محیط ورد ۲۰۰۷

در این مقاله به صورت تصویری به معرفی محیط نرم افزار ورد ۲۰۰۷ خواهیم پرداخت.
همچنین محیط تایپ در ورد ۲۰۰۷ را به شما نشان خواهیم داد.
علاوه بر آن شما می توانید در بهترین دوره آموزش ورد تهران نیز شرکت کنید.

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

نرم افزار Word یک برنامه واژه پرداز حرفه ای برای تایپ و نگارش است. قابلیت های این نرم افزار که در ورژن های جدید آن بخصوص word 2016 افزایش یافته، آن را به یک نرم افزاری اداری کاملا حرفه ای تبدیل کرده است. در این مقاله در ادامه پست های قبلی آموزش ورد ۲۰۰۷، برای هرچه بیشتر شدن آشنایی با محیط ورد ۲۰۰۷ توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد. پس آموزش های تصویری ما را تا انتها دنبال کنید.

در صورتی که با نرم افزار ورد آشنایی ندارید، توصیه می کنیم پکیج کامل فیلم آموزش ورد از مبتدی تا پیشرفته آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران را مشاهده نمایید.

آشنایی با نرم افزار Word

برای استفاده از محیط ورد ۲۰۰۷ در ابتدا می بایست آن را نصب و راه اندازی کنید. برای نصب ورد ۲۰۰۷برای کامپیوتر لازم است بسته نرم‌افزاری ۲۰۰۷ Office Microsoft را نصب نمایید. برای دانلود ورد ۲۰۰۷ برای کامپیوتر پیشنهاد میکنیم به سایت lo4d.com مراجعه کنید.

در صورتی که نمیخواهید به دانلود word 7 برای ویندوز اقدام کنید میتوانید از ورد انلاین ۲۰۰۷ استفاده کنید.

اگر با نرم افزار قدرتمند WORD آشنا نیستید پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ورد چیست را مطالعه فرمایید.

اما اگر قبلا این برنامه را نصب کرده اید می توانید این برنامه را از مجموعه برنامه‌های office از مسیر زیر باز کنید:

start→All program→Microsoft office→Microsoft office Word 2007

آشنایی با نرم افزار Word
آشنایی با نرم افزار Word

اگر فرصت کافی برای شرکت در کلاس های حضوری و یا آنلاین را دارید حتما در دوره ورد آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید.

محیط نرم افزار ورد ۲۰۰۷

در ادامه مقاله تحقیق درباره word 2007، پس از باز کردن برنامه، محیط نرم افزار ورد۲۰۰۷ به شکل زیر نمایش داده خواهد شد. صفحه اصلی Word دارای بخش‌ های مختلفی است که در بالاترین قسمت، نوار عنوان یا Title Bar را مشاهده می‌کنید.

در نرم افزار ورد می توانید از قابلیت شماره گذاری صفحات استفاده کنید، برای یادگیری این روش به صفحه شماره گذاری صفحات در ورد مراجعه کنید.

محیط نرم افزار ورد ۲۰۰۷
محیط نرم افزار ورد ۲۰۰۷

نوار عنوان (Title Bar)

در محیط نرم افزار ورد۲۰۰۷ به بالاترین نوار موجود در پنجره Word نوار عنوان گفته می‌شود. در این نوار نام فایل جاری نمایش داده می‌شود. همچنین در سمت راست این  نوار دکمه‌ هایی برای کوچک کردن، برای به حداکثر رساندن و برای بستن برنامه دیده می‌شود.

اگر به دنبال یادگیری ICDL به صورت رایگان و حرفه ای هستید به صفحه آموزش icdl آموزشگاه آریا تهران مراجعه کنید.

نوار عنوان (Title Bar) ورد 2007
نوار عنوان (Title Bar) ورد ۲۰۰۷

word 2007 Office Botton

این دکمه در گوشه سمت چپ نوار عنوان قرار دارد و حاوی مهم‌ترین دستورات کابردی جهت مدیریت سند در محیط ورد ۲۰۰۷ می‌باشد.

پیشنهاد ویژه: ادغام پستی در ورد

word 2007 Office Botton
word 2007 Office Botton

نوار دسترسی سریع (Quick Access)

نوار ابزار دسترسی سریع یا Quick Access Toolbar را در انتهای سمت چپ نوار عنوان مشاهده کنید. این نوار ابزار در کنار دکمه Office Botton قرار دارد. همان‌طور که از نام آن مشخص است شامل دستوراتی است که بیشتر به کار می‌روند. این نوار به‌ طور پیش‌ فرض دارای سه دکمه Save (ذخیره) Undo (لغو عملیات) Redo (انجام مجدد عمل لغو شده) است.

با شرکت در دوره ورد پیشرفته آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

نوار ابزار دسترسی سریع در ورد 2007

نوار ابزار Word 2007

نوار ابزار ورد۲۰۰۷  یا ریبون شامل سه بخش می‌باشد:

  • زبانه‌ ها (تب)
  • گروه‌ ها
  • دکمه‌ ها

زبانه‌ ها یا تب‌ ها دستور العمل‌ های کلی را نشان می‌ دهند و با انتخاب هر یک از آن‌ ها، گروه‌ ها و دکمه‌ های مربوط به آن باز ظاهر می‌ شود.

البته می‌ توانید نوار ابزارها را سفارشی کنید مثلاً یک گروه جدید یا زبانه‌ ی جدید اضافه کنید که در آموزش های بعدی به‌ طور مفصل به این موضوع اشاره خواهد شد.

