با توجه به افزایش تعداد مسافرانی که از خارج کشور وارد ایران می شود و می خواهند مدتی را در این کشور چهارفصل بگذارنند، مناطق فرهنگی و بومی کشور ما نیازمند به فردی با عنوان شغلی راهنمای گردشگری فرهنگی می باشد.

راهنمای گردشگری درواقع فردی است که به تمامی فرهنگ های بومی و امروزی کشور مسلط باشد و بتواند مناطق مختلف را به گردشگران خارجی و یا حتی ایرانی معرفی نماید و آن ها را ترغیب به بازدید از آن مکان کند.

راهنمای گردشگری به زبان بین المللی انگلیسی معادل Cultural tourism guide می باشد.

راهنمای گردشگری در واقع یکی از زیر شاخه های حوزه گردشگری است که شغل با اهمیتی به حساب می آید به دلیل اینکه معرفی کردن مناطق زیبای ایران به مسافران خارجی اصلا کار آسوده ای نیست.

در واقع فردی که به عنوان راهنمای گردشگری شروع به کار می کند باید به مفاهیمی مانند : آشنایی کامل با فرهنگ و آداب و رسوم قشر های مختلف ، استفاده از زبان های محلی برای برقراری ارتباط با سایر نقاط گردشگری کشور ، مدیریت جشن ها و مراسم ها و معارفه ها ، آشنایی با غذای مرسوم و بومی هر منطقه و همینطور برنامه ریزی کردن برای بازدید مراکز تفریحی و فرهنگی و تاریخی کشور،آشنایی کامل داشته باشد.

آموزشگاه آریا تهران با برگذاری دوره راهنمای گردشگری فرهنگی و همینطور ارائه مدرک دیپلم گردشگری می تواند بهترین راهنمای شما در این مسیر باشد.

دوره آموزش راهنمای گردشگری فرهنگی

آموزشگاه آریا تهران با برگذاری دوره آموزش راهنمای گردشگری فرهنگی در تهران ، با جمع آوری بهترین مدرسان منطقه توانسته است که علاقه مندان به این موضوع را در یک محیط گردهم آورد.

آموزش راهنمای گردشگری توسط استادان برجسته و همینطور متخصص انجام می گیرد و شما می توانید بهترین استفاده را از این دوره آموزشی ببرید.

نکته مهمی که بسیاری از افراد در شرکت در این دوره و در این مسیر به آن دقت نمی کنند این است که در واقع راهنمای گردشگری چیزی جز تحقیق و پژوهش نیست!

در کلاس های اموزشی راهنمای گردشگری شما با جدیدترین و بروز ترین اصول و تکنیک های گردشگری آشنا خواهید شد.

اما باید توجه داشته باشید که برای آشنایی با غیر کتابی و محلی با مناطق مختلف خودتان باید تحقیق کنید و تمامی آداب و رسوم قوم های مختلف را در دست بگیرید.

ویژگی هایی دوره آموزش راهنمای گردشگری فرهنگی

دوره آموزش راهنمای گردشگری اریا تهران از ویژگی هایی برخوردار است که در این قسمت به آن می پردازیم.

فیلم آموزشی : از تمامی جلسات آموزشی ما فیلم برداری می شود و به شما اهدا می گردد و شما می توانید با دوباره دیدن آن ویدیو ها ، درس خود را مرور کنید و درک عمیق تری نسبت به آن داشته باشید.

نمونه سوالات راهنمای گردشگری فرهنگی : در تمام طول این دوره مدرس برای شما نمونه سوالاتی را فراهم کرده است که شما می توانید با مطالعه آن ها آشنایی بهتری با سوالات امتحان دیپلم گردشگری داشته باشید و بتوانید در این امتحان سربلند بیرون بیایید.

سرفصل های دوره آموزشی راهنمای گردشگری

بررسی تمامی مفاهیم مبتدی و اغازین دوره مانند تعریف فرهنگ و معرفی انواع میراث های فرهنگی 

آشنایی با پوشش های محلی و بومی و همینطور آداب و رسوم مذهبی ، حریم های مذهبی و اعتقادات و تابو مناطق مختلف در کشور

آشنایی با مفهوم اقلیم ها در مناطق مختلف ، انواع معیشت های اقلیمی در مناطق مختلف ، آشنایی به یک سری از اصول های حرفه ای و بهداشتی در تور های مختلف

در این فصل به صورت کامل با انواع گویش هایی که در کشور ایران مرسوم است آشنا خواهید شد همینطور سری به اسطوره ها و افسانه هایی که در گوشه و ایران شنیده می شوند می زنیم.

همینطور به صورت کلی به ادبیات قوم های مختلف می پردازیم و اینکه احترام گذاشتن به زبان های  مختلف یک هم وطن به چه دلیل شایان اهمیت است.

موسیقی تا جه حد می تواند تاثیر گذار باشد ؟ موسیقی های سنتی و محلی به چند دسته تقسیم می شوند و تفاوت آن ها در چیست ؟ احترام گذاشتن به سبک های موسیقی مختلف چه تاثیری در ارتباط گرفتن شما با افراد متفاوت دارد؟ در این جلسه به آن می پردازیم.

آشنایی با انواع جشن های ملی و همه گیر و همینطور جشن های محلی و منطقه ای، رویداد های فرهنگی مهم و نحوه رفتار اصولی در آن ، چرایی رفتار مناسب در مراسم ها و دلیل احترام گذاشتن به مراسم های قومی و محلی

معرفی بازی های شاخص محلی و تاریخچه آنها در کشور ، معرفی معروف ترین بازی های محلی و همینطور آشنایی با قواعد و قوانین آن

تاریخچه صنعت هنر های دستی و صنایع دستی در ایران و در مناطق مختلف ، معرفی برخی از معروف ترین صنایع دستی ایران و چگونگی صادر کردن آن به کشور های مختلف همسایه و اروپایی ، کاربرد این صنایع محلی و اهمیت آن ها در فرهنگ کشور

آشنایی با انواع غذاهای محلی و بومی و نحوه درست شدن آن ها و همینطور آداب و رسومی که باید به هنگام غذا خوردن در فرهنگ های مختلف آن را رعایت کرد

در این جلسه که جلسه انتهایی دوره آموزشی است به صورت کامل با مفهوم برنامه ریزی و اجرای تمامی مراحل سفر آشنا خواهید شد و زیر پس می توانید تحقیقات خود را نسبت به ادامه راه انجام دهید تا تجربه خود را بالا ببرید.

شرکت در نظرسنجی این دوره

مشاهده و یا دانلود جلسات دوره شما

توضیحات تکمیلی

موضوع

, ,

نام دوره در فنی و حرفه ای

راهنمای گردشگری فرهنگی

کد استاندارد

5-91/95/1/3

مهارت پیش نیاز

راهنمای عمومی گردشگری

نوع تدریس

شفاهی، کتبی

طول دوره

1ماه و نیم

مخاطبین

مشاغل مربوط

با مشاغلي چون راهنماي عمومي گردشگري – راهنماي محلي و راهنماي موزه در ارتباط است.

انتخاب زمان برگزاری دوره

فقط تماس

نقد و بررسی‌ها

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای گردشگری فرهنگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.