نرم افزار ورد چیست | کاربرد برنامه word

در این مقاله به سوال نرم افزار word چیست پاسخ داده خواهد شد. همچنین در مورد کاربرد نرم افزار ورد در محیط کار و امکانات نرم افزار ورد بصورت مفصل توضیحاتی ارائه شده است.

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

در این مقاله از سری مقاله های آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران به سوال ” نرم افزار word چیست ” پاسخ خواهیم داد. همچنین در مورد کاربرد نرم افزار ورد در محیط کار و امکانات نرم افزار ورد توضیحاتی کاربردی ارائه خواهیم نمود.

اگر می خواهید نرم افزار ورد را به صورت کامل و حرفه ای یاد بگیرید با شرکت در دوره ورد به سرعت وارد بازار کار شوید.

نرم افزار ورد چیست 

برنامه word، مهارت چهارم از مهارت های هفتگانه icdl است. این برنامه یکی از نرم افزار های مجموعه آفیس  (Office) محصول شرکت مایکروسافت می باشد که در بازار کار بسیار پر کاربرد است. برنامه ورد برای کامپیوتر با توجه با قابلیت های آن در دسته برنامه های اداری این مجموعه قرار دارد. به همین دلیل یکی از نرم افزاری هایی است که تمام کارمندان اداری باید با آن آشنا باشند. اما واقعا نرم افزار word چیست؟

با شرکت در دوره ورد پیشرفته آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

نرم افزار ورد چیست 
نرم افزار ورد چیست 

برنامه ورد  یا Microsoft Word یک نرم افزار واژه پرداز است که در اکثر ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی برای تایپ، ویرایش و طراحی متون استفاده می شود. اما معنی ورد چیست؟ ورد در زبان انگلیسی به معنای کلمه است و انتخاب این کلمه به عنوان نام برای این نرم افزار بی مناسبت نیست. چرا که تمام ساختار این نرم افزار با کلمات و ویرایش کلمات درگیر است.

خوب است بدانید که برنامه word برای کامپیوتر علاوه بر ایجاد فایل های متنی قادر به ایجاد جداول، وارد کردن تصاویر و اشکال نیز می باشد. در مورد قابلیت های زیاد این برنامه، در قسمت امکانات نرم افزار ورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پیشنهاد ویژه: شما در آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران علاوه بر استفاده از کلاس های حضوری می توانید از دوره های آنلاین و آموزش ورد نیز استفاده کنید.

تاریخچه نرم افزار ورد

شروع نرم افزار وورد در سال ۱۹۸۳ و با انتشار این برنامه تحت نام مالتی‌تول ورد برای سیستم‌های زنیکس و سپس برای رایانه ‌های شخصی IBM بود. البته در آن زمان، word برای اجرا در محیط سیستم‌عامل داس منتشر شده بود. یک سال بعد و در سال ۱۹۸۴ با اوج گیری شرکت Microsoft اولین نسخه مایکروسافت ورد ۱۹۸۴ برای کامپیوتر اپل و سیستم عامل «مکینتاش» منتشر شد. پس از آن، این برنامه برای سیستم‌های عامل‌های SCO UNIX و اواس/۲ و Windows 3.1 به بازار آمد. در سال ۱۹۸۹، با درنظر گرفتن قابلیت های این برنامه و نیاز روز افزون ادارات، Microsoft Word به عنوان جزئی از مجموعه نرم‌افزاری Microsoft Office تبدیل شد.

پیشنهاد ویژه: برای فارسی کردن اعداد در ورد به لینک داده شده مراجعه کنید.

کاربرد نرم افزار ورد در محیط کار

فرض کنید شما قصد نوشتن یک نامه را دارید. بهترین برنامه برای نوشتن یک نامه کدام است؟ قطعا بهترین نرم افزار تایپ برنامه Word است.

