تعریف طرف حساب در نرم افزار حسابداری هلو

در قسمت اول از آموزش رایگان هلو به معرفی طرف حساب در حسابداری نرم افزار هلو خواهیم پرداخت. اما قبل از هر چیز به این موضع بپردازیم که طرف حساب چیست ؟ برای دریافت خدمات کامل حسابدرای مرتبط با این موضوع می توانید از لینک های زیر استفاده کنید. کلاس آموزش نرم افزار هلو آموزش […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

در قسمت اول از آموزش رایگان هلو به معرفی طرف حساب در حسابداری نرم افزار هلو خواهیم پرداخت. اما قبل از هر چیز به این موضع بپردازیم که طرف حساب چیست ؟

برای دریافت خدمات کامل حسابدرای مرتبط با این موضوع می توانید از لینک های زیر استفاده کنید.

طرف حساب چیست

طرف حساب به انگلیسی یعنی Account side و به طور کلی طرف حساب به شخص، اشخاص یا هر شرکتی که طرف معامله شما است گفته می شود. در واقع این شخص یا شرکت طی یک معامله با شما حساب دارد. حالا این معالمه ممکن است خرید از شما و یا فروش به شما باشد.

با توجه به این تعریف طرف حساب، همه خریداران، فروشندگان و… در کسب و کار شما ب عنوان طرف حساب تلقی می شوند. به همین منظور بیشترین کاربرد طرف حساب در فاکتور های فروش و خرید است که مستقیما با صورت حساب طرف حساب های شما در ارتباط است.

پر استفاده ترین کاربرد دیگر طرف حساب در دفتر معین یا صورت حساب می باشد که گردش حساب اشخاص را نمایش می دهد. حالا که با معنی طرف حساب آشنا شدید بریم سراغ ایجاد طرف حساب در هلو. در ادامه به آموزش تعریف اشخاص و معرفی طرف حساب در نرم افزار حسابداری هلو خواهیم پرداخت.

فیلم آموزش تعریف طرف حساب در هلو

این یکی از پارت های آموزشی نرم افزار هلو است. برای خرید فیلم کامل آموزش نرم افزار هلو و استفاده از سایر خدمات ما از لینک زیر استفاده کنید.

برای شرکت در دوره های آموزش هلو با آموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید. فراموش نکنید شما علاوه بر یادگیری کامل نرم افزار هلو می توانید مدرک معتبر مربوط به این دوره را نیز دریافت نمایید.

پیشنهاد ویژه: اگر به یادگیری حسابداری و نرم افزار هلو علاقمند هستید می توانید با شرکت در دوره حسابداری ویژه بازار کار مجتمع فنی آریا تهران، علاوه بر یادگیری اصول حسابداری، با لیست بیمه، اظهارنامه مالیاتی و حسابداری حقوق و دستمزد آشنا شوید. مهمترین چیز در این دوره امکان دریافت مدرک بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای است.

تعریف طرف حساب در هلو

برای ایجاد و تعریف طرف حساب در هلو، از منوی اطلاعات اول دوره، گزینه معرفی اشخاص را کلیک کنید. برای اینکار می تواند از میانبر F7 نیز استفاده نمایید.

در صفحه باز شده علامت بعلاوه (+) یا طرف حساب جدید را فشار دهید. بعد از فشردن علامت (+) صفحه ای برای تعریف طرف حساب جدید باز خواهد شد. نام طرف حساب را بنویسید. در این مرحله نرم افزار بصورت خودکار یک کد برای طرف حساب جدید ایجاد می کند. در قسمت تراز نسیه اول دوره مبلغ مانده بدهکار یا بستانکار طرف حساب جدید را وارد کنید. بعد از تکمیل فیلدهای مورد نیاز کلید تایید را بفشارید.

ایجاد طرف حساب در هلو

بعد از تایید، اسم شخص مورد نظر به عنوان طرف حساب در لیست نرم افزار ثبت خواهد شد. در این مرحله صفحه ای با تب های مختلف برای تکمیل اطلاعات شخص باز خواهد شد.

