آموزش طراحی جلد کتاب

اگر به دنبال آموزش طراحی جلد کتاب هستید پیشنهاد میکنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به صورت صفر تا صد نحوه ساخت و طراحی یک جلد کتاب با استفاده از نرم افزار کورل دراو و همینطور آموزش تصویری طراحی جلد کتاب با فتوشاپ و نرم افزار های دیگر را به […]
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: COREL
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

اگر به دنبال آموزش طراحی جلد کتاب هستید پیشنهاد میکنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به صورت صفر تا صد نحوه ساخت و طراحی یک جلد کتاب با استفاده از نرم افزار کورل دراو و همینطور آموزش تصویری طراحی جلد کتاب با فتوشاپ و نرم افزار های دیگر را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

فیلم آموزش طراحی جلد کتاب

در این بخش به صورت گام به گام طراحی جلد کتاب با نرم افزار های گرافیکی را در قالب فیلم آموزشی برای شما عزیزان قرار داده ایم، اگر به دنبال فیلم های آموزشی طراحی جلد کتاب هستید و نمیخواهید هزینه زیادی بابت یادگیری آن بپردازید پیشنهاد میکنیم حتما این فیلم های آموزش آریا تهران را مشاهده کنید.

طراحی جلد کتاب کابرد های فراوانی دارد که در بخش زیر به آنها اشاره کرده ایم. در آموزشگاه آریا تهران می توانید به صورت حرفه ای این موارد را یاد بگیرید.

  • آموزش طراحی جلد کتاب با ورد
  • آموزش طراحی جلد کتاب کودک با فتوشاپ
  • طراحی جلد کتاب اسان
  • آموزش ساخت جلد کتاب داستان
  • آموزش ساخت جلد کتاب با مقوا
  • آموزش ساخت جلد کتاب با نمد
  • طراحی جلد کتاب خلاقانه
  • طراحی جلد کتاب آنلاین
  • طراحی جلد کتاب حقوقی
  • طراحی جلد کتاب حرفه ای
  • طراحی جلد کتاب خارجی
  • آموزش طراحی جلد کتاب الکترونیکی
  • طراحی جلد کتاب اموزش
  • طراحی جلد کتاب ادبی
  • طراحی جلد کتاب ایرانی
  • طراحی جلد کتاب به انگلیسی
  • طراحی جلد کتاب بچه گانه
  • طراحی جلد کتاب برای هنر نهم
  • طراحی جلد کتاب پایه نهم
  • طراحی جلد کتاب خلاقانه کودکانه
  • طراحی جلد کتاب خلاقانه ساده

شما میتوانید با طراحی جلد کتاب در خانه از طریق نرم افزار های گرافیکی کسب درآمد کرده و یا با مجموعه های بزرگ مانند مجموعه آموزشی کاج و همینطور کتاب های خیلی سبز کار کنید و با آن ها قرار داد ببندید.

در بخش زیر مدل های طراحی جلد کتاب را می توانید مشاهده کنید.

آموزش طراحی جلد کتاب
آموزش طراحی جلد کتاب

آموزش طراحی جلد کتاب در فتوشاپ

برای طراحی جلد کتاب چه باید کرد؟ برای شروع اموزش ساخت جلد برای کتاب خوب با استفاده از نرم افزار طراحی جلد کتاب ابتدا طرح مورد نظرتان را انتخاب کرده و سعی کنید متناسب با متن کتاب رنگها را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر متن کتاب مورد نظرتان در رابطه با روانشناسی است سعی کنید برای جلد آن از رنگ های آرامش بخش مانند آبی کمرنگ استفاده کنید یا اگر متن کتاب رمان عاشقانه است سعی کنید از رنگ هایی مانند قرمز و یا بنفش در طراحی جلد آن استفاده کنید.

در ادامه به آموزش طراحی روی جلد کتاب با فتوشاپ گام به گام به علاوه فیلم آموزش طراحی جلد کتاب با فتوشاپ خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید. برای دانلود رایگان آموزش طراحی جلد کتاب در فتوشاپ به فیلمی که در بخش زیر قرار داده ایم مراجعه کنید.

