قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ

از آنجایی که وظیفه اصلی فتوشاپ ویرایش تصاویر است

قابلیتی در این نرم افزار تعبیه شده است جهت نمایش چندین عکس

پس اگر شما هم دوست دارید این قابلیت مهم فتوشاپ را یاد بگیرید در این مقاله ما را همراهی کنید

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

نزم افزار فتوشاپ یکی از نرم افزار هایی است که شما میتوانید با یادگیری مهارت هایی کسب درآمد بالایی از این طریق داشته باشید و به سرعت وارد بازارکار شوید(آشنایی بیشتر با کاربرد های فتوشاپ در صفحه فتوشاپ چیست). در این مقاله صفر تا صد به شما نحوه قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ را آموزش خواهیم داد.

اگر میخواهید مهارت های کار با نرم افزار فتوشاپ را به صورت رایگان یاد بگیرید میتوانید در صفحه آموزش فتوشاپ رایگان فیلم های آموزشی رایگان را دریافت کنید. همچنین میتوانید با شرکت در کلاس های آموزش فتوشاپ مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و وارد بازار کار شده و کسب درامد داشته باشید.

اگر میخواهید به صورت رایگان فتوشاپ را یاد بگیرید میتوانید ۵۰ قسمت فیلم آموزشی رایگان را در صفحه آموزش فتوشاپ رایگان مشاهده کنید.

قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ

ما در این آموزش کنار هم قرار دادن دو یا چند عکس در نرم‌افزار ادوب فتوشاپ هر سوالی که در ان زمینه داشته باشید را پاسخ خواهیم داد و شما میتوانید سریع ترین راهی که میتوانید دو عمس را در فتوشاپ کنار هم قرار دهید را به شما اموزش داده ایم. اگر در پایان این مقاله سوالی برای شما باقی ماند میتوانید در بخش نظرات سوال تان را مطرح کنید تا اساتید ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند و مشکل را برطرف کنند.

مرحله ۱:

به طور پیش فرض، فتوشاپ تصاویر را در اسناد جداگانه خود باز می کند. اما از آنجایی که می خواهیم تصاویر را در کنار هم نمایش دهیم، نیاز داریم که در یک سند باشند.

بنابراین به جای استفاده از دستور Open، به منوی File در نوار منو بروید، Scripts را انتخاب کنید و سپس Load Files into Stack را انتخاب کنید:

مرحله دوم:

تصاویر خود را انتخاب کنید.

در کادر پنجره باز شده در بخش Load Layers، Use را روی Files تنظیم کنید و سپس روی Browse کلیک کنید:

قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ
قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ

به پوشه عکس هایی که می خواهید کنار هم قرار گیرند بروید. روی تصویر اول کلیک کنید و سپس کلید Shift خود را فشار داده و نگه دارید و روی تصویر دوم کلیک کنید. این هر دو تصویر را به طور همزمان انتخاب می کند. سپس روی Open کلیک کنید:

مرحله سوم:

و در کادر بخش Load Layers، نام تصاویری که انتخاب کرده اید ظاهر می شود.

دو گزینه در پایین (“Attempt to Automatically Align Source Images” و “Create Smart Object after Loading Layers”) را بدون علامت بگذارید. سپس با کلیک بر روی OK تصاویر را در فتوشاپ بارگذاری کنید.

بعد از انجام این مراحل در بخش بارگذاری دو تصویر در فتوشاپ با استفاده از دستور Load Files into Stack
روی OK کلیک کنید تا تصاویر در فتوشاپ بارگذاری شوند.

قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ
قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ

در این حالت در فتوشاپ هر دو تصویر را در یک سند بارگذاری می کند و در پنل لایه ها، هر عکس روی لایه خودش ظاهر می شود.

قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ
قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ

نکته:

مشاهده دو تصویر: از آنجایی که تصاویر روی هم چیده شده اند، هر بار فقط یک تصویر قابل مشاهده است و مانند تصویر زیر نمیتوان همزمان هر دو تصویر را مشاهده کرد.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده میکنید شما میتوانید با کلیک روی نماد نمایش این قابلیت را اضافه کنید که مثلا یک تصویر نمایش داده نشود و نمایان نباشد.

قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ
قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ

مرحله چهارم:

ابزار Move را انتخاب کنید.

