grayscale در فتوشاپ

همان طور که میدانید در نرم افزار فتوشاپ مد های رنگی مختلفی وجود دارد ک ه براساس کاربرد میتوان یکی از آن ها را انتخاب کرد. در مقاله color mode در فتوشاپ تمام مد های رنگی با کاربردشان رد فتوشاپ را توضیح دادیم که یکی از این مد های رنگی مد grayscale در فتوشاپ میباشد. […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

همان طور که میدانید در نرم افزار فتوشاپ مد های رنگی مختلفی وجود دارد ک ه براساس کاربرد میتوان یکی از آن ها را انتخاب کرد. در مقاله color mode در فتوشاپ تمام مد های رنگی با کاربردشان رد فتوشاپ را توضیح دادیم که یکی از این مد های رنگی مد grayscale در فتوشاپ میباشد. در این مقاله آموزشی از سری آموزش های رایگان فتوشاپ به معرفی حالت رنگ Grayscale در فتوشاپ خواهیم پرداخت. امیداوریم این مقاله برای شما مفید باشد.

اگر میخواهید به یک گرافیست حرفه ای تبدیل شوید نیاز است صفر تا صد نرم افزار فتوشاپ را یاد بگیرید. اگر میخواهید مجانی آموزش جامع فتوشاپ را دریافت کنید و فیلم های آموزش فتوشاپ را به صورت رایگان دریافت کنید میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنید و یا با شرکت در کلاس های آموزشی ما مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

اگر میخواهید به صورت رایگان فتوشاپ را یاد بگیرید میتوانید ۵۰ قسمت فیلم آموزشی رایگان را در صفحه آموزش فتوشاپ رایگان مشاهده کنید.

حالت رنگ Grayscale در فتوشاپ

به‌طورکلی از حالت رنگ Grayscale برای تبدیل تصاویر رنگی به یک تصویر سیاه‌ و سفید و باکیفیت بالا استفاده می‌شود.

این حالت رنگ مربوط به رنگ سیاه‌ و سفید است. ولی نه به شکل مد رنگ BITMAP. همان طور که در مقاله bitmap چیست توضیح دادیم تصاویری که در مد رنگی بیت مپ ساخته میشوند به صورت پیکسل پیکسل بوده و در آن ها از انواع طیف رنگی استفاده میشود.

grayscale در فتوشاپ علاوه بر رنگ سیاه‌ و سفید دارای پوشش‌ دهنده ۲۵۴ رنگ خاکستری نیز بوده که برای ایجاد یک تصویر سیاه‌ و سفید واقعی لازم و ضروری است.

به طور کلی تر میتوان گفت از grayscale در فتوشاپ برای آن که بتوان یک تصویر سیاه سفید باکیفیت داشت استفاده میشود. در این مد رنگی فتوشاپ تصاویر واضح هستند و شما میتوانید از آن ها برای مواقعی که نیاز است تصاویر باکیفیت داشته باشید استفاده کنید.

حالت رنگ Grayscale در فتوشاپ
حالت رنگ Grayscale در فتوشاپ

فرق حالت رنگ Grayscale با Bitmap

فرق حالت رنگ Grayscale با Bitmap در تقسیم‌ بندی رنگ سیاه‌ و سفید به درجات مختلف است که طرح ما را با جزئیات و همچنین زیبایی بیشتری نمایان می‌کند.

بنابراین مد رنگ grayscale در فتوشاپ بیشتر از  ۲۵۶ درجه رنگ را برای رنگ خاکستری تدارک می‌بیند . هر پیکسل رنگ در مد grayscale در فتوشاپ روشنایی‌ در دامنه صفر (سیاه) تا صد ( سفید) را ایجاد می‌نماید.

شما با کمک نرم‌افزار فتوشاپ قادر خواهید بود تا تمام تصاویر را به مد Grayscale تبدیل نمایید که کیفیت بالایی نیز خواهند داشت و برای امور چاپ به‌صورت سیاه‌ و سفید کاربرد فراوانی دارد.