تکمیل مشخصات اشخاص در نرم افزار هلو

در تب مشخصات شخصی شما اطلاعاتی مانند کد اقتصادی، تلفن همراه، کد ملی و… را پر خواهد کرد. در قسمت طبقه بندی بصورت پیش فرض تهران و حومه قرار داده شده است. برای تغییر و اضافه کردن شهر جدید در منوی پایین گزینه سایر امکانات را کلیک کرده و از کشوی باز شده طبقه بندی جدید را انتخاب نمایید.

کلید میانبر سایر امکانات، F10 میباشد. در پنجره طبقه بندی جدید، به کمک کلید اینتر (Enter) یک سطر اضافه کنید. در سط جدی نام شهر یا مکان جدید را ضافه نموده و کلید تایید را بفشارید.

تکمیل مشخصات اشخاص در نرم افزار هلو

تکمیل مشخصات مالی طرف حساب در نرم افزار هلو

تب دوم مشخصات مالی است. شما در این تب درصد تخفیف، جمع تخفیفات تا کنون و حد اعتبار را برای طرف حساب خود مشخص می کنید.

برای توضیحات بیشتر باید گفت که در بخش درصد تخفیف شما درصدی که قرار است بابت هر فاکتور به برای طرف حساب خود قائل شوید ذکر می گردد. در بخش حد اعتبار شما مبلغی که قرار است بیشتر از آن برای طرف حساب فاکتور صادر نگردد را مشخص می کنید. در قسمت مهلت تسویه شما حداکثر مهلت تسویه فاکتور مذکور را تعیین خواهید کرد.

تعریف بدهکار و بستانکار در نرم افزار هلو

در همین تب علاوه بر تکمیل مشخصات مالی طرف حساب، می توانید به تعریف بدهکار و بستانکار در نرم افزار هلو نیز بپردازید.

تکمیل مشخصات مالی طرف حساب در نرم افزار هلو

تعریف حساب برای اشخاص حقیقی و حقوقی  در نرم افزار هلو

تب سوم تعریف نوع حساب است. این تب حاوی اطلاعات مهمی در مورد طرف حساب می باشد. شما در این قسمت مشخص می کنید که طرف حساب شما در اصل چه کاره است. خریدار است، فروشنده است یا واسطه.

طرف حساب شما می تواند هم خریدار باشد، هم فروشنده و هم واسطه. البته اگر تیک واسط بودن طرف حساب را فعال نمایید باید درصد پورسانت نیز برای وی مشخص گردد. در صورتی که طرف حساب شما شخصی بد حساب است شما  می توانید تیک شخص در لیست سیاه قرار دارد را فعال کنید. حتما نوع شخص (حقیقی، حقوقی، حقوقی دولتی) و همچنین ایرانی یا خارجی بودن شخص را تعیین کنید.

تعریف نوع حساب در نرم افزار هلو

تعیین مشخصات بانک طرف حساب

تب اخر، مشخصات بانکی می باشد. در این تب شما برای طرف حساب خود مشخصات حساب بانکی را مشخص کرده و ثبت می نمایید.

تعیین مشخصات بانک طرف حساب

در پایان شما با کمک تب پایین پنجره طرف حساب، می توانید اسم شخص را اصلاح کرده یا کلا طرف حساب را از لیست خود حذف نمایید. همچنین شما با کمک کلید F9 می توانید لیستی از طرف حساب های مختلف را وارد نمایید.

بعد از تکمیل تمام تب های،  پنجره را ببندید تا نرافزار بصورت خودکار  تمام اطلاعات را ذخیره نماید.

پیشنهاد مطالعه: بعد از یادگیری این مبحث برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از فیلم آموزش تولید در هلو نیز استفاده کنید.

برای شرکت در دوره های مختلف آموزش حسابداری در آموزشگاه آریا تهران، همین امروز تماس بگیرید.