آموزش کرک کردن نرم افزار

در این مقاله قصد داریم آموزش کرک کردن نرم افزار، آموزش کرک نرم افزار با register، آموزش کرک نرم افزار با keygen را به شما ارائه دهیم.

همچنین قراره به شما بگیم که اگه نرم افزار هیچ جوره کرک نشد چیکارکنید تا بتونید از اون استفاده نمایید.

  • تعداد نظرات: 7
  • دسته بندی ها: ویندوز
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

آموزش کرک کردن نرم افزار

مقدمه: امروزه برای استفاده از تقریبا تمامی نرم افزارها می بایست هزینه ای را ی شرکت سازنده آن نرم‌افزار پرداخت کرد که به آن لایسنس می‌گویند از این جهت که ایرانی ها توانایی پرداخت اینگونه واحدهای پولی که به دلار هم هستند را به شرکت‌های سازنده دارا نمی باشند ایران از قانون کپی‌رایت یا همان لایسنس در مجموعه‌های جهانی محروم شده است.

لذا ما برای استفاده از نرم افزارها نیازمند به آن هستیم که آنها را اصطلاحاً کرک کنید یعنی فیلتر پولی بودن آنها را برداشته و از آنها به صورت رایگان استفاده کنیم.

ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه یک نرم افزار را با استفاده از فایل کرک به صورت رایگان در آورید و از آن برای همیشه استفاده کنید. همچنین این رو هم بگم که از اون جایی که کرک نرم افزار ها ممکنه سخت به نظر برسه اگر جایی به مشکل برخوردید داخل همین پست نظر بدهید تا در سریع ترین زمان به شما راهنمایی مربوطه ارائه بشه.

کرک نرم افزار چیست

کرک فایلی هست که به شما اجازه می دهد از برنامه ای که در اختیار دارین به طور کامل استفاده نمایید و بدون پرداخت هزینه ای نسخه پولی آن را بردارید. البته درست است که این یک عمل غیر اخلاقی است اما متاسفانه و یا خوشبختانه ایران شامل قانون کپی رایت و لایسنس نرم افزار نمی باشد. همچنین اگر هم باشد ایرانیان به دلیل محدودیت پرداخل های بین المللی نمی توانند اقدام به خرید یک نرم افزار به صورت مجاز نمایند.(اینا همش توجیه هست)

هر شرکتی یا شخصی که برنامه ای را میسازد و می خواهد از راه فروش آن برنامه کسب درآمد نماید، معمولاً محدودیت هایی را در نسخه رایگان برنامه قرار میدهد.

مثل محدودیت زمانی و … که اگر شما بخواهید از آن برنامه به طور کامل استفاده کنید باید برای آن برنامه پول بدین تا (مثلاً با استفاده از شماره سریالی که به شما داده میشود) محدودیت ها رو از روی آن برنامه بردارید.

حالا یه عده برنامه نویس دیگر به اسم هکر یا کرکر cracker می آیند و یک فایل به اسم کرک می سازند که (بدون اجازه سازنده برنامه) می آیند و محدودیت ها را از روی آن برنامه برمیدارن و شما با استفاده از آن می توانید از برنامه به طور کامل استفاده کنید.

آموزش کامل کرک نرم افزار

باید بدانید که کرک هایی که برای نرم افزار ها ارائه می شوند به شیوه های گوناگونی اقدام به باز کردن قفل نرم افزار برای استفاده رایگان از آنها می کند که معمولاً به موارد زیر تقسیم می شوند و ما در این آموزش به کرک کردن نرم افزارها با استفاده از موارد زیر می پردازیم.

همچنین باید بدانید که کرک نرم افزار یک فایل جدا از خود فایل نصبی نرم افزار می باشد که معمولاً همراه با خود نرم‌افزار داخل یک فایل زیپ از تمامی سایت ها دانلود می شود.

قبل از اینکه روش های مختلف کرک کردن نرم افزار رو بگم باید بدونید که فرقی نمی کنه شما چه نرم افزاری رو کرک می کنید. همیشه قبل از اینکه فایل زیپ کرک رو از حالت فشرده خارج کنید باید آنتی ویروس سیستم رو خاموش کنید تا کرک رو پاک نکنه همچنین دسترسی به اینترنت رو هم محظ احتیاط قطع کنید.

آموزش کرک نرم افزار با patch

patch معمولاً بیش ترین راه استفاده برای از بین بردن فیلتر بودن نرم افزار می باشد.

وقتی که شما نرم افزار را دانلود می کنید و می خواهید آن را کرک کنید باید دسترسی خود را به اینترنت را مسدود کرده و پس از نصب نرم افزار آن را باز نکنید.

