آموزش GD&T پیشرفته

GD&T مخفف Geometric Dimensioning and Tolerancing است. GD&T یک زبان بین المللی است برای توصیف محصول در سه بعد و از یکسری علائم شناخته شده و قوانین بین المللی برای معرفی محصول استفاده میکند و از توضیحات اضافه و تفسیرهای گوناگون نقشه جلوگیری میکند.

 دوره GD&T  مجموعه ای از سمبل ها و نشانه ها می باشد که یک طراح/ مهندس را قادر می سازد تا تلرانس های هندسی از قبیل تختی، دایره ای، موقعیت و … را کنترل نماید. قوانینی که که نحوه استفاده از این قوانین را توضیح می دهد GD&T  نام دارد که طبق استاندارد ASME Y14.5-2009 پایه گذاری شده است.

GD&Tیک زبان نمادین است. از این زبان برای تعیین اندازه و شکل و فرم، جهت و موقعیت فیچرها روی قطعه استفاده می شود. فیچرهایی که با GD&T تلرانس گذاری می شوند ارتباط واقعی بین قطعات مجاور با هم را بیان می کنند. نقشه هایی که به درستی به صورت هندسی تلرانس شده براساس آن ها به ارزانترین و موثرترین حالت مونتاژ می شود GD&T برای اطمینان از مونتاژ درست قطعات همجوار، بهبود کیفیت و کاهش هزینه ایجاد شده است.

GD&T یک ابزار طراحی است. قبل از اینکه طراحان بتوانند تلرانس های هندسی را به درستی اعمال کنند، باید به دقت نحوه قرارگیری و عملکرد هر فیچر هر قطعه را بررسی نمایند. GD&T برای طراحان به عنوان یک چک لیست عمل می کنند که تمام جنبه های مربوط به هر فیچر را مدنظر داشته باشند با اعمال درست تلرانس هندسی اطمینان حاصل خواهد شد که هر قطعه همیشه به درستی و راحتی مونتاژ خواهد شد. تلرانس های هندسی به طراحان اجازه می دهد که بالاترین تلرانس ممکن را در نظر بگیرندو درنتیجه، اقتصادی ترین طراحی را انجام دهد.

کلاس آموزش GD&T پیشرفته

کلاس آموزش GD&T پیشرفته در آموزشگاه آریا تهران به صورت خصوصی برگزار می شود و تعداد افراد شرکت کننده در کلاس آموزش GD&T پیشرفته حداقل یک و حد اکثر دو نفر می باشد

قیمت کلاس آموزش GD&T پیشرفته

قیمت کلاس آموزش GD&T پیشرفته در آموزشگاه آریا تهران در کلاس خصوصی به صورت ساعتی ۵۰ هزار تومان محاسبه می شود.

سرفصل کلاس آموزش GD&T پیشرفته

۱- تعریف GD&T، تشریح کاربرد آن بصورت تجربی و مزایای آن نسبت به تلرانسهای محدوده‌أی

۲- Datum ها

۳-انواع علائم و کاراکترهای هندسی

۴- تعریف FCF، DRF،Feature، Tolerance Zoneو…(مفاهیم تلرانسهای هندسی)

۵- تشریح مفاهیم هریک از ۱۴ کاراکتر هندسی بصورت سه بعدی ، روشهای اندازه گیری و کنترل هر یک از کاراکترها

۶- مفاهیم LMC، MMC وRFS و کاربرد هریک از آنها

۷- حل مثالهایی کاربردی از هریک از موارد فوق‌الذکر

۸- مفهوم paper gauge و اصلاح فرآیند تولید یک محصول تولید شده

۹- نمایش دستگاههای اندازه گیری مربط با GD&T در صنعت

شرکت در نظرسنجی این دوره

مشاهده و یا دانلود جلسات دوره شما

توضیحات تکمیلی

موضوع

کد استاندارد

ــــ

مهارت پیش نیاز

دوره مقدماتی GD&T

نوع تدریس

شفاهی، کتبی و کار با نرم افزار

مخاطبین

تست و کالیبراسیون ماشین‌ابزار، کارشناسان طراحی و مدل‌سازی شرکت‌های مهندسی و سازمان‌های تولیدی, مهندسان و تکنسین‌های آزمایشگاه‌های آزمون‌های ابعادی و کالیبراسیون تجهیزات اندازه‌گیری ابعادی, مهندسان و تکنسین‌های واحد کنترل کیفیت شرکت‌های مهندسی و سازمان‌های تولیدی، مهندسان و تکنسین‌های واحد ماشینکاری و تولید شرکت‌های مهندسی و سازمان‌های تولیدی, مهندسان و تکنسین‌های واحدهای مترولوژی

مشاغل مربوط

این مهارت با مشاغلی مانند مهندسین و کارشناسان و تکنسین های رشته مکانیک در ارتباط می باشد

نقد و بررسی‌ها

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره آموزش GD&T پیشرفته”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.