دوره آموزشی نرم افزار پایگاه داده Access

آموزش نرم افزار اکسس از مجموع نرم افزارهای آفیس طی ۵ جلسه در آموزشگاه آریا تهران برگزار می گردد.

مفاهیمی که در دروه آموزشی Access خواهید آموخت:

  • آشنایی با پایگاه داده
  • آشنایی با محیط کار
  • کار با جداول
  • بازیابی اطلاعات

آشنایی با نرم افزار پایگاه داده Access

نرم افزار پایگاه داده اکسس یکی از مهترین نرم افزار های آفیس

نرم افزار اکسس این امکان را فراهم می آورد که کاربر بانک های اطلاعاتی به وجود آورده و عملیات مورد نظر را بر روی آن ها انجام دهد. بسیاری از برنامه نویسان برای ذخیره اطلاعات نرم افزارهایی که تولید می کنند از نرم افزار دیتابیس اکسس استفاده می کنند.

یکی دیگر از نرم افزارهای شرکت مایکروسافت  یک سیستم مدیریت داده می باشد که با استفاده از آن می توان بانک اطلاعاتی ایجاد کرد، آن را ویرایش کرد و در هر زمان به آن دسترسی پیدا کرد.

بانک اطلاعاتی، پایگاه داده و یا دیتابیس مجموعه ای از اطلاعات است که در ساختار منظمی قرار گرفته و در هر زمان قابلیت بازیابی اطلاعات را دارد.

access را می توان ساده ترین بانک اطلاعاتی نسبت به دیتابیس هایی مانند sql server یا mysql و همچنین oracle دانست.

از دیگر ویژگی های نرم افزار اکسس این است که شما برای نصب آن تنها باید مجموعه آفیس را نصب کنید که امروزه تقریبا تمامی سیستم های ویندوزی این نرم افزار را دارا می باشند و این در حالی است که نصب دیگر دیتابیس های ذکر شده کار واقعا دشواری می  باشد.

یکی دیگر از ویژگی های نرم افزار اکسس این است ممکن است اطلاعات شرکت شما در ابتدا روی این نرم افزار ذخیره باشد و شرکت شما پس از مدتی رشد کند. بدیهی هست که نرم افزار اکسس هم گنجایش حجم خاصی از اطلاعات را روی سیستم های معمولی دارد. با این حال اگر شما به هر دلیلی نیاز به تغییر نوع دیتابیس داشتید نرم افزار اکسس این امکان را برای شما فراهم کرده است.

در تصویر زیر شما می توانید یک نمونه از محیط اکسس را مشاهده نمایید.

آموزش نرم افزار اکسس

کاربرد نرم افزار Access

بدون شک تمامی سایت ها و نرم افزار هایی حسابداری و مالی و همچنین نرم افزار هایی نظیر crm و lms ها برای کارکد روان خود نیاز به دیتابیس دارند. این دیتابیس ها اطلاعات را ذخیره می کنند و در زمانی که نیاز بود به نرم افزار هایی که به آن وصل هستند ارسال می کنند.

نرم افزار اکسس این امکان را فراهم می آورد که کاربر بانک های اطلاعاتی یا همان دیتابیس به وجود آورده و عملیات مورد نظر را بر روی آن ها انجام دهد. بسیاری از برنامه نویسان برای ذخیره اطلاعات نرم افزارهایی که تولید می کنند از نرم افزار دیتابیس اکسس استفاده می کنند.

از دیگر کاربردهای مهم بانک اطلاعات Access می توان به تهیه بانک های اطلاعاتی برای نرم افزارهای تحت وب مانند سیستم های مدیریت محتوا اشاره کرد. مایکروسافت اکسس این امکان را فراهم می آورد که اطلاعات را در ساختاری منظم ذخیره کرده، به همه و یا بخشی از آن ها دسترسی پیدا کرده و همه یا بخشی از آن ها را حذف نمود.

یکی دیگر از ویژگی های نرم افزار اکسس که کاملا هم منحصر به فرد می باشد این است که معمولا دیتابیس هایی نظیر sql server و mysql برای نیاز به یک برنامه نویس برای ساخت برنامه برای دریافت اطلاعات و ذخیره اطلاعات روی آن دارند در حالی که نرم افزار اکسس این امکان را به شما می دهد که شما بتواند تمام برنامه خود را روی همان نرم افزار بدون کمک هیچ برنامه نویسی ایجاد نمایید.

کار با این بانک اطلاعاتی بسیار ساده بوده و تقریبا هر فردی با کمی آموزش می تواند به صورت کامل به آن مسلط شود. لذا شما می توانید همین حالا در کلاس آموزش نرم افزار اکسس access در آموزشگاه آریا تهران شرکت نمایید.

نظرات کارآموزان نرم افزار Access

فیلم آموزشی نرم افزار Access

آموزشگاه آریا تهران در جهت ارتقای سطح آموزش ،فیلم آموزشی هر جلسه را در پایان کلاس به کاربران ارائه می دهد.

پیشنهاد ما :

با توجه به همبستگی مجموعه نرم افزارهای آفیس یادگیری و شرکت در دروه های آموزشی این مجموعه گامی بلند در سطح تسلط شما بر سیستم کامپیوتر خواهد بود.

شرکت در نظرسنجی این دوره

مشاهده و یا دانلود جلسات دوره شما

توضیحات تکمیلی

موضوع

کد استاندارد

۲۵۲۳-۵۳-۱۲۰-۱

مهارت پیش نیاز

ــ

نوع تدریس

شفاهی، کتبی و کار با رایانه

طول دوره

5 جلسه

مخاطبین

کسانی که می خواهند Icdl را تا سطح پیشرفته یاد بگیرند و جویای شغل مناسب هستند, و همچنین دانشجویان در هر رشته و هر مقاطع تحصیلی مخاطبین این دوره آموزشی اند., و یا در ادارات و موسسات دولتی و غیر دولتی شاغل هستند

مشاغل مربوط

کلیه مشاغلی که کاربردی و کاربری کامپیوتر را دارند و یا در ارتباط با تمام ادارات و شرکت های خصوصی و سازمان های دولتی می باشد.

انتخاب تاریخ زمان برگذاری دوره

خصوصی (ساعتی)

3 دیدگاه برای دوره اکسس

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. فریبا سخاوتی

    من برای محل کارم این دوره میخواستم که خیلی عجله ای بود که قبلا که کلاس فتوشاپ میاومدم راضی بودم دوباره با خود استادم کلاس برداشتم واقعا خوب درس میدن

    • aryatehran_B

      سلام دوست عزیز خوشحالیم که از دورتون راضی بوده اید به امید دیدار مجدد شما

  2. علی

    من خودم اکسس رو به طور حرفه ای کار میکنم ولی متاسفانه یک بانک اطلاعاتی متوسطه و غیر قابل اعتماد کد های وی بیش براحتی قابل استخراجه

  3. آرش

    من برای دیتا بیس نرم افزارم که تحت ویندوز هم هست می خواستم که کار با نرم افزار Access رو یاد بگیرم تا اینکه یکی از دوستام آموزشگاه آریا تهران رو معرفی کرد و علاوه بر قیمت خوبش خیلی خوب آموزش دادن