فیلم آموزش تری دی مکس رایگان از مقدماتی تا پیشرفته

در این بخش شما می توانید فیلم آموزش رایگان تری دی مکس را مشاهده نمایید. توجه کنید که قسمت های جدید هر هفته بروزرسانی خواهند شد. همچنین در صورتی که سوال خاصی داشتیت می توانید در بخش نظرات همین صحفه آن را بپرسید.

قسمت اول – آشنایی با محیط نرم افزار

در این قسمت شما به صورت کلی با محیط نرم افزار تری دی مکس آشنا می شوید. همچنین با ایجاد یک شی سه بعدی ساده می و تنظیمات آن نیز آشنا خواهید شد.

قسمت دوم – geometry در تری دی مکس

در این جلسه با مفهوم جئومتری در تری دی مکس آشنا می شوید. و یاد می گیرید که چطور از مدل های استاندارد تری دی مکس برای طارحی سخ بعدی خود استافده نمایید.

قسمت سوم – خط ها و اشکال در تری دی مکس

در این جلسه شما با نحوه رسم خط و شکل های مختلف به صورت دوبعدی همراه با تنظیمات آن ها آشنا خواهید شد.

قسمت چهارم – extrude و سه بعدی سازی شکل دوبعدی

در این قسمت شما با extrude در تری دی مکس آشنا می شوید و یاد می گیرید که چطور می توان اشکال دو بعدی ساخته شده را به سه بعدی تبدیل نمود.

قسمت پنجم – استاندارد ساخت در در تری دی مکس

در این قسمت شما با دیگر استاندارد ساخت یک شکل سه بعدی در تری دی مکس برای طراحی داخلی یا نمای ساختما آشنا می شوید.

قسمت ششم – ساخت پنجره سه بعدی در تری دی مکس

در این قسمت شما با نحوه ساخت پنجره سه بعدی در تری دی مکس با استفاده از استاندارد های موجو در آن آشنا می شوید.

قسمت هفتم – دستور bend

از دستور bend در تری دی مکس برای خم کردم موضوعات و اشیای مختلف می باشد که در این قسمت به صورت کامل به آن می پردازیم

قسمت هشتم – دستور taper

با استفاده از taper در تری دی مکس می توانید سایز یک آبجکت را از مکان دلخواه تغییر دهید و ما در این آموزش به صورت کامل به این موضوع می پردازیم.

قسمت نهم – دستور twist

از دستوری twist در تری دی مکس برای ایجاد حالت های پیچشی روی اشیا استفاده می شود و ما در این قسمت از آموزش تری دی مکس به آموزش این دستور می پردازیم.

قسمت دهم – دستور lattice

از دستور lattice در تری دی مکس برای ایجاد یک استراکچر از شی مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد و ما در این قسمت به آموزش این موضوع در تری دی مکس می پردازیم.

قسمت یازدهم – دستور lathe

در این قسمت نحو استفاده از دستور lathe را در تری دی مکس یاد میگیریم

مشاهده فیلم پیشرفته

خرید ادامه فیلم تری دی مکس پیشفرته با قیمت ۱۰۰ هزار تومان

تری دی مکس چیست

نرم افزار تری دی مکس، یک نرم افزار طراحی سه بعدی می باشد که توسط شرکت اتودسک ساخته شده است. معمولا از این نرم افزار در طراحی های سه بعدی و انیمیشن سازی و همینطور بازی سازی استفاده می شود. از نرم افزار تری دی مس کس در طراحی سازه های معماری نیز استفاده میشود.

نرم افزار تری دی مکس بازار کار وسیعی دارد در صورتی که شما آن را به صورت پیشرفته فرا گرفته باشید م تیواندی در حوزه های گرافیک و پویانمایی و همچنین معماری و سینما اشتعغال کسب کنید. ما در آموزشگاه تری دی مکس آریا تهران با ارائه آموزش های بازار کاری تری دی مکس ایم امکان را برایث شما فراهم نموده ایم

دوره تری دی مکس
تری دی مکس چیست

نکات مهم در رابطه با تری دی مکس

شما می توانید با توجه به موارد زیر در خصوص تری دی مکس و نکات مهم متعلق به آن آگاهی کسب نمایید.

