات و صدور اسناد
  • تعریف دوره‌های مالی با بازه‌ی دلخواه و کار با آنها به‌ طور موازی(بطور مثال سال میلادی)
  • مشاهده‌ی گردش حساب به همراه جزئیات گردش در تمامی قسمت‌های برنامه
  • جستجو در سطح هر سطر یا سند با استفاده از انواع فیلترها
  • امکان کپی یا ادغام اسناد در یک سند واحد به ‌صورت دستی یا اتوماتیک به صورت استاندارد
  • امکان کپی و انتقال آرتیکل‌های یک سند به سند دیگر در یک سیستم
  • مرتب ‌سازی شماره‌ی سند بر اساس تاریخ به ‌صورت دستی یا اتوماتیک
  • استفاده از کد عطف جهت ردگیری اسناد حسابداری
  • اضافه کردن ضمایم به یک سند در برنامه با استفاده از scanner
  • امکان تأیید یک یا دو مرحله‌ای در اسناد حسابداری
  • تأیید اسناد حسابداری به صورت گروهی
  • ارسال و دریافت سند حسابداری از طریق فایل
  • و…
حسابداری چند ارزی آرپا

حسابداری چند ارزی آرپا

نرم افزار حسابداری چند ارزی بخشی از سیستم جامع حسابداری آرپا است که امکان مدیریت اسناد چند ارزی و معاملات ارزی را برای شما ارائه می کند. نرم افزار حسابداری چند ارزی آرپا مورد نیاز تمام سازمان هایی است که با معاملات ارزی سرو کار دارند.

زیرسیستم حسابداری چند ارزی آرپا می ‌تواند به راحتی معاملات ارزی و صورت‌های مالی عملیات خارجی سازمان خود را به ریال تسعیر کرده و به دقت کار انعکاس معاملات ارزی و عملیات خارجی درصورت‌های مالی واحد تجاری خود را انجام دهد وگزارش ‌های روشنی را برای حسابرسی ارائه کند.

اگر در مورد حسابرسی چیزی نمی دانید، حتما مقاله اصول حسابرسی چیست را مطالعه کنید.

امکانات و ویژگی های نرم افزار چند ارزی آرپا

  • معرفی نرخ های برابری ارز به ریال در نرم افزار حسابداری چند ارزی
  • امکان ثبت چند نرخ ارز در یک روز در نرم افزار حسابداری چند ارزی
  • تعریف ضریب تبدیل ارزها به یکدیگر در نرم افزار چند ارزی حسابداری
  • نرخ ها و کنترل روی تک ارزی بودن یا چند ارزی بودن حساب در نرم افزار چند ارزی
  • تخصیص نوع ارز به حساب های تسعیر پذیر در سطح معین و تفصیلی ( اگر در مورد حساب تفصیلی چیزی نمی دانید، حتما مقاله حساب تفصیلی چیست را مطالعه کنید)
  • ورود اطلاعات اسناد ارزی به صورت ریالی و تبدیل آن به مقدار ارز مورد نظر و برعکس و همچنین برقراری کنترل های لازم در نرم افزار حسابداری چند ارزی
  • صدور سند تسعیر به صورت دستی توسط کاربر در صورت تغییر نرخ برابری ارز به ریال
  • انتخاب نرخ ارز و حساب های مورد نظر برای تسعیر در صورت داشتن چند نرخ ارز در یک روز
  • و…

نرم افزار حسابداری ارزی آرین سیستم

به کمک این نرم افراز چند ارزی می توانید سرعت در معاملات بین المللی را تجربه کنید. برای بسیاری از کسب و کارها که تعدادی از معاملات آنها با شرکای بین المللی انجام می شود، نرم افزار حسابداری ارزی آرین سیستم می تواند نیاز به تبدیل حساب های ارز خارجی را از بین ببرد.

در نرم افزار حسابداری ارزی آرین سیستم از جمله راه حل هایی که برای تسهیل حساب معاملات ارزی ارائه می شود شامل مستندات تجاری، اندازه گیری و ارزیابی اثربخشی، بدهی ها و اعتبارات توسط نهاد در ارزشی عملکردی، مدیریت موجودی تجاری، ردیابی قرار گرفتن در معرض، گزارش نویسی، اطلاعات بازار ارز و رابط کاربری پورتال تجارت و ادغام سیستم ERP می باشد.

