مهمترین زبان های برنامه نویسی برای هک

اگر می خواهید وارد دنیای هکری شوید و با زبان های برنامه نویسی فعال این حوزه آشنا شوید پیشنهاد می کنم که این مقاله رو از دست ندهید.

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

سلام دوستان خوبم. من محمد یزدانی دوباره این فرصت رو پیدا کردم که بیام و یک مقاله برای برنامه نویسی برای شما مطرح کنم.

خیلی از اطرافیان و دوستان و حتی مخاطبان سایت می خواستن که در خصوص هک و امنیت اطلاعاتی کسب کنند که در صورت اینکه واجد شرایطش بودن اقدام به یادگیری اون کنند. البته باید بدانید که هک و امنیت تخصص من نیست با این حال یک آشنایی کلی با این موضوع داشتم و در این مقاله قصد دارم تا بهترین زبان های برنامه نویسی برای هک و امنیت رو برای شما عنوان کنم.

شرکت در دوره آموزش هک و امنیت همین حالا رایگان شد !!

امیدوارم که از این مقاله خوشتون بیاد.

مهمترین زبان های برنامه نویسی برای هک
مهمترین زبان های برنامه نویسی برای هک

زبان های برنامه نویسی برای هک و نفوذ

همیشه و برای همه افراد هیجان انگیز می باشد که سر از کار هکر های معروف درآورد و یا اینکه طرز کار هکرها را بدانند. به طور کلی هک و امنیت جالبترین و هیجان انگیزترین موضوعات می باشد که افراد زیادی را علاقه مند به کسب اطلاعات در این خصوص می‌کند. بسیاری از افراد با دانستن این موضوع به هک و امنیت علاقه مند شده اند و خواهان یادگیری آن می باشند.

اما باید بدانید که یادگیری هک و شیوه هک کردن نیازمند دانش و سطح برنامه نویسی بسیار بالایی است که در ادامه این مقاله ما به زبان های برنامه نویسی و پیش نیاز شروع هک و امنیت می‌پردازیم.

باید بدانید که هک و امنیت شامل پشتکار و تلاش زیادی می باشد و اصلاً یادگیری آن کار ساده ای نیست و زمان زیادی را از شما می طلبد لذا اگر شما میخواهید که تنها سری و گذری به آن بزنید تنها وقت خود را تلف کرده اید اما اگر واقعاً جای کسب دانش برای هک کردن هستید می توانید این مقاله را دنبال کنید.

البته قبل از شروع مقاله باید این نکته را در نظر داشته باشید که هک‌کردن تنها یادگیری برنامه نویسی نیست بلکه یادگیری مجموعه ای از دانش ها برای نفوذ به یک سیستم می باشد بنابراین یادگیری چند زبان برنامه نویسی تنها قسمتی است کاری است که شما برای هکر شدن باید انجام دهید.

پیشنهاد ویژه: آموزش ICDL در آموزشگاه آریا تهران، بهترین آموزشگاه ICDL در تهران

زبان برنامه نویسی c و c++

در این قسمت قصد داریم برخی از زبان های برنامه نویسی که برای هک و نفوذ از آن ها استفاده می شود را به شما عزیزان معرفی کنیم یکی از زبان های برنامه نویسی که برخی از هکرها برای نفوذ به سیستم های امنیتی از آن استفاده می‌کنند.

یادگیری زبان برنامه نویسی c و c++ برای هک

یکی از زبان های برنامه نویسی برای هک، زبان های برنامه نویسی خانواده سی یعنی سی پلاس پلاس و سی شارپ می باشد. احتمالاً اگر راجع به زبان c کمی شنیده باشید این زبان برنامه نویسی در سال ۱۹۹۶ توسط پروفسور نیکولاس ورث ابداع  شد به خاطر قابلیت های این زبان برنامه نویسی کم‌کم بسیاری از برنامه نویسان علاقه مند شدند که از این زبان برنامه نویسی سطح بالا و ساخت یافته برای تولید پروژه های قدرتمند استفاده کنند.

هکر ها هم از این قاعده مستثنی نبودند به خاطر قابلیت‌های بالایی که این زبان برنامه نویسی دارد و به خاطر داشتن ویژگی شی گرایی و ساخت یافته بودند هکرها هم تصمیم گرفتند از زبان برنامه نویسی c از کار خود بهره ببرند.