رندرینگ در تری دی مکس

رندرینگ در تری دی مکس

یکی از مباحث مهم در آموزش تری دی مکس، مبحث رندرینگ درآن می باشد. به طور کلی رندر کردن در تری دی مکس به خروجی گرفتنن از آن اطلاق می شود. معمولا برای خروجی گرفتم از تری دی مکس ما از موتور های رندرینگ استفاده می کنیم تا این کار را برای ما راحت تر کنند. یکی از محبوب ترین موتور های رندرینگ در تری دی مکس وی-ری می باشد

دوره وی ری
بازار کار تری دی مکس

بازار کار تری دی مکس

بازار کار تری دی مکس بسیار بسیار وسیع می باشد اما شرایط خاصی دارد. اگر بخواهیم صادق باشیم نرم افزار تری دی مکس بسیار گسترده می باشد و شما تنها با شرکت در یک دوره تری دی مکس نمی توانید در آن اشتغال پیدا کنید زیرا این نرم افزار به تجربه بسیار زیادی نیز نیاز دارد. لذا شما می توانید پس از شرکت در دوره تری دی مکس یا آموزش تری دی مکس در شرکت های مختلف چند ماهی را برای کاراموزی انتخاب نمایید.

دوره بازار کاری تری دی مکس
افزونه های تری دی مکس

افزونه های تری دی مکس

معمولا نرم افزار های بزرگی مانند تری دی مکس یا اتوکد دارای قابلیت هایی برای افزایش کارایی خود می باشند. به طور مثال شما می توانید با نصب چند افزونه در تری دی مکس قابلیت های بیشتری را مازاد خود نرم افزار به آن اضافه نمایید. یکی از همین موارد بحث رندرنیگ در تری دی مکس می باشد که با نصب موتور رندرینگ اتفاق می افتد

ورود به دوره
رقابت نرم افزار تری دی مکس

رقابت نرم افزار تری دی مکس

سوالی که بسیاری از دوستان و مخاطبان رشته های گرافیک دارند این است که از میان تعداد زیاد نرم افزار های طراحی سه بعدی کدام یک از این نرم افزار ها بهتر است. به طور مثال ما نرم افزار های دیگری هم مانند تری دی مکس داریم که اقدام به طراحی سه بعدی می کنند. اما براستی کدام یک بهتر هستند. در این صورت باید بدانید که بسته به نیاز شما این صوال مطرح می شود. نرم افزار هایی مانند راینو و اسکچآپ نیز نرم افزار های قدرتمندی در حوزه طراحی سه بعدی می باشند اما اما هیچکدام بازار کار وسیعی به اندازه تری دی مکس ندارند و حتی یادگیری ان ها هم بعضا سختر است

آموزشگاه تری دی مکس آریا تهران

آموزشگاه تری دی مکس آریا تهران

در حوزه آموزش نرم افزار تری دی مکس مجموعه آریا تهران علاوه بر ارائه فیلم آموزش رایگان تری دی مکس در سطح مقدماتی اقدام به برگذاری دوره های بازار کاری تری دی مکس از مقدماتی تا پیشرفته به صورت آنلاین و حضوری می کند. لذا در صورتی که شما علاقه مند به شرکت در دوره های حوزه تری دی مکس آموزشگاه آریا تهران می باشید، می توانید با شماره تماس های آریا تهران تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۹۱۹۶۳۵

نکات مهم در یادگیری و آموزش تری دی مکس

در خصوص یادگیری نرم افزار تری دی مکس نکاتی وجود دارد که عنوان کردن آنها به بهبود سطح کیفی یادگیری خود نرم افزار تری دی مکس کمک می کند.

نکات مهم در یادگیری و آموزش تری دی مکس

قدرت با ظرافت متفاوت است

نرم افزار تری دی مکس بسیار بزرگ است. حالا فرض کنید که شما تمام آن را بلد هستید. سوالی که به وجود می آید آن است که آیا شما در بکارگیری همه این امکانات توانا هستید. می خواهم به این موضوع اشاره کنم که در طراحی ظاهری سایتی یا جیزی موضوع ظرافت بسیار مورد اهمیت است. چیزی که با یادگیری مستقل به وجود نمی آید و نیاز مند تجربه و کارکردن مستمر می باشد. لذا در صورتی که به تازگی یادگیری این نرم افزار را شروع کرده اید سعی کنید برای دست گرمی هم که شده پروژه های شخصی زیادی ایجاد کنید تا بتوانید طرح های موئثر تری را با تری دی مکس ایجاد نمایید.