نوار ابزار Word 2007
نوار ابزار Word 2007

نکته: همانطور که در شکل زیر مشخص شده است، نکته مهم در مورد این نوار ابزار این است که در پایین سمت راست گروه های مختلف نوار ابزار یک علامت به شکل مربع تو در تو دیده می‌شود که با کلیک روی آن پنجره‌ ای باز می‌شود. این پنجره حاوی تنظیمات کلی مرتبط با همان گروه انتخابی است.

تظیمات نوار ابزار ورد

محیط تایپ در ورد ۲۰۰۷

محیط اصلی ورد۲۰۰۷ شامل بخشی است که متن در آن تایپ می شود و مکان‌ نما که نقطه درج نیز نامیده می‌شود محل شروع تایپ را نشان می‌دهد.

اگر هنگام کار با ورد خواستید یک یا چند صفحه را حذف کنید به مقاله حذف صفحه در ورد آریا تهران مراجعه کنید.

محیط تایپ در ورد ۲۰۰۷
محیط تایپ در ورد ۲۰۰۷

نوارهای پیمایش یا Scroll bars برای جابه جایی در متن از سمت افقی یا عمودی است. توجه داشته باشید که نوار مرور افقی ممکن است در حالت عادی وجود نداشته باشد. این نوار در فرمانی که فایل در حالت بزرگنمایی یا افقی قرار گرفته ظاهر می‌شود تا بتوانید به راحتی متن را مشاهده کنید.

برای فارسی کردن اعداد در ورد پیشنهاد می کنیم مقاله تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در ورد آریا تهران را از دست ندهید.

اسکرول بار محیط ورد 2007

در قسمت پایین صفحه نوار وضعیت یا status bar را مشاهده می‌کنید.

این نوار اطلاعاتی نظیر محل مکان‌ نما، شماره صفحه جاری، تعداد صفحات و کلمات و… را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این نوار دکمه‌ی غلط‌ یابی نیز وجود دارد. در انتهای این نوار، دکمه‌ های حالت نمایش و زبانه‌ ی بزرگنمایی را می‌بینید. این نوار نیز قابل تنظیم است که در فصل‌های بعدی در مورد آن توضیح داده میشود.

اگر به دنبال دانلود نمونه سوالات ورد هستید به صفحه نمونه سوالات ورد آریا تهران مراجعه کنید.

word 2007 status bar

نکته: اگر روی نوار وضعیت کلیک راست کنید با استفاده از منوی بازشده می‌توانید گزینه‌هایی را به این نوار اضافه و یا از آن حذف کنید.

پیشنهاد ویژه: درصورتی که در حال آشنایی با ورد ۲۰۰۷ هستید حتما علاقمند خواهید بود تا در دوره آموزش تایپ ۱۰ انگشتی شرکت کنید.

استفاده از دستورات مدیریت فایل

همانطور که در بالا گفته شد در گوشه‌ ی سمت چپ بالای صفحه دکمه‌ی Office یا Office Button وجود دارد. با کلیک روی آن‌ یک لیست از دستورات مدیریت فایل و برنامه ظاهر می‌شود. مثل ایجاد فایل جدید، باز کردن فایل، چاپ و ذخیره‌سازی و ….

پیشنهاد ویژهثابت کردن فونت در ورد

استفاده از دستورات مدیریت فایل در ورد 2007

خوب در این مقاله بصورت مختصر با محیط ورد۲۰۰۷ و ورد ۲۰۰۷برای کامپیوتر بصورت تصویری توضیحاتی را ارائه کردیم. امیدواریم این توضیحات برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن سوالی میتوانید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید.

اگر به مطالعه این مطلب علاقمند بودید پیشنهاد می کنیم مقاله نوشتن پاورقی در ورد را نیز مطالعه کنید.

ثبت نام دوره آموزش ورد آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران

مجتمع فنی آریا تهران یکی از بهترین آموزشگاه‌های کامپیوتر غرب تهران است. ما مفتخریم با برگزاری دوره‌های کاربردی آموزش نرم‌افزار Word کارآموزان خود را برای بازار کار آماده می‌کنیم.

مدرک فنی حرفه ای آموزش Word بگیرید

یکی از مهمترین مزیت های شرکت در دورهای کامپیوتر آموزشگاه آریا تهران دریافت مدرک معتبر فنی و حرفه ای است. برای اطلاع بیشتر از شیوه اخذ  مدرک ICDL فوری سایر مطالب ما را مطالعه نمایید.

همین امروز در دوره آموزش ای سی دی ال ثبت نام کنید

2,500,000 تومانثبت نام

سوالات متداول
محیط ورد ۲۰۰۷ چگونه می باشد؟

برای آشنایی با ورد ۲۰۰۷، در این مقاله به طور کامل و به صورت تصویری محیط ورد ۲۰۰۷ را توضیح داده ایم.

نرم افزار word ۲۰۰۷ چه برنامه ای است؟

نرم افزار ورد ۲۰۰۷برای کامپیوتر یک برنامه واژه پرداز حرفه ای برای تایپ و نگارش است. قابلیت های این نرم افزار که در ورژن های جدید آن بخصوص word 2016 افزایش یافته، آن را به یک نرم افزاری اداری کاملا حرفه ای تبدیل کرده است.

فرمت word چیست؟

در نرم افزار ورد۲۰۰۷ از پسوند های مختلفی مانند pdf, rtl, xml, doc ، docm ، docx و… می توان استفاده کرد.