ممکن است بعضی ها تصور کنند که زبان c منسوخ شده و دیگر کسی از آن استفاده نمیکند اما هنوز هم در کشور های آسیایی از این زبان برنامه نویسی استفاده میشود. یادگیری این زبان برنامه نویسی آسان است و شما میتوانید در زمان کوتاهتری آن را یاد بگیرید.

پیشنهاد ویژه: آموزش پریمیر در آموزشگاه آریا تهران، بهترین آموزشگاه پریمیر در تهران

زبان برنامه نویسی java برای هک

ازقدیمی ترین زبان های برنامه نویسی و همچنین قدرتمندترین آنها استفاده زیادی در حوزه هک و امنیت نیز دارد می توان به زبان برنامه نویسی جاوا اشاره کرد.

یادگیری زبان برنامه نویسی Java جاوا برای هک

باید بدانید که ما با یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا نه‌ تنها می توانیم اقدام به یادگیری و اجرای برخی از متدهای نفوذ کنیم بلکه می توانیم اقدام به ساخت و توسعه نرم افزار هایی که برای این منظور ساخته شده‌اند نیز بکنیم.

زبان جاوا از زبان های برنامه نویسی برای هک میباشد که امروزه از این زبان هم برای توسعه اندروید استفاده میشود و این زبان در حدود ۳ میلیارد دستگاه تلفن همراه پشتیبانی میشود.

از این زبان به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای هک یاد میشود زیرا زبان قدرتمندی میباشد که میتواند هکر را به اهدافش برساند.

باتوجه به آن که زبان جاوا برای توسعه اندروید مورد استفاده قرار میگیرد بهترین زبان برنامه نویسی برای هک اندروید شناخته شده است و باید دقت داشته باشید که این زبان برنامه نویسی با زبان جاوااسکریپت متفاوت میباشد.

با استفاده از بهترین زبان برنامه نویسی برای هک اندروید میتوانید از جهات مختلف سرعت و پردازش و غیره سرور ها را مورد بررسی و آزمایش قرار دهید.

از دیگر قابلیت های این زبان هکری میتوان به این موضوع اشاره کرد که شما یک بار با این زبان کد میزنید و سپس میتوانید آن را در پلتفرم های مختلف اجرا کنید.

زبان برنامه نویسی sql برای هک

قطعاً مهمترین زبان برای شروع هک و امنیت زبان اس کیو ال می باشد. البته باید بدانید که زبان برنامه نویسی SQL که مخفف Structure Query Language میباشد در واقع شیوه کار با دیتابیس و جدول های داخل آن می باشد. در واقع اهمیت یادگیری زبان برنامه‌نویسی SQL را می توانید در مثال زیر ببینید.

یادگیری زبان برنامه نویسی Sql برای هک

ما برای ارسال اطلاعات و همچنین دریافت تغییر و یا حذف اطلاعات از دیتابیس اقدام به نوشتن دستورات به نام کوئری با استفاده از زبان SQL می کنیم.

از این جهت هر گاه که بخواهیم اقدام به ایجاد تغییر در دیتابیس و یا دسترسی به آن برای یافتن رمز ورود مدیر یک سایت داشته باشیم باید اقدام به نوشتن کدهای SQL کنیم. در واقع هرگاه بخواهیم اقدام به دریافت اطلاعات محرمانه از یک دیتابیس بکنیم باید اس کیو ال نویسی کنیم.

بنابراین هر چقدر هم که مهارت های ما در دیگر زبان های برنامه نویسی قوی باشد بدون داشتن دانش در حوزه اس کیو ال این موارد تقریباً برای هک بیهوده هستند و به همین دلیل است که این زبان برنامه نویسی جز بهترین زبان برنامه نویسی برای هک شناخته شده است.

زبان برنامه نویسی php برای هک

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که کاربران از ما میپرسند این است که برای هکر شدن چه زبان برنامه نویسی لازم است ؟ اگر شما می خواهید اقدام به هک کردن سایت های کنید حتما و حتما باید php را یاد بگیرید. زبان برنامه نویسی PHP قدرمتند ترین و محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت می باشد و حدود ۷۶ درصد از سایت های کل جهان با آن نوشته شده است.