قدرت با ظرافت متفاوت است

یادگیری و کارکردن باید با هم باشن

ببیند اگه شما درحال یادگیری تری دی مکس باشید اما هیچگونه هدف و یا پروژه ای برای انجام نداشته باشید می تونم تضمین کنم که اینکار به هیچ عنوان تاثیر گذار نخواد بود. یادیگری تری دی مکس اونجایی موئثر واقع می شه که شما همزمان با یادیگری بتونید از اون استفاده کنید و سوالات جدید خلق کنید. لذا برای شروع و حل این مشکل اگر شده کاراموزی رایگان هم در شرکت های مختلف انجام بدهید دریغ نکنید.

یادگیری و کارکردن باید با هم باشن

هدف های کوچک و برنامه های کوتاه مدت تدوین کنید

به طور کلی در یادگیری شما هیچگاه نباید اهداف و برنامه های بلند مدت تدوین کنید. امروز را برای یادگیری و استفاده از چیز هایی که تا کنون یاد گرفته اید اختصاص دهید و همین امروز برنامه امروز خود را پیاده سازی نمایید. تجربه ای که بسیاری از دوستان در خصوص یادگیری علوم مختلف داشته اند نشان میدهد هیچگاه برنامه ریزی بلند مدت برای یادگیری علم خاصی موئثر نبوده است.

هدف های کوچک و برنامه های کوتاه مدت تدوین کنید

این صفحه در حال بروز رسانی است. لطفا شکیبا باشید.

در این صفحه ما اقدام به ارائه فیلم آموزش رایگان صفر تا صد تری دی مکس کردیم. البته باید بدانید که این آموزش برای افراد مبتدی تا مقدماتی تهیه شده است. با این حال اگر علاقه من به یادگیری تری دی مکس پیشرفته هستید یا اینه می خواهید وارد بازار کار تری دی مکس به صورت حرفه ای شوید پیشنهاد آریا تهران، شرکت در دوره بازار کار تری دی مکس می باشد. سعی آریا تهران در این است که با آپدیت آموزش های تری دی مکس خود شما را از کلاس های حضوری بی نیاز کند، با این حال اگر شما علاقه مند به شرکت در آموزش های حضوری هستید بدون شک مجتمع فنی آریا تهران بهترین گزینه شما خواهد بود.

چراکه بدون شک چیزی نیست که در تری دی مکس وجود داشته باشد و مدرسین تری دی مکس آریا تهران به شما آموزش ندهند. دوره های حضوری تری دی مکس آریا تهران با جدیت بر پروژه محور بودن آموزش صفر تا صد تری دی مکس برای استخدام تکیه می کنند و تمامی مواردی که گفته می شود کاملا بهینه سازی شده برای این مورد در کمترین زمان به صورت فشرده می باشد.

در ادامه شما می توانید توضیحات کاملی راجب آموزش تری دی مکس رایگان آریا تهران دریافت نمایید، و به صورت کلی با سرفصل ها و نحوه درآمد زایی از این نرم افزار مفید را کسب نمایید. همچنین مقالات آموزشی زیادی برای شما در این صفحه تدوین شده است که می توانید با کمی اسکرول به سمت پایین آنهارا مشاهده نمایید.

آموزشگاه گرافیک و کامپیوتر آریا تهران بهترین آموزشگاه تری دی مکس با سالها تجربه در زمینه برگزاری دوره های مختلف گرافیک و کامپیوتر به ویژه نرم افزار پرطرفدار تری دی مکس با در اختیار داشتن محیط آموزشی  آرام و با نشاط و بهترین و با تجربه ترین اساتید تری دی مکس، از همه عزیزان و علاقه مندانی که به دنبال بهترین آموزشگاه تری دی مکس هستند دعوت می کند که حتما سری به آموزشگاه آریا تهران بزنند و محیط آموزشی آموزشگاه فنی آریا تهران را از نزدیک مشاهده نمایند.

