فارسی نوشتن در ایلوستریتور

اگر شما تازه شروع به یادگیری ایلوستریتور کرده اید و در این نرم افزار مبتدی هستید فارسی نوشتن در ایلوستریتور ممکن است برای شما مشکل باشد، در این مقاله سعی کرده ایم به صورت حرفه ای و گام به گام نحوه ی فارسی تایپ کر دن در ایلوستریتور را به شما عزیزان آموزش دهیم با […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

اگر شما تازه شروع به یادگیری ایلوستریتور کرده اید و در این نرم افزار مبتدی هستید فارسی نوشتن در ایلوستریتور ممکن است برای شما مشکل باشد، در این مقاله سعی کرده ایم به صورت حرفه ای و گام به گام نحوه ی فارسی تایپ کر دن در ایلوستریتور را به شما عزیزان آموزش دهیم با ما همراه باشید.

یکی از راههای فارسی سازی و فارسی نوشتن در ایلوستریتور این است که هنگام نصب نرم افزار، با استفاده از اکانت شرکت Adobe وارد حساب کاربری خودمان بشویم و تنظیمات را انجام بدهیم.ولی این کار رو فقط زمانی میتونیم بکنیم که اون نرم افزار رو به طور رسمی از شرکت خریده باشیم.

در این بخش آسان ترین و سریع ترین روش تایپ فارسی در ایلوستریتور را به صورت گام به گام برای شما عزیزان آموزش داده ایم:

فارسی نوشتن در ایلوستریتور
فارسی نوشتن در ایلوستریتور

۱- از منوی edit به preferences رفته و گزینه ی Type را انتخاب کنید.

۲- اکنون از قسمت Language Options تیک Show Indic Options را فعال کنید.

۳- حالا بعد از کلیک روی ok از نرم افزار خارج بشوید و دوباره نرم افزار ایلوستریتور را باز کنید.

تایپ فارسی در نرم افزار ایلوستریتور 2020 – فارسی نوشتن در illustrator 2020
تایپ فارسی در نرم افزار ایلوستریتور ۲۰۲۰ – فارسی نوشتن در illustrator 2020

۴- حال از منوی Window به Type رفته و روی paragraph کلیک کنید.

۵- اکنون در پنل ظاهر شده، روی panel option (یک فلش سمت پایین) کلیک کرده و گزینه ی Middle Eastern & South Asian every Line Composer را از بین گزینه های پیشنهادی کلیک کرده و فعال کنید.

۶- در این مرحله با انتخاب یک فونت فارسی به آسانی میتوانید متن مورد نظرتان را بدون بهم ریختگی آن تایپ کنید.

راست به چپ نوشتن در ایلوستریتور 2020
راست به چپ نوشتن در ایلوستریتور ۲۰۲۰

حل مشکل نوشتن متن فارسی در ایلوستریتور ۲۰۲۱

برای فارسی نوشتن در نرم افزار ایلوستریتور یک راه دیگری نیز وجود دارد، این راه نصب نرم افزار به زبان عربی می باشد! شما میتوانید با نصب ایلوستریتور عربی به راحتی در قسمت تایپ متن های فارسی را بدون به هم ریختگی تایپ کرده و از آن ها خروجی بگیرید. در صورتی که مجدد به مشکل فارسی نوشتن در ایلوستریتور بر خوردید، مسیر زیر را برای حل آن دنبال کنید.

ابتدا از منوی افقی موجود در بالای نرم افزار ایلوستریتور گزینه Windows را انتخاب کنید، سپس از منوی ظاهر شده بر روی گزینه Type کلیک کرده و اکنون گزینه ی Paragraph را انتخاب کنید.

برای حل مشکل فونت فارسی در ایلوستریتور شما باید در پنجره باز شده روی سه خط بالا کلیک کرده و سپس از منوی باز شده گزینه Middle Eastern Single Line Composer را فعال نمایید.

رفع مشکل تایپ فارسی در ایلوستریتور
رفع مشکل تایپ فارسی در ایلوستریتور

رفع مشکل تایپ فارسی در ایلوستریتور

همانطور که در قسمت بالاتر راجع به نحوه ی رفع مشکل تایپ فارسی در ایلوستریتور صحبت کردیم، برای رفع این مشکل راه های زیادی ازجمله خرید نرم افزار ایلوستریتور، نصب نرم افزار ایلوستریتور به زبان عربی، و رفتن به بخش تنظیمات متن و… وجود دارد، که ما سعی کردیم تمامی این راه ها را در این مقاله به زبان ساده آموزش دهیم.

همانطور که میدانید ادوبی ایلوستریتور (به انگلیسی: Adobe Illustrator) به معنی تصویرگر، یک ویرایشگر گرافیک برداری است که برای طراحی در کامپیوتر به کار می‌رود. این نرم‌افزار با ابزار طراحی جهت خلق آثار برداری و افکت‌های گرافیکی به همراه قلم‌موها (Brush) و به‌علاوه افکت‌ها و فیلترهای گرافیکی و ابزار کنترل رنگ به همراه محیط سازگار با فتوشاپ و سایر محصولات ادوبی در اختیار طراحان است.

نرم افزار ادوبی ایلوستریتور در سال ۱۹۸۷ منتشر شده است که همواره در حال انجام بروزرسانی های جدید می باشد و در حال حاضر بخشی از Adobe Creaive Cloud را تشکیل داده است.
ایلوستریتور به طور عمده توسط گرافیست ها، طراحان وب، هنرمندان بصری و تصویرسازان حرفه ای در سراسر دنیا برای خلق آثار هنری با کیفیت بالا مورد استفاده قرار میگیرد، همچنین ایلوستریتور شامل ابزارهای پیچیده ی زیادی می باشد که می تواند به مقدار زیادی در زمانی که برای تصویرسازی استفاده می کنید صرفه جویی کند و باعث خلق آثار هنری جذاب و همینوطر حرفه ای بشود.

از آنجا که نرم افزار های ادوبی قابلیت استفاده ایرانمی ها و فارسی زبان ها را ندارد ممکن است برای کسانی که برای اولین بار با این نرم افزار کار میکنند را در بخش تایپ متن فارسی درگیر سازد، فارسی نوشتن در ایلوستریتور یکی از اولین مشکل های این نرم افزار در ایران می باشد که شما میتوانید با انتخاب یکی از راهکار هایی که در قسمت بالاتر گفته شد این مشکل را رفع کنید.