خب حالا که هر دو تصویر در یک سند هستند، چگونه آنها را کنار هم قرار دهیم؟ برای این کار میتوانید از ابزار move بهره ببرید و تلاش کنید تا قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ در سریع ترین زمان انجام شود. برای این کار ابتدا ابزار Move Tool را از نوار ابزار انتخاب کنید.

نحوه قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ
نحوه قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ

مرحله پنجم:

مطمئن شوید که “Snap” و “Snap To Document Bounds” فعال هستند.
استفاده از این ترفند برای این است که زمانی که سند را میکشید تصویر به لبه آن بچسبد و برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید چند گزینه روشن شود که این گزینه ها میباشند. هر دو به طور پیش فرض روشن هستند، اما بهتر است دوباره بررسی کنید.

به منوی View در نوار منو بروید و مطمئن شوید که Snap فعال است. شما باید یک علامت در کنار نام آن ببینید:

و سپس مستقیماً در زیر گزینه Snap، Snap To را انتخاب کنید و این بار مطمئن شوید که Document Bounds تیک خورده است. اگر از قبل علامتی در کنار آنها وجود دارد، روی هیچ یک از این گزینه ها کلیک نکنید یا آنها را خاموش می کنید:

مرحله ششم:

لایه بالایی را انتخاب کنید. در پنل لایه ها، تصویر لایه بالایی را انتخاب کنید.

مرحله هفتم:

تصویر را به کنار تصویر دیگر بکشید.

سپس با انتخاب ابزار Move، روی تصویر موجود در سند کلیک کنید و شروع به کشیدن آن به سمت چپ یا راست تصویر زیر آن کنید. به سمت راست می کشم. هنگام کشیدن کلید Shift را فشار دهید و نگه دارید تا جهتی را که می‌توانید حرکت کنید محدود کنید و کشیدن مستقیم آن را آسان‌تر کند.

نگران نباشید که با کشیدن آن از روی سند، تصویر بالایی در حال ناپدید شدن باشد زیرا در مراحل بعد ما آن را در یک لحظه برمی گردانیم:

چسباندن تصویر به لبه سند : به محض اینکه به اندازه کافی تصویر به لبه سند نزدیک شوید به طور ناگهانی به لبه می‌خورد.

وقتی این کار انجام شد، دکمه ماوس خود را رها کنید و سپس کلید Shift خود را رها کنید (به ترتیب). تصویر بالا اکنون پنهان است و در کنار صفحه قرار دارد:

نحوه قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ
نحوه قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ

مرحله هشتم:

گزینه “Reveal All” را انتخاب کنید.

برای بازگرداندن هر دو تصویر به نمایش، به منوی Image در نوار منو بروید و Reveal All را انتخاب کنید:

نحوه قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ
نحوه قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ

در این لحظه فتوشاپ فوراً اندازه سند را تغییر می دهد تا متناسب با هر دو تصویر باشد. دقیقاً به همین ترتیب، اکنون عکس ها در کنار هم ظاهر می شوند:

نحوه قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ
نحوه قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ

با انجام این ۸ مرحله ساده به راحتی توانستید قرار دادن دو عکس کنارهم در فتوشاپ را بدون هیچ مشکلی انجام دهید. یکی از مقالاتی که در این زمینه پیشنهاد میشود مطالعه کنید و به نظر میرسد برای شما مفید باشد باز کردن صفحه جدید در فتوشاپ میباشد. با روش های گفته شده در این مقاله میتوانید تنها با چند کلیک اسناد جدید در فتوشاپ ایجاد کنید.

نمایش همزمان چند عکس در فتوشاپ

نمایش همزمان چند عکس در فتوشاپ برای کاربرد های مختلف میتواند مورد استفاده قرار گیرد و برای عکس هایی که تناسب بیشتری با هم دارند میتوان از این قابلیت نهایت بهره را برد و به این ترتیب عکس هایی جذاب و منحصر به فردی تولید کرد.