سر فصل های آموزش صفر تا صد تری دی مکس

سر فصل های دوره آموزش تری دی مکس در بهترین آموزشگاه تری دی مکس مطابق با استاندارد های سازمان فنی و حرفه ای تهیه و تنظیم شده است که بخش زیادی از این سرفصل های آموزشی در این صفحه به شما آموزش داده شده است.

آشنایی با ابزار های پایه

  • آشنایی با محیط نرم افزار ۳DMAX
  • ساخت و آشنایی با موضوعات اولیه جهت ساخت آبجکت های سه بعدی و دوبعدی
  • آشنایی با ابزار های Units، transform ، viewports و layout
  • کار با ابزار های انتخاب لایه بندی و مدیریت صحنه و ابزار های انتخاب
  • کار با ابزار های پرش و سیستم های مختصاتی
  • آموزش کپی و تکثیر به صورت همسو سازی شده یا قرنیه اشیاء
  • group و pivot و gizmo
  • اصلاح گر ها
  • آشنایی با grid و دستورات place و select
  • ساخت در و پنجره و پله و دیگر اشیای سه بعدی
  • ساخت اشیای دو بعدی در تری دی مکس
  • نحوه تبدیل اشکال دو بعدی به سه بعدی
  • display در تری دی مکس
  • Mapscaler یا اصلاحگر
  • ساخت پروژه اول
  • آشنایی با منوی FILE شامل open و save و saveas و new و import و export و دیگر گزینه های موجود در این لیست

کار با اشکال دو بعدی

  • ترسیم اشکال دو بعدی در تری دی مکس
  • Extrude و تبدیل اشکال دو بعدی به سه بعدی در تری دی مکس
  • اصلاح گر normal در تری دی مکس
  • آشنایی creation - interpolation - rendering - method
  • آشنایی با منوی selection به صورت کامل و گزینه های آن
  • آشنایی با منوی geometry
  • نحوه shapes Compound یا اشیای دو بعدی در تری دی مکس
  • نوحه Spline و کار با خطوط منحنی و صاف
  • کار با اصلاح گر های Extrude-bevel و sweep-bevelprofile و lathe normal و surface cross section و edit spline garment maker
  • آشنایی با گزینه های راست کلیک

editable poly در تری دی مکس

  • کار با منو های selection و soft selection و edit polygon و edit edges
  • کار با منو های edit geometry و border و verteces
  • تمرین
  • پروژه ساخت نمای داخلی و خارجی یک ساختمان
  • کار با منو های Subdivision و Smoothing و Paint deformation و Subdivision displacement و اصلاح گر diplace

خروجی گرفتن و کار با متریال ها

  • آشنایی با rendering در تری دی مکس
  • آشنایی با plugin و extension در تری دی مکس
  • نصب vray رو تری دی مکس
  • خروجی گرفتن تصویر از پروژه در تری دی مکس
  • نحوه ساخت متریال های مختلف پارچه، دیوار، نما، فلز و...
  • آشنایی تکسچر و و مدل های آماده

نور پردازی

  • آشنایی کلی با نورپردازی
  • انواع نور استاندارد و سفارشی و خواص آن ها
  • exposure و Light tracer و Grandiosity

برخی از سرفصل های ذکر شده بالا مربوط به آموزش تری دی مکس پیشرفته می باشد البته این فهرست در آینده بروزرسانی خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سر فصل های دوره آموزش تری دی مکس به صفحه دوره تری دی مکس مراجعه نمایید 

دوره آموزش تری دی مکس آریا تهران

دوره آموزش تری دی مکس، یک کارگاه تئوری و عملی است که ویژه ورود به بازار کار طراحی گردیده است.

هنرجو در طول دوره آموزش تری دی مکس (۳D MAX)، کار با نرم افزار ۳D MAX را نیز بطور کامل فرا خواهد گرفت، و قادر  به انجام انواع پروژه های معماری خواهد بود.

همچنین بعد از از گذراندن تمام کلاس های تری دی مکس، هنرجویان مدرک فنی حرفه ای تری دی مکس (۳D MAX) و مدرک داخلی مجتمع فنی آریا تهران را دریافت خواهند کرد.

