برنامه نویسی بازی های کامپیوتری (رایانه ای) یکی از مهارت های محبوب و پرطرفدار می باشد که به تازگی در ایران نیز در حال پیشرفت می باشد و علاقه مندان به ساخت بازی های کامپیوتری اقدام به فراگیری آن می کنند.

در خصوص این نوع برنامه نویسی برای بازی ها باید در ابتدا چند نکته حائز اهمیت را بدانید.

اول این که برنامه نویسی بازی های کامپیوتری معمولا در محیط های بازی سازی یا همان موتور های بازی سازی انجام می شود. این به این معنی است که شما نمی توانید صرفا با یادگیری یک زبان برنامه نویسی اقدام به بازی سازی نمایید چراکه یک بازی چندین بخش گرافیک، و انیمیشن و متحرک سازی و … از جمله برنامه نویسی تشکیل شده است. برخی از موتور های بازی سازی به شما این امکان را به شما می دهند تا با استفاده از مهارت های برنامه نویسی اقدام به تکمیل نمودن بازی خود نمایید. بنابراین اگر به دنبال ساخت بازی هستید باید علاوه بر یادگیری برنامه نویسی بازی های کامپیوتری اقدام به یادگیری یکی از این موتور های بازی سازی که در مقاله ای با عنوان بهترین موتور های بازی سازی  به صورت کامل با آن ها و امکانات آن ها آشنایی پیدا کنید نیز نمایید.

همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید آن است که زبان های برنامه نویسی مختلفی برای کار کردن و بازی سازی در محیط های بازی سازی (موتور های بازی سازی) وجود دارند که نام برخی از آن ها زبان برنامه نویسی #C و Java script و ++C می باشند، اما اینکه شما اقدام به فراگیری و یادگیری کدام یک از این زبان ها برای بازی سازی نمایید کاملا سلیقه ای است.

با این حال مجتمع فنی و حرفه ای آریا تهران اقدام به آموزش بازی سازی با موتور یونیتی همراه با زبان های #C و JavaScript می کند که این گزینه بسیار مناسبی برای کسانی که در ابتدای بازی سازی هستند می باشد.

برنامه نویسی بازی های کامپیوتری چگونه است؟

در خصوص سوال برنامه نویسی بازی های کامپیوتری چگونه است باید بدانید که تقریبا تمامی بازی هایی فوق العاده ای که می بینید در محیط های بازی سازی یا همان موتور های بازی سازی مانند Unity یا Cry Engine یا Unreal Engine ساخته شده اند. در موتور های بازی سازی شما این امکان را دارید که برای انواع پلتفرم ها مانند کامپیوتر، موبایل، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس اقدام به بازی سازی نمایید.

تمامی این بازی ها در واقع دارای چندین بخش می باشند که گرافیک و برنامه نویسی از اجزای آن ها می باشد. لازم به ذکر است که بخش زیادی از انواع قسمت های بازی سازی را درون خود موتور های بازی سازی می توان بدون حتی نوشتن یک خط کد ایجاد کرد اما زمانی که بخواهید حرکات کاراکتر یا اقدام به ایجاد بازی هایی که نیاز به تشخیص و یا به اصطلاح هوش مصنوعی دارند نمایید بدون شک یادگیری یکی از زبان های برنامه نویسی برای تکمیل روند بازی سازی نیاز است.

در این میان زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت از همه برای انجام برخی از کار ها آسان تز است. اما زبان برنامه نویسی سی شارپ یکی زبان برنامه نویسی قدرتمند برای انجام امور مربوط به بازی سازی می باشد.

همچنین زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس بدون شک بهترین زبان برنامه نویسی برای بازی سازی کامپیوتر و دیگر پلتفرم ها می باشد اما یادگیری آن زمان و حوصله زیادی را می خواهد.

در دوره آموزش برنامه نویسی بازی های کامپیوتری چه یاد میگیریم

در دوره آموزش برنامه نویسی بازی های کامپیوتری ما اقدام به یادگیری موتور بازی سازی یونیتی که یک محیط بازی سازی قدرتمند برای ایجاد انواع بازی های کامپیوتر و موبایل به صورت دوبعدی و سه بعدی می باشد را فرا می گیریم و سپس برای شروع برنامه نویسی بازی و متحرک سازی بازی خود که در این دوره می سازی از زبان های Javascript و #C کمک می گیریم.

شما دوستان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دوره آموزش برنامه نویسی بازی در مجتمع فنی آریا تهران اقدام به تماس با شماره های ثبت شده در سایت و یا درج سوال خود در بخش نظرات نمایید.

شرکت در نظرسنجی این دوره

مشاهده و یا دانلود جلسات دوره شما

توضیحات تکمیلی

موضوع

,

نام دوره در فنی و حرفه ای

برنامه نویس بازی های رایانه ای

کد استاندارد

0-84/79/1/2/10

مهارت پیش نیاز

برنامه نویسی, مهارت‌های مهندسی نرم‌افزار

نوع تدریس

شفاهی، کتبی و کار با رایانه

طول دوره

2/5ماه

مخاطبین

برنامه‌نویسی فیزیک بازی و تهیه موتور بازی برای پیشبرد ساخت بازی

مشاغل مربوط

صدا گذار, صدابردار, طراح گرافیک و آتلیه و عکاس حرفه ای, فیلمنامه نویس بازی, کارگردان هنری

نقد و بررسی‌ها

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش برنامه نویس بازی های کامپیوتری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.