بعد از یادگیری چگونگی ایجاد یک فایل جدید در فتوشاپ شاید یکی از کاربردی ترین کارهای که می بایست یاد بگیرید 

شیوه نظم دادن به فایل ها و عکس های موجود در Work Space یا نمایش همزمان چند عکس در فتوشاپ است

این کار زمانی به کمک شما خواهد آمد که درحال ویرایش چند عکس مرتبط هستید

نمایش همزمان چند عکس در فتوشاپ

با شرکت در دوره های مقدماتی آموزش فتوشاپ و دوره های پیشرفته آموزش فتوشاپ قابلیت ها وامکانات بی نظیر این نرم افزار را یاد بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره فتوشاپ در آموزشگاه آریا تهران به لینک زیر مراجعه نمایید

arrange documents در فتوشاپ

برای نمایش همزمان چند عکس در فتوشاپ باید مراحل ساده زیر را با ما طی کنید:

  • در ابتدا به کمک گزینه Open دو فایل را وارد محیط فتوشاپ می کنیم.
  • برای این کار می توانید درصورتی که فتوشاپ را تازه باز کرده اید و صفحه انتخاب پروژه باز شده از کلید Open استفاده کنید در غیر اینصورت اگر این گزینه را مشاهده نمی کنید از منوی File گزینه Open را انتخاب کنید یا از کلید ترکیبی  Ctrl + O استفاده کنید.
  • همچنین می توانید با کشیدن فایل ها یا تصاویر (Drag  کردن) داخل محیط فتوشاپ فایل مورد نظر را باز کنید.
  • همانطور که در قسمت Title bar مشاهده می کنید هر تصویر دارای اسم مربوط به خودش است و هرکدام در یک تب جدید در نوار تب ها نمایش داده می شوند.
  • برای دیدن هر کدام از این تصاویر کافی است بر روی تب مربوط به آن تصویر کلیک کنید.

همچنین می توانید مانند تصویر زیر مکان تب مربوطه را با Drag کردن یا همان کشیدن تب تغییر دهید. شما میتوانید روی این تصاویر متن بنویسید و تصاویر یونیک و منحصر به فردی ایجاد کنید.

اگر میخواهید متن فارسی در فتوشاپ تان بنویسید ولی حروف به صورت برعکس قرار میگیرند و یا به هر طریقی ایراد در تایپ کردن فارسی دارید حتما مقاله فارسی نوشتن در فتوشاپ را مطالعه کنید و با راهکار های گفته شده برای همیشه این مشکل را برطرف کنید.

arrange documents در فتوشاپ

آموزش کنار هم قرار دادن دو یا چند عکس در نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ

برای اینکه بتوانید چند تصویر را به صورت یکجا مشاهده کنید باید از منوی Windows و در قسمت Arrange حالت های مختلف نمایش تصاویر را انتخاب کنید. مانند تصویر:

آموزش کنار هم قرار دادن دو یا چند عکس در نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ

هرکدام از گزینه ها و option های موجود در لیست کشویی منو Arrange یک شیوه و حالت نمایش خاص را بکار می گیرد

Tile All Vertically عکس ها را به صورت افقی و Tile All  Horizontally عکس ها را به صورت عمودی منظم می کند.

  رنگ قرمز و غیر فعال بودن حالت های دیگر نمایش که شما می توانید از آنها استفاده کنید به این علت است که ما فقط دو عکس را در محیط کار داریم و اگر عکس های بیش تری داشتیم این گزینه ها نیز برای ما فعال می شدند.

شما در آموزشگاه فتوشاپ آریا تهران علاوه بر یادگیری و استفاده از آموزش های رایگان فتوشاپ می توانید در دوره های حضوری آموزش فتوشاپ مقدماتی و تکمیلی ما نیز شرکت کرده تا کار با نرم افزار فتوشاپ را تحت نظر مربیان باسابقه و حرفه ای بصورت کامل فراگرفته و مدرک فنی و حرفه ای فتوشاپ دریافت کنید.

آموزش کنار هم قرار دادن دو یا چند عکس در نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ

شناور کردن تصاویر در فتوشاپ

اگر بخواهیم حالت نمایش به حالت قبل خود یعنی نمایش تصاویر در تب های کنار هم قرار گیرد.

از منوی Windows گزینه Arrange و دوباره گزینه Consolidate All to Tabs را انتخاب می کنیم.

اگر بخواهیم که تصاویر را در پنجره ایی کاملا جدا از تب ها یعنی به حالت شناور یا Float تغییر دهیم کافیه بر روی تب مورد نظر کلیک و تب رو از نوار تب ها بیرون بکشیم:

همان طور که می بینید می توانید تصویر را به هر طرف برده و یا سایز تصویر را تغییر داده، بزرگ یا کوچک کنید.