فرض کنید شما می خواهید شروع به نوشتن یک کتاب بکنید. کتابی که از زمان شروع تا انتها می بایست خط به خط، بار ها و بارها ویرایش گردد. بهترین نرم افزار برای تایپ یک کتاب چیست؟ حتما پس از کمی جستجو خواهید فهمید، هیچ نرم افزاری بهتر از ورد نیست. ممکن است بپرسید ورد چیست pdf؟ خوب است بدانید که اکثر کتاب های الکترونیکی در وهله اول به کمک نرم افزار Word نگاشته می شوند و در انتها با پسوند PDF ذخیره می گردند.

از دیگر کاربرد نرم افزار ورد در محیط کار می توان به وبلاگ نویسی اشاره کرد. که در آموزش های دیگر حتما به آن خواهیم پرداخت.

برخی دیگر از کاربردهای نرم افزار ورد شامل موارد زیر میباشد:

  • ساخت لیست ایمیل ها و اسامی
  • ساخت و طراحی بروشور و کارت ویزیت
  • ساخت جدول و نمودار
  • ساخت رزومه های حرفه ای
  • طراحی و ساخت قالب و شخصی سازی قالب

در نرم افزار ورد نیز می توانید از قابلیت شماره گذاری صفحات استفاده کنید، برای یادگیری این روش به صفحه شماره گذاری صفحات در ورد مراجعه کنید.

امکانات نرم افزار ورد

فایل ورد چیست

همانطور که گفته شده نرم افزاری که در اکثر ادارات و شرکت ها برای تایپ استفاده می شود، برنامه ی ورد است. این نرم افزار بخاطر قابلیت های ویژه آن یکی از بهترین نرم افزار های اداری می باشد. در نرم افزار ورد از پسوند های مختلفی می توان استفاده کرد که در بخش زیر نام برده ایم:

  • pdf
  • rtl
  • xml
  • doc ، docm ، docx
  • txt
  • dot ، dotm ، dotx
  • xps
  • wps
  • html

اگر میخواهید فایل های ورد خورد را با پسوند docx ذخیره کنید به مقاله چگونه فایل ورد را با پسوند docx ذخیره کنیم مراجعه کنید.

امکانات نرم افزار ورد

در بالا به تفصیل در مورد کاربرد word در محیط کار صحبت کردیم. در ادامه مقاله صفحه ورد چیست؟ حالا وقت آن است در مورد امکانات و مزایای استفاده از نرم افزار ورد برای تایپ و ویرایش فایل های متنی صحبت کنیم. از آنجا که امکانات نرم افزار ورد بسیار زیاد است، در این مقاله، فقط به مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • امکان انتشار مستقیم متن از داخل پنجره نرم افزار ورد. شما می تونید اسناد خود را برای دوستان خود ایمیل کرده یا در صفحات وبلاگ منتشر کنید.
  • امکان اضافه کردن تصاویر و اشکال مختلف به متن. شما این کار را فقط با چند کلیک ساده می توانید انجام دهید.
  • امکان اضافه کردن جداول و فرم سازی
  • قابلیت اضافه کردن فرمول های از قبل آماده شده، به متن. و یا فرمول نویسی برای معادلات دلخواه
  • قدرت ویرایش همه جانبه متون. شما با کمک این نرم افزار می توانید از فونت های مختلف، رنگ های متفاوت، سایز های دلخواه و بسیار امکانت دیگر استفاده نمایید.

اگر به دنبال یادگیری ICDL به صورت رایگان و حرفه ای هستید به صفحه آموزش icdl آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید.

چگونه ورد را در کامپیوتر نصب کنیم

پس از دانلود نرم افزار ورد ابتدا فایل دانلودی را باز کنید و سپس گزینه setup.exe را انتخاب کنید. بعد از باز شدن پنجره ی جدید روی گزینه yes کلیک کنید. سپس بعد از انتخاب گزینه ای که در شکل زیر آورده ایم روی گزینه Continue کلیک کنید.