  • مرحله اول: ابتدا از قسمت file روی گزینه new کلیک کنید. سپس بعد از انتخاب نام پروژه، مانند تصویر زیر مراحل را انجام دهید.
آموزش طراحی جلد کتاب در فتوشاپ
آموزش طراحی جلد کتاب در فتوشاپ
  • مرحله دوم: سپس از قسمت view روی گزینه New Guide کلیک کرده و برای تشکیل خطوط راهنما Vertical را انتخاب کنید. سپس position را روی ۵mm تنظیم کنید. بار دیگر این مراحل را تکرار کنید و position را روی ۳۵۵mm تنظیم کنید.
آموزش طراحی جلد کتاب در فتوشاپ
آموزش طراحی جلد کتاب در فتوشاپ
  • مرحله سوم: این مرحله را نیز مانند مراحل بالا طی کنید اما به جای گزینه Vertical گزینه ی Horizontal را انتخاب کنید.
آموزش طراحی جلد کتاب در فتوشاپ
آموزش طراحی جلد کتاب در فتوشاپ
  • مرحله چهارم: پس از انجام مراحل قبل خطوط عمودی و افقی را که انتخاب کرده بودید مانند شکل زیر تنظیم کنید.
آموزش طراحی جلد کتاب در فتوشاپ
آموزش طراحی جلد کتاب در فتوشاپ

اگر قصد دارید با مفهوم لوگو در فتوشاپ به صورت فیلم آموزشی رایگان بیشتر آشنا شوید به صفحه آموزش فتوشاپ رایگان آریا تهران مراجعه کنید.

آموزش طراحی جلد کتاب با کورل دارو

در این بخش ابزار هایی که برای طراحی جدید جلد کتاب در نرم افزار کورل دراو ممکن است از آن ها استفاده کنید را قرار داده ایم.

Pick Tool: در واقع یک ابزار انتخابی است و مانند Move Tool در فتوشاپ عمل می کند، در گوشه سمت راست پایین ابزار، گزینه های مختلفی مانند انتخاب آزاد و تبدیل آزاد را پیدا خواهید کرد. این گزینه ها به شما امکان می دهند اندازه تصویر را تغییر دهید که آن را بزرگ یا باریک می کند یا حتی یک تصویر آینه ای با ماوس ایجاد می کند.

برای یادگیری کورل دراو مقدماتی تا پیشرفته پیشنهاد می کنیم پکیج آموزش کورل آموزشگاه آریا تهران را از دست ندهید!

در ادامه به آموزش طراحی جلد کتاب قطع وزیری، اموزش طراحی جلد کتاب داستان و طراحی جلد کتاب اماده می پردازیم.

سایز جلد کتاب در کورل دراو

سایز جلد کتاب در نرم افزار کورل دارو دو برابر عرض روی جلد به علاوه عرض عطف برابر با عرض فایل باز شده می باشد، شما باید در نظر داشته باشید که اندازه برش را نیز در محاسبه عرض در نظر بگیرید. برای مثال عرض فایل جلد یک کتاب در قطع وزیری که عطف آن ۳۰ میلی متر است برابر با ۳۸۰ میلی متر و ارتفاع آن نیز با در نظر گرفتن حاشیه ها ۲۵۰ میلی متر می باشد.

اندازه عطف هر کتاب به تعداد صفحات کتاب و گرم کاغذ استفاده شده در چاپ بستگی دارد. برای مثال اگر از کاغذ ۷۰ گرمی در چاپ کتاب استفاده شود، عرض عطف آن برابر با تعداد صفحات کتاب ضرب در عدد ۹ و تقسیم بر عدد ۲۰۰ می باشد. در کاغذهای ۸۰ گرمی نیز از همین فرمول استفاده کرده و فقط به جای عدد ۹ از عدد ۱۰ استفاده می کنیم.