علاقه مندان به نرم افزار قدرتمند تری دی مکس که به دنبال بهترین آموزشگاه تری دی مکس هستند می توانند به صفحه دوره آموزش تری دی مکس (۳D MAX) مراجعه نمایند

کلاس های آموزش تری مکس آریا تهران

کلاس های آموزش تری مکس به صورت کلاس های خصوصی و عمومی برگزار می شود

البته باید خدمت شما عرض کنم که سر فصل ها در هر دو کلاس یکی بوده و از نظر محتوایی تفاوتی وجود ندارد 

اما مسلما در کلاس های خصوصی وقت بیشتری برای رفع اشکال و تمرین بیشتر وجود دارد

پس برای شرکت در کلاس های خصوصی و عمومی بهترین آموزشگاه تری دی مکس

و کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت کلاس های آموزش تری دی مکس با ما تماس بگیرید

طراحی معماری با نرم افزار تری دی مکس

طراحی معماری با نرم افزار تری دی مکس مختص کسی است که بتواند

پس از طی دوره آموزشی لازم ازعهده نصب نرم افزار ۳dMAX و ساختن اجسام و بکارگیری دستورات ابزاری و ساختن اجسام مرکب

و ایجاد دوربین و نور و تعریف متریال و مواد و ایجاد انیمیشین و رندرسازی برآید.

از کاربرد های تری دی مکس در معماری می توان به طراحی و مدلسازی نمای ساختمان اشاره کرد

نمای ساختمان از مهمترین قسمت های یک ساختمان است 

که با استفاده از کاربرد های تری دی مکس در معماری می توان طراحی و مدل سازی های جذابی برای ساختمان ها طراحی کرد

اگر قصد دارید با یادگیری تری دی مکس در حوزه معماری فعالیت نمایید

به آموزشگاه آریا تهران بهترین آموزشگاه تری دی مکس مراجعه نمایید

کاربرد تری دی مکس در طراحی صنعتی

ممکن است  شما در زمینه طراحی صنعتی فعالیت می کنید یا فکر می کنید در این زمینه استعداد دارید

بهترین آموزشگاه تری دی مکس در تهران برای شکوفا کردن این استعداد در خدمت شماست

کاربرد تری دی مکس در طراحی صنعتی به شما کمک می کند که بتوانید این استعداد را شکوفا نمایید

به این صورت که ایده ی خود را مدل سازی می کنید

بوسیله نرم افزار تری دی مکس شما می توانید علاوه بر طراحی ظاهر ایده ی خود ، طرز کار آن را نیز انیمیت کنید

انیمیت کردن به معنی متحرک کردن و جان بخشیدن به اجسام است

کاربرد تری دی مکس در بازی سازی

کاربرد تری دی مکس در بازی سازی از دیگر قابلیت های مهم این نرم افزار است

البته این نکته را مد نظر داشته باشید که با نرم افزار تری دی مکس مستقیما نمی توانید بازی بسازید

بلکه مدل سازی فضا و کاراکترها،  ایجاد حرکت ها و ... در نرم افزار تری دی مکس ایجاد شده و در یک موتور بازی مدل ها و حرکات جمع آوری و برنامه نویسی می شود و در نهایت خروجی بازی تولید می شود 

کاربرد تری دی مکس در جلوه های ویژه سینمایی

کاربرد تری دی مکس در جلوه های ویژه سینمایی از دیگر قالبلیت های مهم این نرم افزار می باشد

فیلم های مشهوری مثل ترانسفورمر، مرد عنکبوتی، مقصد نهایی و .. از فیلم های مشهوری هستند که از نرم افزار تری دی مکس در آنها استفاده شده است

پس از علاقه مندان به این عرصه دعوت می کنیم که به بهترین آموزشگاه تری دی مکس تهران سری بزنند 

کاربرد تری دی مکس در انیمیشن

کاربرد تری دی مکس در انیمیشن از ویژگی های مهم نرم افزار تری دی مکس می باشد

امروزه صنعت انیمیشن یا پویا نمایی جایگاه ویژه ای در بین افراد علاقه مند به حوزه گرافیک دارد

شما می توانید جهت آشنا شدن با کاربرد تری دی مکس در انیمیشن و کسب اطلاعات بیشتر با آموزشگاه آریا تهران بهترین آموزشگاه تری دی مکس تهران تماس بگیرید