یادگیری زبان برنامه نویسی PHP برای هک

هک کردن سایت ها کار دشواری نیست نه تنها برای سایت هایی که با PHP ساخته شده اند بلکه برای دیگر سایت هایی که با دیگر زبان های برنامه نویسی نوشته شده اند البته این تنها در صورتی میسر است که سازنده سایت آرگومان های امنیتی را حین ساخت سایت رعایت نکرده باشد.

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا برای هک ساتی های وردپرسی نیز میتوان از زبان برنامه نویسی php استفاده کرد یا خیر؟ همان طور که میدانید بیشتر سایت های امروزی با وردپرس ساخته شده اند و وردپرس هم با  php ساخته شده و به راحتی میتوانید از این زبان برنامه نویسی برای هک سایت های وردپرسی استفاده کنید.

یکی از قابلیت هایی که php به عنوان یکی از زبان های برنامه نویسی برای هک دارد این است که میتوان از آن برای تست نفوذ و هک وبسایت ها استفاده کرد.

با تست های انجام شده و بر اساس تجربه php بهترین زبان برنامه نویسی برای هک میباشد که با درک عمیق این زبان برنامه نویسی هم میتوان هک سایت ها را انجام داد و هم میتوان از حمله به سایت جلوگیری کرد.

اگر میخواهید زبان برنامه نویسی php را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و به راحتی سایت های مختلف را هک کنید شرکت در دوره php آریا تهران با تدریس برترین استاد php ایران بهترین گزینه و پیشنهاد برای موفقیت در این مسیر است.

زبان برنامه نویسی python برای هک

زبان برنامه نویسی python را بیشتر برای سادگی و چند سکو بودن آن دوست دارند. البته باید بدانید که یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون به شما در هک کمکی نخواهد کرد. اما اگر می خواهید ابزار های هک را بسازید و یا برای تست نفوذ از آن استفاده کنید زبان ایده آلی است.

یادگیری زبان برنامه نویسی python پایتون برای هک

البته زبان برنامه نویسی python برای هک برای افرادی که می خواهند به تازگی وارد دنیای امنیت شوند زبان مناسبی از جهت آسان بودن و همچنین امکانات مناسب می باشد.

این زبان به عنوان یکی از زبان های برنامه نویسی برای هک میباشد که تفسیری بوده و در زمینه ماشین لرنینگ و دانش کامپیوتر نیز مورد استفاده قرار میگیرد.مهمترین زبان برنامه نویسی برای هک را پایتون میدانند و شما برای آن که بتوانید با استفاده از آن هک و نفوذ را انجام دهید باید به پایتون ۳ تسلط یابید.

زبان برنامه نویسی پایتون احتیاجی به کامپایل ندارد و در آن کتابخانه هایی وجود دارد که کار را راحت تر کرده است. کتابخانه های پایتون با گذشت زمان آپدیت میشوند و امکانات ویژه ای به ان ها اضافه میشود. از دیگر ویژگی های زبان برنامه نویسی پایتون این است که خوانایی ساده ای دارد و به دلیل سطح بالا بودن به زبان انسان نزدیک است و یادگیری و فهم آن راحت است.

این زبان برنامه نویسی یکی از ارکان هک و نفوذ میباشد و بهترین زبان برنامه نویسی برای هک شناخته میشود زیرا سریع تر میتواند کاربران را به اهدافشان برساند و یادگیری آن راحت تر میباشد و قابل فهم میباشد.

زبان برنامه نویسی اسمبلی

مادر و پدر تمامی زبان های برنامه نویسی جهان زبان برنامه نویسی اسملبی می باشد، چراکه تمامی این زبان ها به طریقی توسط اسمبلی ساخته شده اند. شما با زبان برنامه نویسی اسمبلی به صورت مستقیبم با سخت افزار حرف می زنید بنابراین اگر بتوانید این زبان را یاد بگیرید البته به صورت حرفه ای، دیگر هک کردن برای شما کاری ندارد.

کدام زبان برنامه نویسی برای هک بهتر است ؟ این نیز یکی از سوالاتی است که علاقه مندان به یادگیری هک از ما میپرسند ولی در پاسخ باید مسائل زیادی در نظر گرفته شود.

به طوور کلی از زبان اسمبلی میتوان برای حمله هایی که سریع و موثر هستند استفاده کرد و توانایی این زبان برای دستکاری سیستم های سطح پایین مناسب میباشد.