ویژگی های نرم افزار ارزی آرین سیستم

  • تعریف و صدور سندهای ارزی مختلف
  • تولید گزارش های مالی و محاسبه بدهی های مالیاتی برای پرداخت مالیات ( در این مورد مطالعه مقاله جدول استهلاک سال ۹۸ خالی از لطف نیست)
  • ثبت، نگهداری و نمایش معادل ارزی در همان سطر
  • پیگیری جریان نقدی و مدیریت معاملات با چندین ارز خارجی
  • تعریف ضریب تبدیل ارزها به یکدیگر
  • صدور میان دوره ای و پایان دوره ای سند تسعیر ارز
  • محاسبه و بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده به طور خودکار (در این خصوص شرکت در دوره آموزشی حسابداری مالیاتی پیشنهاد می شود)
  • تجزیه و تحلیل، درک عملکرد و سودآوری معاملات ارزی
  • امکان گزارشگیری نموداری و ماتریسی بر اساس ارزهای مختلف
  • مشاهده تغییرات نرخ ارز در تاریخ های مختلف
  • تعیین سود و زیان خالص بر اساس ارزهای گوناگون ( در این مورد مطالعه مقاله سود انباشته چیست پیشنهاد می شود)
  • مدیریت تک ارز و چند ارزی بودن حساب
  • و…
نرم‌افزار حسابداری ارزی سیوا

نرم‌افزار حسابداری ارزی سیوا

همانطور که گفته شد، برای آن دسته از بنگاه‌ های اقتصادی که در فعالیت ‌های خود از چندین ارز استفاده می ‌کنند ثبت عملیات مالی مستلزم تبدیل دائم ارزها به یکدیگر می‌ باشد، که در صورت عدم وجود ابزار نرم ‌‌افزاری مناسب، بروز خطا و عدم دقت افزایش‌ یافته و استخراج گزارش‌ های ارزی امری پیچیده و وقت ‌گیر خواهد شد. نرم‌افزار حسابداری ارزی سیوا وظیفه ثبت، نگهداری و کنترل مبادلات پولی با ارزهای مختلف را بر عهده دارد.

در نرم‌افزار ارزی سیوا قادر خواهید بود تمامی فعالیت‌ های تجاری و مالی خود اعم از خرید، فروش، دریافت، پرداخت، حسابداری و خزانه داری را به ‌صورت چند ارزی ثبت و نگهداری نمایید. درنتیجه بهره ‌برداری از این زیر سیستم کلیه تراکنش‌ های مالی و بازرگانی با دو مبلغ ارز پایه و ارز دوم قابل ثبت، نگهداری و گزارش‌ گیری خواهد بود.

امکانات نرم‌افزار ارزی سیوا

  • امکان تعریف انواع ارزها با تعیین نرخ برابری آن‌ها با ارز پایه
  • امکان قیمت گذاری ارزی اجناس، محصولات و خدمات و تغییر قیمت کلیه اجناس با تغییر نرخ برابری ارز بدون نیاز به اصلاح قیمت تک‌ تک اجناس
  • صدور صورت حساب خرید ارزی
  • صدور سفارش خرید ارزی
  • صدور برگشت از خرید ارزی
  • صدور صورتحساب فروش ارزی
  • صدور پیش‌ فاکتور ارزی
  • صدور برگشت از فروش ارزی
  • صدور سفارش مشتری ارزی
  • امکان ثبت و صدور فرم‌ های خرید، سفارش خرید، برگشت از خرید، فروش، پیش‌فاکتور، برگشت از فروش و سفارش مشتری با دریافت مبلغ و نرخ ارز دوم از کاربر و محاسبه ارز پایه به‌صورت اتوماتیک توسط سیوا
  • امکان ثبت و صدور فرم‌ های خرید، سفارش خرید، برگشت از خرید، فروش، پیش‌فاکتور، برگشت از فروش و سفارش مشتری با دریافت ارز پایه و نرخ ارز از کاربر و محاسبه ارز دوم به‌صورت اتوماتیک توسط سیوا
  • و….

