مبانی کامپیوتر چیست | مفاهیم پایه فناوری اطلاعات | آموزش مبانی کامپیوتر ICDL

احتمالا بسیار پیش آمده که از خود بپرسید مبانی کامپیوتر چیست ؟ مبانی کامپیوتر اولین مهارت از مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL  و جزو ابتدایی ترین مفاهیم پایه فناوری اطلاعات می باشد.  خوب است بدانید یکی از اولین دروسی که دانش آموزان و دانشجویان رشته کامپیوتر و برخی رشته‌های فنی مهندسی در سال های نخست هنرستان […]

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطلبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

احتمالا بسیار پیش آمده که از خود بپرسید مبانی کامپیوتر چیست ؟

مبانی کامپیوتر اولین مهارت از مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL  و جزو ابتدایی ترین مفاهیم پایه فناوری اطلاعات می باشد.  خوب است بدانید یکی از اولین دروسی که دانش آموزان و دانشجویان رشته کامپیوتر و برخی رشته‌های فنی مهندسی در سال های نخست هنرستان و دانشگاه می‌گذرانند درسی با عنوان «مبانی کامپیوتر » است. با توجه به اینکه این درس و مهارت مهم در بسیاری از هنرستان ها و دانشگاه‌های به‌صورتی نه‌چندان جذاب ارائه می‌شود آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران این مهارت و شاخه های مرتبط با آن را با بهترین کیفیت، زیر نظر اساتید باتجربه فنی و حرفه ای برگزار می کند.

با توجه به اهمیت این درس در این مقاله به موضوع ” مبانی کامپیوتر چیست ” خواهیم پرداخت.

 

مبانی کامپیوتر چیست

همانطور که گفته شد در دنیای فناروی و اطلاعات اولین پلی که می بایست از آن رد شد و به دنیای پیچیده رایانه ها وارد شد، مبانی کامپیوتر است. شما در درس مبانی کامپیوتر ICDL با اطلاعات مهم و  مفاهیم پایه فناوری اطلاعات آشنا خواهید شد. هرچند قسمت اصلی این درس، آشنایی با معماری کامپیوتر و سیستم عامل ها آن است اما سرفصل کلی این مهارت به شکل زیر خواهد بود.

  

سرفصل های درس مبانی کامپیوتر

  • مفاهیم  اولیه فناوری اطلاعات شامل تعاریف ، مزایا ، معایب ، محدودیت ها ، مقایسه فناوری مولد و فناوری اطلاعات و ..
  • جامعه اطلاعاتی و مفاهیم مرتبط
  • تاثیر فناوری اطلاعات بر وجوه مختلف جامعه از جمله اقتصاد، تجارت، آموزش،  حکومت، کسب وکار  تولید ، سازمان ، و…
  • معماری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی
  • توسعه اطلاعاتی، سواد اطلاعاتی و استانداردها  موجود ( ICDL ، ICCS و….)
  • مقدمه ای بر معماری کامپیوتر ( الگوها و اجزا)
  • مروری بر سیستم عامل و ویژگیهای آن
  • مفاهیم اولیه شبکه های کامپیوتری ( شامل تعاریف ، کاربرد ها ، مزایا، و …)
  • Peer to Peer، Client Server، LAN، Wan، Man، Internet، Extra-net، Internet
  • انواع توپولوژی های شبکه  و ویژگی های هر یک
  • معرفی تجهیزات فیزیکی شبکه و ویژگی های هر یک ( شامل : سرور، روتر، گیت وی، مودم ، مسیر انتقال و…….)
  • سیستم های عامل شبکه و مقایسه آنها
  • انواع شبکه های کامپیوتری و کاربرد هر یک
  • مفاهیم پروتکل های  شبکه، پروتکل استاندارد  OSI  و لایه های آن،
  • پروتکل   Tcp/Ip و کاربرد آن
  • پروتکل Tcp/IP و سرویس های عمومی در اینترنت ( شبیه : DHCP، DNS، ‍Proxy، Mail، Ras، …)
  • مروری بر امنیت شبکه ، تهدیدات و روش های مقابله با آنها ( Firewall، Proxy و ..)

البته سرفصل بالا به صورت کلی بوده و هر یک خود دارای زیر سرفصل هایی هستند که در دوره آموزش ICDl در جه ۲ کاملا به آنها پرداخته خواهد شد.

 

چرا باید مفاهیم پایه فناوری اطلاعات را یاد گرفت

درس مبانی کامپیوتر یا مفاهیم پایه فناوری اطلاعات اولین برخورد علمی و آکادمیک افراد مبتدی با دنیای کامپیوتر است. هرچند از دید برخی از استادان و بسیاری از کارآموزان آموزشگاه ICDL آریا تهران، مبانی کامپیوتر ICDL درسی کسل‌کننده و ابتدایی است و همگی ناچار به گذراندن و تحمل آن هستیم. اما تحقیقات دانشگاه‌ های برجسته دنیا نشان می‌دهد این درس، برخلاف باور عمومی، از قضا یکی از مهم‌ترین دروس مربوط به کامپیوتر در دانشگاه و هنرستان ها می باشد.

بیاد داشته باشید که درک درست و پایه ای در تمام مسائل، قطعا در دوران پیشرفت به شما کمک خواهد کرد. شاید گذر جهشی از مسائل پایه و آکادمیک که خارج از عمل، بیشتر تئوری هستند شیرین باشد اما مطمئن باشید نیاز شما را از آنها قطع نخواهد کرد. 

 

بهترین شیوه تدریس مبانی کامپیوتر

حالا که مقاله ما در مورد مبانی کامپیوتر چیست را مطالع کردید، اگر دانش آموز یا دانشجوی رشته کامپیوتر هستید، در قسمت کامنت ها از تجربیات خودتان در مورد درس مبانی کامپیوتر برای کارآموزان آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران بنویسید. اگر جزء اساتید محترم هنرستان و دانشگاه هستید، نظر و پیشنهاد خودتان را درباره شیوه مناسب تدریس و یادگیری مبانی کامپیوتر با کارآموزان و خوانندگان وب سایت آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران در میان بگذارید. پیشاپیش از همکاری شما بسیار متشکریم.

 

مبانی کامپیوتر ICDL را در آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران بگذرانید

ما در بهترین آموزشگاه کامپیوتر غرب تهران در  دوره آموزش ICDL جامع علاوه بر تدریس شیرین و کاربردی مبانی کامپیوتر ، ۶ مهارت مهم کامپیوتر دیگر را بصورت کاربردی و بازار کاری به شما آموزش خواهیم داد. از مزیت های شرکت در دوره آموزش ای سی دی ال آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران گرفتن مدرک ICDl فنی حرفه ای است. برای اطلاعات بیشتر در مورد اخذ مدرک ICDL فوری سایر مطالب ما را مطالعه فرمایید.

تخفیف فوری ثبت نام دوره آموزش ICDL

همین امروز در دوره آموزش ICDL جامع شرکت کنید. 

1,900,000 تومانثبت نام

 

تخفیف فوری ثبت نام دوره آموزش ICDL در جه ۲

فرصت را از دست ندهید. همین امروز در دوره آموزش ICDL درجه ۲ شرکت کنید. مدرک معتبر فنی حرفه ای دریافت کنید.

 

تدریس خصوصی مبانی کامپیوتر در منزل

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تدریس خصوصی مبانی کامپیوتر در منزل با مشاوره رایگان آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران تماس بگیرید.