با استفاده از این زبان میتوان دستکاری هایی در معماری سیستم ها انجام داد و ویروس های کامپیوتری و نرم افزار ها را توسعه داد.

زبان برنامه نویسی Javascript برای هک

قبل از هرچیزی باید بدانید که زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت و HTML (اچ تی ام ال زبان برنامه نویسی نیست) ساده ترین زبان های کامپیوتری می باشند و یادگیری آن ها به شدت آسان است به طوری که تقریبان تمامی برنامه نویسان سایت به خوبی به آن ها تسلط دارند. اگر آشنایی با زبان جاوا اسکریپت ندارید میتوانید در مقاله جاوا اسکریپت چیست اطلاعات مفیدی کسب کنید. این دو زبان برای ساخت سایت به کار می روند اما باید بدانید که برای هک هیچگونه کارایی ندارند. اما باید شما با آن ها آشنایی کافی را داشته باشید تا بتوانید ساخت صفحات وب را درک نمایید.

در تس است که زبان جاوااسکریپت کاربرد زیادی برای هک و نفوذ ندارد اما از ان میتوان برای حملات cross site scripting یا XSS استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه: آموزش افتر افکت در آموزشگاه آریا تهران، بهترین آموزشگاه افتر افکت در تهران

زبان Ruby برای هک

از بهترین زبان های برنامه نویسی برای هک میتوان به زبان روبی اشاره کرد. از این زبان برنامه نویسی برای هک سیستم های چند منظوره استفاده میشود و از آنجایی که این زبان برنامه نویسی شباهت زیادی به زبان برنامه نویسی پایتون دارد درک و یادگیری آن راحت تر است.

روبی و پایتون شباهت زیادی با هم دارند اما روبی بیشتر مبتنی بر متن میباشد و انعطاف پذیری زیادی دارد و به همین دلیل این زبان کاربردی ترین زبان برنامه نویسی هک و امنیت شناخته شده است.

از این زبان هک میتوان برا ییحمله به اسکریپت های CGI استفاده کرد.

زبان برنامه نویسی Bash

زبان برنامه نویسی Bash یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی برای هک میباشد که محبوبیت کمتری نسبت به سایر زبان هکری دارد. در صورتی که با این زبان آشنایی داشته باشید قدرت ابزار Nmap را درک کرده اید. این زبان برنامه نویسی برای طرفداران لینوکس بسیار محبوب میباشد.

HTML برای هک

عده ای HTML که یک زبان نشانه گذاری است را به عنوان یک زبان برای هک معرفی میکنند در حالی که در واقع یادگیری و درک HTML برای هکر شدن ضروری میباشد تا بتواند با ساختار فرانت سایت آشنایی داشته باشد.

در واقع تسلط به HTML به هکر ها برای ساخت صفحات فیشینگ کمک میکند و آن ها از این طریق میتوانند هک خود را انجام دهند. شما با یادگیری HTML نمیتوانید سایتی را هک کنید و صرفا میتوانید درک بهتری از برنامه های وب داشته باشید.

البته شما با یادگیری html , css میتوانید صفحات فیشینگ را به راحتی طراحی کنید. اگر میخواهید html , css و طراحی سایت را به صورت حرفه ای یاد بگیرید پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره و مشاهده فیلم های آموزشی رایگان در آموزش طراحی سایت میباشد.

برای هکر شدن چه چیزهایی لازم است

تا اینجای مقاله به احتمال زیاد پاسخ به سوال برای هکر شدن چه زبان برنامه نویسی لازم است را پیدا کردید و میدانید بهترین زبان برنامه نویسی برای هک چیست و شما برای هکر شدن باید چه زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید. شما برای هکر شدن صرفا یادگیری یک یا دو زبان برنامه نویسی برایتان کافی نیست و باید مهارت های دیگری را در برنامه های خود قرار دهید. در این قسمت به شما توضیح داده ایم که برای هکر شدن چه چیزهایی لازم است تا بتوانید مهارت های خود را تقویت کنید و به یک هکر ماهر تبدیل شوید.

یادگیری لینوکس برای هک

کسانی که تازه می خواهند هک کردن را یاد بگیرند، بهتر است جهت آشنایی بیشتر به سراغ سیستم عامل کلی بروند ، و از این سیستم عامل برای هک استفاده نمایند.

