تفاوت Folder و Directory

یکی از سوال های رایجی که لینوکس کار ها در اول راه آن را به آن برمی خورند این است که فولدر با دایرکتوری چه تفاوتی دارد ؟ در این مقاله قصد داریم در کمتراز چند دقیقه تفاوت این دو را مورد بررسی قرار دهیم. چه پوشه ها و چه دایرکتوری ها می توانند فضایی […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

یکی از سوال های رایجی که لینوکس کار ها در اول راه آن را به آن برمی خورند این است که فولدر با دایرکتوری چه تفاوتی دارد ؟ در این مقاله قصد داریم در کمتراز چند دقیقه تفاوت این دو را مورد بررسی قرار دهیم.

چه پوشه ها و چه دایرکتوری ها می توانند فضایی از هارد شما را اشغال کنند و همچنین محتویاتی را درون خود بپذیرند، این دو تفاوت هایی با یکدیگر دارند اما قبل از اینکه به تفاوت آن ها بپردازیم ابتدا باید مروری بر تک تک آن ها داشته باشیم.

پوشه چیست ؟

پوشه یا همان دایرکتوری درواقع فضایی است که می توان از هر نوع فایلی نگهداری کرد، از عکس و فیلم گرفته تا فایل های زیپ و iso وووو همگی می توانند در یک پوشه ذخیره شوند.

پوشه ها به چه دردی می خورند ؟

پوشه ها که در عین حال یکی از پیش و پاافتاده ترین آپشن های یک ویندوز می باشد که تاثیر بسیار زیادی در راحتی کاربر دارد.پوشه ها درواقع اصلی ترین عامل برای دسته بندی، تقسیم بندی، منظم سازی و… فایل های ویندوز ما می باشد.

به کمک پوشه ها می توانید فایل های خود را دسته بندی کنید : عکس های خانوادگی را از عکسای دوستان جدا کنید – فیلم های دوبله فارسی و زبان اصلی را جدا کنید – بر اساس تاریخ، مرتب سازی فایل های خود را انجام دهید.

یکی دیگر از کاربرد های مهم پوشه یا همان دایرکتوری این است که می توانید فایل های هم نام را در کامپیوتر خود ذخیره کنید، برای مثال فایل متنی ای دارید که به اسم a.txt در کامپیوتر شما ذخیره شده است.در حالت عادی نمی توانید در همان فولدری که این فایل وجود دارد، یک فایل دیگر دقیقا با همین نام بسازید.اما با پوشه سازی این امکان فراهم می آید.

شما می توانید با کلیک راست و انتخاب گزینه New folder یک پوشه جدید بسازید و محتویات خود را در آن ذخیره کنید.

هر پوشه علاوه بر این که می تواند به تعداد بی نهایت(به اندازه حافظه درایو) فایل را در خود جای دهد، می تواند فولدر های دیگر را تا بینهایت در خود جای دهد.

البته توجه داشته باشید که برخی از فولدر ها معمولی نیستند که به آن ها وب فولدر می گویند، این پوشه ها در فضای کامپیوتر شما ذخیره نمی شوند و در واقع در اینترنت یا حافظه ابری شما ذخیره می شوند.

منظور از دایرکتوری چیست ؟

منظور از دایرکتوری چیست ؟

دایرکتوری ها نیز مکانی هستند که پوشه ها در آن ذخیره می شوند، البته شاید کاربران عادی تفاوتی میان دایرکتوری و پوشه نداند ولی این دو باهم تفاوت هایی هم دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

از لحاظ ویژگی ها تفاوت زیادی بین پوشه و دایرکتوری نمی باشد و جفت این ها، توانایی حفظ و نگهداری و دسته بندی فایل های متفاوت را دارند.

تفاوت دایرکتوری و پوشه در چیست ؟

همانطور که اشاره کردیم تفاوت خاصی میان پوشه و دایرکتوری وجود ندارد، درواقع به غیر از نام آن ها هیچ تفاوتی با هم دیگر ندارند، نام یک پوشه در ویندوز شبیه به C:/folder در MS-DOS می باشد.

با اینحال افرادی که در محیط لینوکس کار می کنند مجبور هستند به جای فولدر یا پوشه از دایرکتوری استفاده کنند، زیرا محیط لینوکس فولدر را شناسایی نمی کند و با دایرکتوری کار دارد.

پوشه و دایرکتوری شبیه هم هستند. پوشه Windows یک چیز شبیه به C:\Windows در MS-DOS هست. بنابراین، به غیر از نام آنها هیچ تفاوتی بین پوشه و دایرکتوری وجود ندارد.

توجه داشته باشید که برعکس در محیط ویندزو، کلمه فولدر یا پوشه رایج تر از دایرکتوری می باشد.

آموزشگاه آریا تهران امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید،برای مطالعه سایر مقالات این چنینی به بخش منو/آموزش های رایگان مراجعه کنید.