برای برگرداندن این حالت به حالت قبلی می توانید از راه های مختلفی استفاده کنید اول اینکه روی همان تب کلیک و به داخل قسمت تب ها بکشید

تا کادر آبی رنگی مانند تصویر زیر ظاهر شده و به شما اعلام کند که مکان درستی را انتخاب کرده اید:

شناور کردن تصاویر در فتوشاپ

و راه دیگر استفاده از منوی Windows گزینه Arrange و گزینه Consolidate All to Tabs می باشد.

اگر بخواهیم همه این تصاویر و فایل ها را یک جا به صورت شناور یا Float در بیاوریم.

باید از منوی ویندوز Arrange و در نهایت گزینه Float All to Windows استفاده کنیم:

شناور کردن تصاویر در فتوشاپ

همان طور که می بینید تصاویر به ترتیب و پشت سر هم در حالت شناور قرار می گیرند که شما می توانید محل قرار گرفتن هر کدام را تغییر دهید.

شما می توانید به همین صورت که تصاویر به شکل شناور هستند آن ها را به یک گروه شناور تبدیل کنید.

به این صورت که یک تصویر را در زیر نوار Title دیگری نگه دارید و با ظاهر شدن کادر آبی آن را رها می کنید تا دو تصویر را در یک گروه شناور داشته باشید:

شناور کردن تصاویر در فتوشاپ

اگر شما می خواهید که تصاویر از حالت تب خارج و به حالت Float بازگردند می توانید از منوی Edit و گزینه Preferences و گزینه Work Space را انتخاب کنید.

از پنجره باز شده برای غیر فعال کردن حالت نمایش به شکل تب باید تیک گزینه Open Document As Tabs را بردارید و اگر می خواهید  تصاویر شما به حالت تب در بیایند و به شکل گروه نمایش داده شوند تیک گزینه Enable Floating Document Windows Docking  را بردارید.

فراموش نکنید برای ذخیره تنظیمات باید بر روی گزینه Ok کلیک کنید.

شناور کردن تصاویر در فتوشاپ
بستن یا Close کردن فایل های در فتوشاپ

برای بستن تصاویر موجود در تب ها باید بر روی علامت ضربدر کنار آنها کلیک کنید و یا از منوی File گزینه Close را انتخاب کنید البته برای این کار می توانید از کلید ترکیبی Ctrl + W نیز استفاده نمایید.

اگر بخواهیم همه عکس های موجود را با هم ببندیم از گزینه Close All در منوی File استفاده می کنیم.

آموزش چیدن عکس در فتوشاپ به صورت خودکار

برای چیدن عکس در فتوشاپ به صورت خودکار شما باید از منو فتوشاپ گزینه file و automate و سپس contact sheet را انتخاب کنید.

در این لحظه پنجره ای باز میشود که در این بخش باید width و  resolution را انتخاب کنید و مقدار مورد نظر را تعیین کنید.

در این بخش شما thumbnails شما باید در بخش های columns و  rows عکس هایی که قرار است به صورت افقی و عمودی مشخص کنید. شما میتوانید از گزینهchoose میتوانید عکس هایی که ذخیره کرده اید وارد کنید و با زدن دکمه okتنظیمات را ذخیره کنید.

به این ترتیب شما میتوانید برای چیدن عکس در فتوشاپ به صورت خودکار این مراحل را طی کنید. اگر سوالی در این زمینه دارید میتوانید در بخش نظرات سوال تان را مزرح کنید تا اساتید ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

برای مشاهده فیلم های آموزش بیشتر مقالات زیر را دنبال کنید

☚ فیلم آموزشی استفاده از گزینه DISTORT از منوی TRANSFORM 

☚ فیلم آموزشی معرفی نرم افزار فتوشاپ

☚ فیلم آموزشیآموزش باز کردن و ایجاد فایل جدید در فتوشاپ ۲۰۱۷

☚ فیلم آموزشی معرفی ابزار Marquee tool در فتوشاپ

سوالات متداول

قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ به چه صورت است؟

راه های مختلفی برای این کار وجود دارد ولی ما در این مقاله ساده ترین راه برای قرار دادن چند عکس کنار هم در فتوشاپ را به شما به صورت تصویری آموزش داده ایم.

آیا میتوان عکس ها را در فتوشاپ به صورت خودکار چید؟

با راهکاری که در این مقاله به شما توضیح دادیم شما میتوانید تصاویر را به صورت خودکار کنار هم بچینید.