همان طور که میدانید در فتوشاپ مد های رنگی مختلفی وجود دارد و شما میتوانید بر اساس نوع کاربرد خود بهترین مد رنگی را انتخاب کنیدم. شما با استفاده از نرم افزار فتوشاپ میتوانید طرح های حرفه ای بسازید و برای کاربرد های مختلف طراحی های منحصر به فردی انجام دهیدم.

اگر با قابلیت های پنهان نرم افزار فتوشاپ آشنایی ندارید و نمیدانید با این نرم افزار چه کار های دیگری میتوانید انجام دهید حتما مقاله فتوشاپ چیست را مطالعه کنید.

فرق حالت رنگ Grayscale با Bitmap
فرق حالت رنگ Grayscale با Bitmap

تبدیل عکس رنگی به سیاه سفید در فتوشاپ

تبدیل عکس رنگی به سیاه سفید در فتوشاپ و یا به عبارتی سیاه سفید کردن عکس در فتوشاپ بسیار کار ساده ای است. برای این کار کافی است حالت رنگ RGB و یا CMYK را به حالت رنگ Grayscale تغییر دهید. 

برای سیاه‌ و سفید کردن تصویر و تغییر حال رنگ عکس به Grayscale در فتوشاپ می‌توانید  از مسیر image/mode/grayscale استفاده کنید. همچنین با استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift+Ctrl+U هم می‌توان این کار را انجام داد.

ممکن است با انتخاب این گزینه از شما سوال شود که آیا مطمئن هستید که میخواهید اطلاعات رنیگ نادیده گرفته شود که شما با انتخاب گزینه OK میتوانید کار را ادامه دهید و از grayscale در فتوشاپ به راحتی استفاده کنید.

شما در نهایت میتوانید کنتراست تصویر را تغییر دهید و تصویر دلخواه خود را تولید کنید.

حالا که قصد مطالعه مقاله آموزشی ما را دارید خوب است بدانید، شما علاوه بر استفاده از آموزش های رایگان بهترین آموزشگاه کامپیوتر غرب تهران، می توانید بصورت حضوری نیز در دوره های آموزش فتوشاپ ما شرکت کنید. برای دریافت توضیحات بیشتر مقاله دوره آموزش فتوشاپ آریا تهران را مطالعه کنید.

تبدیل عکس رنگی به سیاه سفید در فتوشاپ
تبدیل عکس رنگی به سیاه سفید در فتوشاپ
تبدیل عکس به grayscale 256

یکی از سوالاتی که مطرح میشود این است که grayscale 256 چیست و چگونه میتوان عکسی را به آن تبدیل کرد. در واقع این همان مد رنگی grayscale میباشد که شامل ۲۵۶ طیف رنگی میباشد و درصد های سیاه سفید با هم تفاوت دارد و میتواند تصاویر سیاه سفید تولید کند. این کلمه در لغت به معنی نقاط خاکستری میباشد که برای آن که بتوانید تصاویر را در فتوشاپ به  grayscale 256 تبدیل کنید باید مسیر image/mode/grayscale را طی کنید.

یکی از مهمترین کار هایی که میتوانید در فتوشاپ انجام دهید و معمولا کارآموزان فتوشاپ از ما میپرسند اسن است که چطور تصاویر را در کنار هم قرار دهیم؟ اگر شما هم میخواهید به صورت حرفه ای این کار را انجام دهید حتما مقاله قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ را بخوانید تا به صورت مرحله به مرحله با این کار آشنا شوید.

مشکل رنگ خاکستری در فتوشاپ

یکی از مسائلی که در مورد grayscale در فتوشاپ پیش میاید مشکل رنگ خاکستری در فتوشاپ میباشد که این مشکل از این قرار است که شما تصویری را تولید میکنید که رنگ آن با آنچه مشاهده میکنید تفاوت دارد و اگر شما بخواهید خروجی کارتان را چاپ کنید این مشکل نمود بیشتری پیدا میکند.