در آخر دقت کنید که رزولوشن فایل را روی ۳۰۰ و اندازه ها را روی میلی متر تنظیم کنید. اکنون فایل جدید شما حاضر است تا طراحی جلد کتاب خود را بر روی آن انجام دهید.

ابزار Shape: روی تصویر، شکل یا حتی متن انتخاب شده، این ابزار گره ها و دسته ها را می دهد. بنابراین هنگامی که گره ها انتخاب می شوند، آن قسمت از جسم می تواند به بافت های مختلف مانند لکه، لکه، چرخش و غیره منحنی شود.
ابزار برش: همانطور که از نام آن پیداست، به اصلاح تصویر، شکل یا متن انتخاب شده کمک می کند. همچنین به شما این امکان را می دهد که تصویر را مانند یک چاقو برش دهید (شکل را به برش های مختلف تقسیم کنید که به طور جداگانه قابل ویرایش هستند) و حتی آن را پاک کنید (با استفاده از Eraser).
ابزار زوم: به شما اجازه می‌دهیم تا روی هر قسمت کوچکی از شکل یا متنی که در حال ایجاد یا ویرایش است زوم کنید تا طراح بتواند مغایرت‌ها را بر اساس آن اصلاح کند.
ابزار Freehand: این ابزار جایی است که بیشتر جادوها اتفاق می افتد. این ابزار دارای تعدادی گزینه طراحی است که به شما امکان می دهد هر طرحی را ایجاد و ترسیم کنید. بنابراین این ابزار نقش بسیار مهمی در مرحله اول طراحی گرافیک ایفا می کند.

Artistic Media Tool: این ابزار مانند قلم مو یا اسپری یا خودکار است. بنابراین در صورتی که بخواهید متن خوشنویسی یا Graffiti ایجاد کنید، این ابزار مفید خواهد بود.
Rectangle Tool: این ابزار به ایجاد شکل مستطیل کمک می کند. همچنین دارای گزینه ای از مستطیل ۳ نقطه است. این فقط به این معنی است که یک مستطیل سریع را می توان با کشیدن ماوس به محض ترسیم دو گره از یک مستطیل ایجاد کرد.

اگر علاقه مند به طراحی بارکد هستید مقاله طراحی بارکد برای شما نوشته شده است.

Ellipse Tool: این ابزار به شما امکان می دهد یک شکل بیضی مانند یک دایره ایجاد کنید. همچنین با استفاده از ۳ نقطه بیضی مانند ابزار مستطیل به شکل گیری سریع کمک می کند.
ابزار Polygon: اساساً از ابزار polygon برای ایجاد اشکال با بیش از ۴ ضلع استفاده می شود. اما Corel Draw به شما امکان می دهد تعدادی شکل آماده مانند شکل بنر، ستاره، شکل مارپیچ، فلش، شبکه کاغذ گراف را در زیر همان عنوان ایجاد کنید.

ابزار متن: ابزار متن در اینجا به ایجاد کاراکترهای متنی و کادرهای متنی کمک می کند. شما می توانید آنها را با استفاده از ویژگی ها و گزینه های قالب بندی نمایش داده شده در نوار ابزار ویرایش کنید. همچنین در صورتی که نیاز به ایجاد متن به شکل جدول دارید، می توانید مستقیماً یک جدول با این ابزار اضافه کنید.

ابزار ابعاد موازی: بسیاری از مهندسان عمران و معماران از Corel Draw استفاده می کنند. بنابراین در اینجا یک ابزار آماده برای نمایش ابعاد در اشکال مختلف مانند این وجود دارد.
ابزار اتصال مستقیم: این ابزار به اتصال اضلاع مختلف به هر شکلی بین اضلاع یا زوایای قائم کمک می کند و در عین حال دو طرف را جدا نگه می دارد.

ابزار Drop shadow: این ابزار افکت دادن است. هر قسمتی از شکل انتخاب شده یا متنی که در حال طراحی است، مخروطی، برجسته، سایه انداخته، اکسترود و غیره را انجام می دهد.