سخن آخر

تری دی مکس ابتدا با نام تجاری ۳Dstudio در سال ۱۹۹۰ به دست گروه Yost ساخته و وارد بازار عرصه هنر های سه بعدی گردید

Gray Yost به مدت یک دهه رهبری گروهی از مهندسین کامپیوتر را برای خلق و گسترش این نرم افزار قدرتمند به عهده داشت

که بعدا امتیاز این محصول را شرکت اتودسک برعهده گرفت

شما احتمالا با شرکت اتودسک آشنا هستید

شرکتی که کارش ساخت نرم افزارهای پیشرفته برای رشته های مختلف مهندسی است

 تقریبا همه نرم افزارهایش در رشته های مخصوص به خودشان، حرف اول را می زنند

یکی از نرم افزارهای تولیدی این شرکت Autodesk 3dsmax (نام قبلی ۳ds studio max) نام دارد.

نرم افزاری مخصوص به شبیه سازی

به طور خلاصه بگوییم، تری دی مکس، نرم افزاری حرفه ای است مخصوص مدل کردن (سه بعدی سازی)، ساخت انیمیشن، بازی و عکس و ..

آموزشگاه آریا تهران بهترین آموزشگاه تری دی مکس امیدوار است بتواند میزبان خوبی برای تمامی علاقه مندان به این نرم افزار قدرتمند باشد

همچنین شما می توانید برای حرفه ای شدن در نرم افزار تری دی مکس

به سایر مقالات آموزشی ما مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. sajad jafari

    من تردی مکس نصب کردم بدون مشکل بالا میاد اما صفحه یه دفعه کمرنگ میشه و تمام ابزارها قفل میشن اصلا روی هیچ ابزاری نه میشه کلیک کرد نه اتوکد بسته میشه مجبورم با Task manager ببندم

    • aryatehran_B

      سلام دوست عزیز اول این که ممکن است نرم افزار درست اکتیو نشده باشد دوم این که ۳dmax نصب شده با ویندوز شما سازگار نیست سوم این که اشکال از کارت گرافیک باشد

  2. پریسا

    سلام چرا فقط تا قسمت سوم دانلود میشه دوست عزیز؟

    • aryatehran_B

      سلام عرض شد تا چند قسمت رایگان است ما بقی فیلم ها باید خریداری کنید

  3. فروزان

    سلام میشه بگین سیستم با چه مشخصاتی برای کار با تری دی مکس مورد نیازه

    • aryatehran_B

      سلام عرض شد خدمت شما اگر لب تاپ دارید باید گیمینگ باشد

  4. بانو هلن

    سلام روز بخیر من تری دی ٢٠٢١ رو نصب میکنم ارور ١۶٠٣ میده میشه راهنماییم کنید چکار کنم

    • eskandari

      سلام برای رفع این ارور مراحل زیر را طی کنید:
      وارد درایو C شوید و مسیر زیر را از سمت چپ طی کنید.

      C:\Program Files (x86)\Common Files\Autodesk Shared\AdskLicensing

      در پوشه یا فولدر AdskLicensing، آیکن Unistall.exe را پیدا کرده و بر روی آن راست کلیک کنید. از گزینه های ظاهر شده Run AS Administrator را انتخاب کنید. با این کار نرم افزار اتوکد ار روی سیستم یا همان کامپیوتر شما حذف می شود.

      پس از حذف نرم افزار اتوکد، کامپیوتر را ریاستارت ( Restart ) کنید. و دوباره به نصب نرم افزار اتوکد اقدام کنید.

  5. فردین دوستدار

    سلام خدا قوت عالی بود ممنون

  6. علی

    عالی آقا عااااااالی. مشتاق قسمت های جدیدم.

  7. علی

    عالی آقا عااااااالی. مشتاق قسمت های جدیدم.

  8. محمد خدادوست

    سلام خیلی خوب بود اما کاش فیلم های بیشتری می گذاشتید بعد گفتید هر هفته قسمت جدید میذاری الان من چند وقته دارم میام اما هیچ آپدیتی گذاشته نشده.

    • yazdani

      سلام دوست عزیز. به تازگی ۴ قسمت جدید از آموزش منتشر شده است.