سیستم عامل کالی در واقع یک توزیع لینوکسی بر پایه Deian است که درون این سیستم عامل ابزار های زیادی وجود دارد، می توانید برای هک و امنیت از آن استفاده کنید

یادگیری مفاهیم امنیت برای هک

هک کردن درواقع یک روش هوشمندانه برای نفوذ می باشد، و هکر به شخصی گفته می شود که بتواند با استفاده از روش های هوشمندانه و حرفه ای کار نفوذ را انجام دهد.

برای یادگیری مفاهیم امنیت شما باید با تعاریف زیر آشنا شوید :

هکر کلاه سفید :

هکری که به منظور پیدا کردن باگ های امنیتی سرور ها و نرم افزار ها نفوذ می کند

هکر کلاه سیاه :

هکر کلاه سیاه به منظور اخاذی و یا تخریب وارد سیستم ها و سایت های شما می شود

هکر کلاه خاکستری :

هکری است که گاهی اعمال هکر کلاه سفید را انجام میدهد و فقط به منظور پیدا کردن باگ های امنیتی وارد سیستم می شود و گاهی اعمال هکر کلاه سیاه را انجام میدهد

هکر کلاه صورتی :

افرادی هستند که فقط به منظور حس کنجکاوی به داخل سیستم ها نفوذ می کند

یادگیری دستور و command line نویسی

برای یادگیری دستورات command line یا به اصطلاح CMD شما باید بدانید که این دستورات به دو دسته تقسیم می شوند :

۱- دستورات INTERNAL COMMAND :

که شامل دستوراتی هستند که از پیش تعریف شده هستند و در درون خود CMD تعریف می شوند

۲ – EXTERNAL COMMAND :

شامل دستوراتی هستند که توسط ابزار های دیگر تعریف می شوند که توسط این ابزار ها در CMD استفاده می شوند

در این جا با ارائه یک مثال شما را با این دستورات آشنا خواهیم کرد :

بستن CMD با دستور EXIT :

C:\USER\ EXIT

حذف تاریخچه خروجی دستورات با دستور CLS :

C:\USER\ CLS

مسلط شدن به برخی از زبان های برنامه نویسی هک

به طور کلی اگر می خواهید که وارد حوزه های هک شوید می توانید از راهنمای زیر استفاده کنید.

یادگیری هک و امنیت سایت و سمت وب

  • PHP
  • Perl
  • Java
  • HTML
  • Javascript
  • linux & command line

یادگری هک و امینت در شبکه و سمت ویندوز به همراه اکسپلوید نویسی

  • C programming languages
  • Java
  • Lips
  • Lua
  • linux & command line

پیشنهاد ویژه: آموزش حسابداری در آموزشگاه آریا تهران، بهترین آموزشگاه حسابداری در تهران

حرف آخر:

باید بدانید که موارد گفته شده تنها بخش کوچکی است سطح دانشی می باشد که شما باید برای هکر شدن به آن دست پیدا کنید. اما می توان امیدوار بود که یک هکر تنها می تواند اقدام به نفوذ به صورت غیرمجاز به دیگر سایت ها و شبکه ها کند بلکه می تواند به عنوان یک تستر نفوذ در شرکت های بزرگ نیز استخدام شود.

امروزه شرکت‌های بزرگ حاضرند که مبلغ زیادی را به عنوان حقوق برای تستر های نفوذ خود پرداخت کند که شما می توانید با یادگیری موارد گفته شده و کسب تجربه در این زمینه ها اقدام به تست نفوذ برای شرکت های بزرگ نمایید.

سوالات متداول

پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی برای هک کدامند؟

زبان های برنامه نویسی برای هک و نفوذ استفاده میشود و با توجه به کاربرد میتوان از یکی از بهترین زبان برنامه نویسی برای هک که در مقاله به آن ها اشاره شده استفاده کرد.

کدام زبان برنامه نویسی برای هک بهتر است؟

شما باید برای آن که یک هکر حرفه ای شوید آشنایی با بهترین زبان های برنامه نویسی برای هک داشته باشید اما به طور کلی پایتون و روبی از جمله زبان های برنامه نویسی هستند که میتوان در کنار سایر زبان ها بیشتر برای هک از آن ها استفاده کرد و راحت تر آن ها را یاد گرفت و به مقصود مورد نظر رسید.