اگر قصد دارید طراحی لوگو با کورل را به صورت حرفه ای یاد بگیرید به صفحه طراحی لوگو با کورل که شامل فیلم های رایگان می باشد مراجعه کنید.

آموزش طراحی جلد کتاب با گوشی

یکی از نرم افزار های خوب برای طراحی جلد کتاب با موبایل، برنامه ی Book Cover Maker Pro میباشد که می توانید برای دانلود این نرم افزار طراحی جلد کتاب برای اندروید به سایت های معتبر دانلودی مراجعه کنید.

با استفاده از این اپ طراحی جلد کتاب می توانید به راحتی چند مدل طراحی جلد کتاب را انجام دهید.

اموزش طراحی جلد کتاب با ایلوستریتور

اگر بخواهیم یک نرم افزار دیگر برای طراحی جلد کتاب معرفی کنیم، میتوانیم به ایلوستریتور اشاره کنیم. در این بخش فیلم طراحی حرفه ای جلد کتاب با ایلوستریتور را میتوانید مشاهده کنید.

برای یادگیری ایلوستریتور به صورت حرفه ای می توانید به صفحه آموزش ایلوستریتور آریا تهران که شامل فیلم های آموزشی رایگان می باشد مراجعه کنید.

طراحی جلد کتاب با ایندیزاین

همانطور که نرم افزار های فتوشاپ و ایلوستریتور از نرم افرار های محبوب برای طراحی جلد کتاب می باشند، نرم افزار ایندیزاین نیز محبوبیت خاص خود را دارد، که در فیلم زیر نحوه طراحی جلد کتاب با این نرم افزار را میتوانید مشاهده کنید.

اگر می خواهید طراحی لوگو را به صورت حرفه ای یاد بگیرید به صفحه ساخت لوگو آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید. 

جمعبندی

در این مقاله آموزشی سعی کردیم به آموزش های طرح جلد کتاب اول دبستان، طرح جلد کتاب ادبی، طرح جلد کتاب پیش دبستانی، طراحی جلد کتاب ویکی پدیا، طرح روی جلد کتاب پیش دبستانی، طرح جلد کتاب ریاضی پنجم، طرح جلد کتابهای درسی پنجم ابتدایی، طرح جلد کتاب فارسی چهارم دبستان، طرح جلد کتاب ریاضی چهارم ابتدایی، طرح جلد کتاب علوم چهارم دبستان، طرح جلد کتاب دکوراتیو برای چاپ، طرح جلد کتاب حافظ، طرح جلد کتاب حسابداری و جلد کتاب طراحی حیوانات بپردازیم. اگه همچنان در این زمینه سوالی دارید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید، تیم آریا تهران در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

سوالات متداول

چگونه یک جلد کتاب جذاب و زیبا طراحی کنیم؟

برای طراحی جالب جلد کتاب، با استفاده از نرم افزار های فتوشاپ، ایلوستریتور و ایندیزاین که در این مقاله به طور کامل آموزش داده شده است میتوانید یک جلد کتاب زیبا و جذاب طراحی کنید.

چگونه در فتوشاپ جلد کتاب طراحی کنیم؟

اموزش طراحی جلد کتاب فتوشاپ به صورت فیلم رایگان در این مقاله قرار داده شده است.

طراحی جلد کتاب با چه نرم افزار هایی امکان پذیر است؟

در این صفحه روش های مختلف آموزش طراحی جلد کتاب با نرم افزار های ایلوستریتور، فتوشاپ و ایندیزاین برای شما عزیزان به صورت تصویری و ویدیویی قرار گرفته است و میتوانید به صورت گام به گام اصول طراحی جلد کتاب را یاد بگیرید.

چگونه طراحی جلد کتاب انجام دهیم؟

در این مقاله آموزش تصویری طراحی جلد کتاب با فتوشاپ، آموزش طراحی جلد کتاب با گوشی، آموزش طراحی جلد کتاب در ورد، اموزش طراحی جلد کتاب با ایلوستریتور و نرم افزار های کاربردی دیگر به صورت تخصصی قرار گرفته است.