در این مواقع شما باید مانیتورتان را کالیبراسیون کنید تا بتواند طیف وسیعی از رنگ ها را نمایش دهد. این کار نیاز به یک سری تنظیمات دارد که میتوانید از متخصصینی که در این حوزه فعالیت میکنند کمک بگیرید.

همچنین دقت داشته باشید اگر میخواهید مشکل رنگ خاکستری در فتوشاپ برای چاپ برطرف کنید باید از حالت رنگی CMYK استفاده کنید. این حالت رنگ مخصوص چاپ میباشد و اگر میخواهید خروجی شما با آنچه در چاپ مشاهده میکنید تفاوتی نداشته باشد باید از این حالت رنگی استفاده کنید.

جمعبندی

در این مقاله صفر تا صد توضیح دادیم که حالت رنگ grayscale در فتوشاپ چیست و چه کاربردی دارد. امیدواریم این مقاله توانسته باشد به پرسش های شما در مورد معرفی حالت رنگ Grayscale در فتوشاپ پاسخ مناسبیبوده باشد. درصورتی که این آموزش رایگان رضایت شما را جلب کرده است در جهت حمایت از ما و ایجاد دلگرمی بیشتر نظرات خود را در همین صفحه ارسال کرده و مقاله ما را به اسم آموزشگاه فتوشاپ آریا تهران در صفحات اجتماعی منتشر کنید.


دوره آموزش فتوشاپ در آموزشگاه آریا تهران

ما در آموزشگاه آریا تهران طی بازه زمانی کوتاه، اما به‌ صورت حرفه‌ ای و کاربردی، نرم‌ افزار فتوشاپ را از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته آموزش خواهیم داد.  امیدواریم دوره‌ های آموزش فتوشاپ تحت نظر اساتید با تجربه و متخصص و اعطای مدرک فنی و حرفه‌ای مهارت فتوشاپ باعث اشتغال کارآموزان و افزایش تخصص عمومی گردد.

شما با ثبت‌ نام در دوره آموزش فتوشاپ مقدماتی و پیشرفته در بهترین آموزشگاه غرب تهران، علاوه بر یادگیری تمام فنون فتوشاپ می‌توانید مدرک معتبر، فنی و حرفه‌ای دریافت کنید. برای ثبت نام همین امروز اقدام کنید.

1,750,000 تومانثبت نام


برای مشاهده فیلم های آموزش بیشتر مقالات زیر را دنبال کنید

فیلم آموزشی تغییر رنگ محیط فتوشاپ ۲۰۱۷ و تنظیمات اولیه

فیلم آموزشی آموزش باز کردن و ایجاد فایل جدید در فتوشاپ ۲۰۱۷

فیلم آموزشی مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ ۲۰۱۷ 

سوالات متداول

حالت رنگ grayscale در فتوشاپ چیست؟

به‌طورکلی از حالت رنگ Grayscale برای تبدیل تصاویر رنگی به یک تصویر سیاه‌ و سفید و باکیفیت بالا استفاده می‌شود. grayscale در فتوشاپ علاوه بر رنگ سیاه‌ و سفید دارای پوشش‌ دهنده ۲۵۴ رنگ خاکستری نیز بوده که برای ایجاد یک تصویر سیاه‌ و سفید واقعی لازم و ضروری است.

مشکل رنگ خاکستری در فتوشاپ چیست؟

ممکن است شما عکسی طراحی کرده باشید که خروجی آن در چاپ با آنچه شما در سیستم مشاهده میکنید تفاوت دارد. یکی از راه هایی که میتوانید این مشکل را برطرف کنید استفاده از حالت رنگی CMYK میباشد. روش دیگر در مقاله توضیح داده شده است.