چگونه ورد را در کامپیوتر نصب کنیم
چگونه ورد را در کامپیوتر نصب کنیم

پس از فعال کردن تیک گزینه شماره یک، دوباره روی Continue کلیک کنید.

چگونه ورد را در کامپیوتر نصب کنیم
چگونه ورد را در کامپیوتر نصب کنیم

و در آخر با انتخاب گزینه Install Now نرم افزار شما با موفقیت نصب میشود.

اگر با ارور Selection is locked در ورد مواجه شدید مقاله علت غیر فعال شدن نوار ابزار در ورد ۲۰۱۹ برای شما نوشته شده است.

 چرا باید در دوره آموزش ورد شرکت کنیدچرا باید در دوره آموزش ورد شرکت کنید

با ماشینی شدن دنیا و پیشرفت ثانیه به ثانیه فناوری های نو، استفاده از افراد باکفایت برای اکثر شرکت ها به یک ضرورت تبدیل شده است. در این بین آشنایی با نرم افزاری های کاربردی مجموعه آفیس و بخصوص ورد برای تمام کارمندان اداری یک الزام است. از طرفی نباید فراموش کرد که قابلیت های گسترده نرم افزار word باعث شده که امروزه ورد یکی از مهمترین مهارت هایی باشد  که هر کارمند اداری می بایست آن را فرا بگیرد.

شما با شرکت در دوره icdl علاوه بر یادگیری ورد می توانید ۶ مهارت کاربردی دیگر را نیز فرا بگیرید. علاوه بر آن، از آنجا که آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای فعالیت می کند شما پس از اتمام دوره می توانید مدرک فنی و حرفه ای دریافت کنید.

برای فعال کردن کیبورد مجازی ویندوز مقاله کیبورد مجازی را مطالعه کنید.

تخفیف فوری ثبت نام در کلاس آموزش ورد

برای ثبت نام در کلاس آموزش ورد، آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران را انتخاب نمایید.

220,000 تومانثبت نام

تخفیف فوری ثبت نام در کلاس آموزش ICDL

از آنجا که برای شرکت در دوره آموزش ورد لازم است کاربران محترم، با محیط Windows  ویندوز آشنایی مقدماتی داشته باشند حتما می باست دوره کار با ویندوز را گذرانده باشند. به همین جهت پیشنهاد ما شرکت در دوره ICDL است. برای ثبت نام در کلاس آموزش ای سی دی ال، آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران را انتخاب نمایید.

2,500,000 تومانثبت نام

اگر به دنبال دانلود نمونه سوالات ورد هستید به صفحه نمونه سوالات ورد با جواب آریا تهران مراجعه کنید.

جمعبندی

در این مقاله سعی کردیم به بررسی کاربرد ورد در حسابداری، تحقیق در مورد word، word یعنی چه، ورد کامپیوتر چیست، ورد کامپیوتر کجاست، چگونه وارد برنامه ورد شویم و ورد در ویندوز ۷ کجاست بپردازیم. اگر سوالی راجب برنامه ورد دارید در قسمت نظرلت آن را مطرح کنید، تیم آریا تهران در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

سوالات متداول
نرم افزار ورد چیست؟

نرم افزار ورد، مهارت چهارم از مهارت های هفتگانه icdl است. این برنامه یکی از نرم افزار های مجموعه آفیس، محصول شرکت مایکروسافت می باشد که در بازار کار بسیار پر کاربرد است. برای آشنایی با نرم افزار word این مقاله را از دست ندید.

کاربرد ورد چیست؟

اکثر کتاب های الکترونیکی در وهله اول به کمک نرم افزار Word نگاشته می شوند و در انتها با پسوند PDF ذخیره می گردند. از دیگر کاربرد نرم افزار ورد در محیط کار می تون به وبلاگ نویسی اشاره کرد.

ورد در ویندوز ۱۰ کجاست؟

ابتدا روی start کلیک کنید، سپس به قسمت All apps بروید و word را انتخاب کنید.