نرم افزار ارزی پوشش دهنده حساب ریالی و ارزی همزمان

نرم افزار ارزی پیوست، پوشش دهنده انواع عملیات ارزی در نرم افزارهای حسابداری، خزانه داری، بازرگانی پیوست در حوزه بازرگانی و خارجی است.

نرم افزار ارزی پیوست، ضمن فعال کردن کنترل های ارزی به فرم های ورود اطلاعات در کلیه نرم افزارهای مربوطه، انواع گزارشهای مالی از دفتر ارزی حساب ها تا تراز ارزی را به نرم افزار حسابداری اضافه می نماید. سندهای مالی ارسال شده از نرم افزارهای خزانه داری و بازرگانی به نرم افزار حسابداری پیوست نیز، به صورت ریالی و ارزی صادر می گردد.

امکانات این نرم افزار ارزی شامل موارد زیر است:

  • معرفی نامحدود ارزهای مختلف و کشور مربوط به آن
  • کاربری ساده و پوشش انواع عملیات پیچیده ارزی
  • افزودن امکانات ارزی به نرم افزارهای حسابداری، خزانه داری و بازرگانی
  • صدور اسناد ریالی و ارزی همزمان با امکان تغییر نرخ ارز
  • استفاده همزمان از چند ارز در آرتیکل های مختلف یک سند
  • نگهداری اطلاعات حسابداری بانک های ارزی
نرم افزار ویژه خرید و فروش و تبادل ارز

نرم افزار هلو ویژه خرید و فروش و تبادل ارز

همانطور که در مقاله نرم افزار هلو چیست بطور کامل صحبت شده، تیم طرفه نگار یکی از محبوب ترین شرکت های تولید کننده نرم افزار حسابداری است. در این بین نرم افزار هلو با تنوع در تولید محصولات خود بخش اعظمی از نیاز های روزی شرکت های مختلف را تامین کرده است. نرم افزار حسابداری صرافی هلو نیز یکی دیگر از این محصولات است.

نرم افزار هلو ویژه صرافی ها برای شرکت هایی که کسب و کار آنها با چند واحد پولی یا ارز انجام می شود طراحی شده و در این نسخه به سادگی می توانند در فاکتور فروش خود را با یک یا چند ارز متفاوت صادر نمایید.

استفاده از فاکتور با چند ارز ، صدور اسناد مالی ، گزارشات مالی و .. از امکانات اصلی مورد نیاز شرکتهای صرافی می باشد که در این نرم افزار گنجانده شده است.

نرم افزار صرافی

سیستم صرافی با توجه به عملیاتی که در صرافی های گوناگون انجام می‌پذیرد به چهار قسمت عمده تقسیم می‌شود :

  • کنترل موجودی ارز و مسکوکات
  • خرید و فروش ارز
  • ارز و مسکوکات سیستم
  • سیستم دریافت و پرداخت و همچنین قسمت حسابداری و مالی
  • نرم افزار حسابداری چند ارزی ارزیسافت

این نرم افزار ها مانده حساب های ارزهای مختلف را به صورت ارزی نگه می‌دارند و حسابداری قیمت تمام شده تعدیل و تراز را به سیستم اتوماتیک حسابداری چند ارزی انجام می‌دهد.

برای کسب اطاعات بیشتر در مورد قیمت تمام شده، حتما مقاله بهای تمام شده چیست را مطالعه کنید. همچنین برای درک بهتر توضیح بالا بهتر است که مقاله سیستم حسابداری چیست مطالعه گردد.

امکانات تخصصی ویژه صرافی‌:

  • تعریف صندوق و بانک بصورت ارزی و ریالی
  • معرفی انواع ارز مانند دلار، یورو، درهم، لیر، پوند و …
  • امکان تغییر نرخ ارز به قیمت روز توسط کاربر
  • تبدیل فی ارز به ریال و بالعکس هنگام صدور فاکتور
  • امکان چند ارزی در فاکتور ( انتخاب یک ارز جداگانه برای هر ردیف کالا )
  • نمایش معین حساب های ریالی و ارزی بصورت تفکیک شده
  • و….

اگر به یادگیری نرم افزار هلو علاقمند هستید حتما از خدمات آموزش نرم افزار هلو ویژه بازار کار استفاده کنید. همچنین می توانید در دوره حضوری و کلاس آموزش نرم افزار هلو شرکت کنید.

