آموزش نرم افزار access

در این مقاله با آموزش نرم افزار اکسس با ما همراه باشید، تا در مورد معرفی و کاربرد های این نرم افزار و نحوه ساختن دیتابیس در اکسس آموزش های لازم را به شما ارائه دهیم.
  • تعداد نظرات: 0
  • دسته بندی ها: آموزش مجازی
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

 

نرم افزار اکسس ( access ) یکی از نرم افزار های ساخته شده توسط مایکروسافت برای ویندوز می باشد که در بسته نرم افزار OFFICE که این هم توسط مایکروسافت ساخته شده وجود دارد. نرم افزار access در واقع یک بانک اطلاعاتی برای اشخاص می باشد که می توان آن را ساده ترین دیتابیس و پایگاه داده جهان در مقایسه با mysql و یا ms slq دانست.

ما در آموزشگاه آریا تهران در دوره ICDL اقدام به آموزش مقدماتی access می کنیم و در دوره جداگانه access اقدام به آموزش تخصصی تر نرم افزار اکسس می کنیم.

پیشنهاد ویژه: شرکت در دوره آموزش icdl در آموزشگاه آریا تهران

 

معرفی نرم افزار access

 

 

آموزش نرم افزار access

 

نرم افزار اکسس یکی از نرم افزار های بانک اطلاعاتی می باشد، که برای ذخیره یکسری از اطلاعات می توانید از آن استفاده نمایید، این نرم افزار از محصولات شرکت مایکروسافت و در بسته نرم افزار office می باشد که به راحتی در اختیار شما قرار گرفته است.

 

 در گذشته برای ذخیره اطلاعات از بایگانی کردن آن ها در کاغذ استفاده می شد که با گذشت زمان این کاغذ های مستهلک شده و از بین می رفتند.

 

 و همچنین زمانی که حجم اطلاعات بایگانی شده بالا می رفت دیگر فضای کافی برای ذخیره اطلاعات وجود نداشت و همچنین دسترسی به اطلاعات قدیمی هم بسیار دشوار می شد، اما با گذشت زمان و رواج کامپیوتر ها و گسترش نرم افزار های سیستمی و روی کار آمدن نرم افزار هایی مانند اکسس دیگر می توان با استفاده از روش های سیستمی این اطلاعات را ذخیره نمایید و به راحتی و با سرعت بالا می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید، و هر موقع که خواستید می توانید آن ها را ویرایش و یا بازیابی نمایید.

 

کاربرد های access

 

آموزش نرم افزار access

 

اکسس به عنوان یک پایگاه داده و یا DATABASE دارای امکانات زیادی برای ساخت جداول مختلف و قرار دادن اطلاعات در آن می باشد.

همچنین این امکان در نرم افزار اکسس وجود دارد که بتوان دو جدول را به یکدیگر پیوند داد و در بین اطلاعات هر دو جدول جستجو کرد. بگذارید کاربرد های کاربرد های access را با یک مثال شرح دهم.

 

فرض کنیم که شما تعداد بسیار زیادی برای مثال ۱۰۰۰۰۰ دانشجو را درون یک جدول از دیتابیس ذخیره کرده اید و می خواهید به دانشجویانی که میانگین معدلشان بالای ۱۹ است جایزه بدهید. شما نیاز دارید که دانشجویانی که معدلشان بالاتر از ۱۹ هست را پیدا کنید.

اکسس به شما این امکان را می دهد که با نوشتن تکه کد هایی با نام query اقدام به دریافت نتیجه هایی این چننینی(با توجه به مثال) نمایید.

اما باید بدانید که کاربرد های نرم افزار کاربرد های access تنها برای اشخاص و نهایتا شرکت های کوچک تا متوسط، دبیرستان ها و دانشگاه ها مناسب می باشد در صورتی که برای پروژه های بزرگ باید از بانک های اطلاعاتی دیگر که قدرت و سرعت بیشتری را دارا هستند استفاده کرد.

 

آموزش ساخت دیتابیس در اکسس

در این قسمت قصد داریم آموزش ساخت دیتابیس در اکسس را برای شما عزیزان ارائه دهیم، برای این کار ابتدا هنگام اجرای برنامه اکسس گزینه Blank desktop database را انتخاب می کنیم، و بعد از مشخص کردن نام دیتابیس و مشخص کردن محل ذخیره سازی فایل دیتابیس برروی سیستم، گزینه create را می زنیم و در این مرحله دیتابیس ما ساخته می شود و ما می توانیم اقدام به ساخت جدول نماییم.

 

حرف آخر: نرم افزار اکسس به شما این امکان را می دهد تا به راحتی داخل جمع کثیری از اطلاعات یک بخش یا چند بخش را پیدا کرده و با آن ها اعمالی انجام دهید. اگر داری شرکت و یا مدیر مدرسه و یا دانشگاه هستید به شما پیشنهاد می شود هرچه سریع تر اقدام به یادگیری و آموزش نرم افزار کاربرد های access کنید.

پیشنهاد ویژه: هرچه سریع تر برای دریافت مدرک icdl معتبر اقدام کنید.

 

سخن آخر 

در نهایت امیدواریم که ارائه این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد، لطفا نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را پیرامون این مطلب با ما در میان بگذارید.