سپس فایل patch را در مسیر نصب نرم افزار کپی کرده و روی آن کلید راست کرده و گزینه run as administrator کلید کنید.

در بسیاری از مواقع این فایل از شما هیچ چیزی نمی خواهد و نرم افزار شما کرک می شود. اما در برخی از موارد از شما مسیر نصب نرم افزار را درخواست می کند و یا اینکه از شما فایل با پسوند dll را در مسیر نصب نرم افزار می خواهد و شما باید آن را پیدا و انتخاب نمایید تا اقدام به برداشتن واحد پولی آن نرم افزار کنید.

دقت کنید که برای کرک نرم افزار هایی مانند فتوشاپ باید از روش patch برای برداشتن نسخه پولی آن استفاده کرد. این را هم بدانید که فتوشاپ ۲۰۲۰ به بعد را اگر از سایت های ایرانی دانلود کنید دیگه حتی کرک هم نمی خواد.

آموزش کرک نرم افزار با keygen

این نوع از کرک کردن به گونه‌ای است که شما پس از نصب نرم افزار اتصال خود به اینترنت را قطع کرده و سپس فایل keygen را انتخاب کرده و روی گزینه  generate کلیک کنید تا به شما یک کد بدهد.

سپس کد ارائه شده توسط کرک را کپی کرده و هنگامی نرم افزار از شما کد در فرم خود می‌خواهد آن را وارد کنید.

اگر نرم افزار از شما یوزرنیم و پسورد خواست می توانید آن قسمت حالا دل به صورت دلخواه پر کنید.

آموزش کرک نرم افزار با register

یک سری از برنامه ها هستند که با شماره سریال رجیستر می شود در اینگونه موارد خیلی ساده ابتدا برنامه را باز کنید بعد در قسمت نوار ابزار (یه گزینه ای وجود داره با نام help یا about) کلید کنید و کد ارائه شده توسط اون سایت و یا فایلی که داخل بسته دانلود نرم افزار وجود داره رو باز کدره و اون شماره سریال رو برای کرک اون نرم افزار در بخش مربوطه کپی کنید.

کرک های متفرقه

بعضی از نرم افزار هایی که با زبان های مختلف برنامه نویسی مانند java و یا پایتون نوشته شده اند روش های متفرقه و بعضا متفاوتی رو برای کرک کردن و شکوندن قفل نرم افزاری دارند که معمولا داخل همون سایتی که نرم افزار ازش دانلود شده ارائه می شود.

نکات کرک نرم افزار های مختلف

در خصوص کرک نرم افزار ها نکات مختلفی وجود داره و روش های مختلفی هم برای اینکار وجود داره. اما معمولا نرم افزار هایی بزرگی مانند اتوکد، Etabs و یا فتوشاپ و از این قبیل نرم افزار ها کرک کردنشون خودش یه آموزش می خواد اما همونطور که گفتم اگر راهنمایی نیاز داشتید داخل همین پس کامنت کنید.

اما یکی از اصلی ترین مشکلاتی که بعد از کرک نرم افزار به وجود میاد اینه که نرم افزار قفلش شکسته نمیشه و میگه باید پول پرداخت کنی یا بعد از یه مدت کرک نرم افزار حذف میشه. در این صورت پیشنهاد میشه اگه نرم افزار شما کاری با اینترنت نداره دسترسی اون نرم افزار رو از اینترنت قطع کنید تا نرم افزار نفهمه که کرکش تقلبی هست.

برای اینکه این کار رو انجام بدهید می توانید این مقاله رو بخونید:‌ آموزش قطع دسترسی نرم افزار به اینترنت

علاوه بر آن تاکید می شود که اگر این مراحل جواب نداد تاریخ سیستم خودتون رو برای اون نرم افزار به یه تاریخ خیلی قدیمی تغییر بدهید که دیگه کلا فن آخر بروسلی رو زده باشید.

برای این کار یه نرم افزار به اسم RunAsDate که میتونید دانلودش کنید و از اون استفاده کنید. خیلی راحته و نیاز به توضیحات نداره.

حرف آخر

درست است که کرک کردن و حذف قفل نرم افزار یک کار تا عادلانه برای سازنده نرم افزار می باشد اما از آنجا که بسیاری از ایرانی ها نمی توانند اقدام به پرداخت هزینه‌های زیادی برای استفاده از این نرم افزار بکنند همچنین که ایران ملزم به استفاده از قانون کپی رایت نیست این کار کردن نرم افزار و حذف قفل پولی آن باشد لازم نیست نگران اینکه این کار را انجام می‌دهید باشید.