شما در بهترین آموزشگاه حسابداری تهران، تحت نظر بهترین اساتید حسابداری آموزش خواهید دید، و علاوه بر آموزش می توانید مدرک فنی و حرفه ای دریافت کنید.

نرم افزار حسابداری ارزی ایده آل

همانطور که قبل تر نیز گفته شد، در اکثر شرکت های بازرگانی و شرکت های تولیدی که خرید مواد اولیه را از طریق واردات انجام می دهند. داشتن دفاتر به صورت ریالی و ارزی اهمیت بسیار دارد.

در نرم افزار حسابداری ارزی ایده آل می توان در سندهای حسابداری و یا فاکتورهای خرید و فروش تمامی ردیف ها را براساس ارز دوم ثبت نمود و در هر لحظه به گزارشات ارزی مربوطه دسترسی داشت.

از ویژگی های این نرم افراز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معرفی ارزها بصورت نامحدود
  • معرفی ارز پایه
  • تعیین نرخ برابری ارزها در تاریخ های مختلف
  • جدول تبدیل نرخ ارز
  • امکان ثبت فاکتور ارزی
  • امکان ثبت اسناد حسابداری ارزی
  • گزارش دفاتر حسابداری به صورت ارزی
  • گزارش دفتر معین مشتریان به صورت ارزی
  • امکان ثبت نرخ ارز در فاکتور
  • امکان ثبت فاکتور و سند ارزی بر اساس آخرین نرخ برابری ارز

نرم افزار ارزی و صرافی سپیدار

همانطور که مقاله نرم افزار سپیدار چیست توضیح دادیم، نرم افزار سپیدار یکی از پرکاربردترین نرم افزار های حسابداری شرکتی فروشگاهی است. نرم‌افزاری مناسب برای مدیریت هوشمندانه شرکت‌ های کوچک، متوسط و بزرگ و همچنین ویژه اصناف و فروشگاه ها.

یکی از مزیت ‌های اصلی سپیدار کاربری آسان و عدم بروز خطای سیستمی است که نیاز به هرگونه پشتیبانی فنی را به حداقل می‌ رساند. با وجود امکانات بی نظیر این نرم افزار می توان محاسبات را بدون هر نقصی انجام داد.

ارائه نرم افزار ارزی سپیدار نیز یکی دیگر از خدمات است شرکت است.

اگر به یادگیری این نرم افزار علاقمند هستید حتما در کلاس آموزش نرم افزار سپیدار شرکت کنید.

افزونه سیستم چند ارزی، نرم افزار حسابداری ارزی محک

کشورهای مختلف دارای ارزهای مختلفی هستند که قیمت این ارزها در طول سال دائما در حال تغییر می‌باشد. در صورتی که بخواهید اطلاعات مربوط به خرید و فروش و حساب ارزی خود را مشاهده کنید، برخی امکانات این افزونه قابلیت تعریف میزان ارز در هنگام خرید یا فروش، گزارش گیری از اطلاعات ثبت شده، نگهداری اطلاعات ارزی حساب اشخاص و بسیاری امکانات دیگر هستند.

دانلود نرم افزارهای حسابداری ارزی و چند ارزی

در بالا لیست کاملی از نرم افزار های مرتبط معرفی شد. برای دانلود نرم افزارهای حسابداری ارزی و چند ارزی می بایست به سایت های اصلی این نرم افزار های سر بزنید. ولی چیزی که باید بدانید این است که اکثر این شرکت ها بجز دمویی خاص از نرم افزار چیزی دیگری در اختیار شما قرار نخواهد داد.

فراموش نکنید که برای تمام برنامه های فوق نسخه نرم افزار حسابداری تحت وب نیز وجود دارد. که می توانید با تماس و دریافت مشاوره در مورد قابلیت این نسخه نیز اطلاعات لازم را بدست بیاورید.

این دمو نیز برای این است که شما اطمینان پیدا کنید که نرم افزار مربوطه تحت استانداردهای حسابداری ایران نوشته شده و کار شما را به بهترین شکل انجام می دهد.

پیشنهاد ویژه: برای یادگیری و آموزش نرم افزار حسابداری می توانید از دوره ها و کلاس حسابداری آموزشگاه حسابداری آریا تهران استفاده کنید.